معرفی

BAC X3 هاچبک کراس اقتصادی جیلی

خودروسازان بم اخیرا اعلام کرده که می‌خواهد میپل X3 پرو را با نام داخلی BAC X3 تولید کند. این شرکت که پیش از شدت گرفتن تحریم‌ها جیلی GC6 را مونتاژ می‌کرد، مدتی وظیفه تولید لیفان X70 را بر عهده گرفت اما به علت ورشکستگی شرکت مادر عملا تولیدش در ایران متوقف شد. حالا به نظر می‌رسد که خودروسازان بم با میپل به توافق رسیده تا کراس‌اوور جدیدش را عرضه کند. این برند که یکی از زیرمجموعه‌های جیلی است، خودروهای اقتصادی تولید می‌کند. در ادامه به معرفی این کراس‌اوور می‌پردازیم.

معرفی اجمالی BAC X3

BAC X3 همان میپل X3 پرو است که نسخه ریبج و فیس‌لیفت شده جیلی یوانژینگ X3 پرو محسوب می‌شود. این خودرو در بعضی شهرهای چین با نام و نشان میپل به فروش می‌رسد. X3 یک کراس‌اوور جمع‌وجور سگمنت B است و می‌توان آن را نوعی هاچبک کراس دانست. این خودرو روی پلتفرم جیلی SC5-RV ساخته شده که در سال ۲۰۱۳ توانسته بود ۵ ستاره انکپ چین را دریافت کند. بنابراین می‌توان روی ایمنی این خودرو حساب باز کرد.

BAC X3 - بک ایکس ۳

طراحی بک ایکس۳

این خودرو طراحی ساده‌ای دارد اما سعی شده با بعضی المان‌ها ظاهر جذاب‌تری پیدا کند. مثلا نوار کرومی که مانند ابرو روی چراغ‌های جلو قرار گرفته با الهام از خودروهای لوکس طراحی شده. همچنین دی‌لایت‌های پایین سپر جلو و شبرنگ‌های پایین سپر عقب دیزاینی مشابه بومرنگ دارند و تناسب خاصی بین دو بخش عقب و جلو ایجاد کرده‌اند. در بخش ساید یا کناری رینگ‌های 16 اینچی و پایین درها نواری پلاستیکی برای بلندتر نشان دادن خودرو دیده می‌شود.

در کابین BAC X3 سعی شده مثل بسیاری از خودروهای لوکس از خطوط افقی بیشتر استفاده شود. برای نمونه خطوطی که بین دریچه‌های تهویه هوا وجود دارد و یا دکمه‌های پیانویی وسط داشبورد حسی شبیه محصولات پرمیوم به آن داده. البته طراحان جیلی سعی کرده‌اند با تریم چرمی دوخت رنگی و فرمان D کات حال و هوای اسپرتی برای این خودرو ایجاد کنند. در تصاویری که از نمونه تولیدی X3 خودروسازان بم منتشر شده، این شرکت ترجیح داده از رنگ‌های جیغ مثل نارنجی استفاده نکند و رنگ قهوه‌ای را برای تریم داخلی به کار برده است.

BAC X3 - بک ایکس ۳

امکانات و تجهیزات بک ایکس۳

از تجهیزات ایمنی BAC X3 می‌توان به کیسه هوای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل هرزگردی، شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، ایموبیلایزر، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب و سیستم فشار باد لاستیک‌ها یا TPMS اشاره کرد. همچنین چراغ‌های هالوژنی، دکمه‌های سیستم صوتی روی فرمان، سانروف، برف پاک‌کن عقب، نمایشگر ۸ اینچی اطلاعات و سرگرمی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و تهویه دستی با فیلتر PM 2.5 از امکانات رفاهی این کراس‌اوور محسوب می‌شود.

BAC X3 - بک ایکس ۳

مشخصات فنی BAC X3

X3 از موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که همان موتور 4G1 میتسوبیشی اما با دو میل سوپاپ است. این پیشرانه در بهترین حالت ۱۰۲ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۶۰۰ و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور از دور موتور ۴۴۰۰ تا ۴۸۰۰ تولید می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی کراس‌اوور میپل ۶.۹۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده و استاندارد آلایندگی یورو ۶ دارد. این خودرو در چین با دو گیربکس ۵ سرعته دستی و اتوماتیک پیوسته CVT به فروش می‌رسد ولی احتمالا خودروسازان بم فقط نسخه CVT را مونتاژ می‌کند.

قیمت BAC X3

قیمت میپل X3 پرو در بازار چین از ۵۰ هزار یوان شروع می‌شود و تا ۶۸ هزار یوان می‌رسد. بنابراین می‌توان احتمال داد که BAC X3 پس از اعمال تعرفه و هزینه‌ها قیمتی در حدود ۷۰۰ میلیون تومان خواهد داشت. دراین‌صورت می‌تواند با محصولاتی مثل X22 پرو، جک S3 و کایی شوجت رقابت کند. البته هنوز قیمت رسمی این خودرو مشخص نشده است اما با اعلام یک قیمت رقابتی (چه بسا کمتر از جک S3) می‌تواند شروعی دوباره برای خودروسازان بم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا