معرفی

کیا سراتو 2023 سدان محبوب کوشا خودرو

کیا سراتو 2023 یکی از محصولات این خودروساز کره‌ای است که کوشا خودرو می‌خواهد جدیدترین نسل آن را به ایران عرضه کند. سراتو نام محبوبی است که سال‌ها در بازار ایران حضور داشته و جایگاه خوبی در بین سدان‌های متوسط پیدا کرده است. حال چهارمین نسل کیا سراتو در صف ورود به ایران قرار داشته تا با عرضه‌اش به بازار مانع جولان خودروهای چینی رقیب شود.

معرفی اجمالی کیا سراتو وارداتی

کیا سراتو سابقه حضور طولانی در بازار ایران را دارد. تا به امروز سه نسل مختلف از کیا سراتو در ایران عرضه شده است. نسل دوم و سوم عرضه گسترده‌تری را در ایران داشته‌اند که علاوه بر استایل سدان، مدل‌های دو در آن‌ها نیز به بازار کشورمان آمدند.

سایپا که فروش بسیار خوب این سدان را در ایران دید، تصمیم به مونتاژ نسل دوم آن گرفت و چند سالی این سدان محبوب را روی خط مونتاژش داشت. حال که معادله چند مجهولی واردات خودرو تقریبا حل شده و واردات خودرو به ایران به قطعیت نسبی رسیده، غیر ممکن است که یکی از اعضای خودروهای وارداتی کیا، سراتو جدید نباشد.

کیا سراتو 2023 - Kia Cerato 2023

طراحی خارجی کیا سراتو 2023

کیا سراتو ۲۰۲۳ زبان طراحی کاملا متمایزی نسبت به نسل قبلی دارد. این خودرو را در زمینه طراحی باید تکامل یافته نسل قبلی دانست. سراتو جدید در نمای جلو همچنان DNA اصلی کیا را حفظ کرده و به همین خاطر از جلوپنجره پوزه ببری یا Tiger Nose بهره می‌برد. جلوپنجره باریک آن از دو سمت با چراغ‌هایی کشیده احاطه شده که حالتی تهاجمی و در عین حال شکیل را به سراتو جدید داده است.

طی سال‌هایی که از واردات محصولات کیا در ایران محروم بودیم، این برند کره‌ای لوگوی خود را تغییر داد. لوگوی جدید در بالای پروفیل جلو سراتو و همچنین نمای عقب آن دیده می شود. کیا سراتو 2023 که در حال حاضر در شوروم کوشا خودرو قرار دارد، مدل پایه و بدون آپشن است. به همین جهت مانند برخی از خودروهای تولید داخل از رینگ 15 اینچی فولادی با قالپاق بهره می‌برد.

از هر طرف که به کیا سراتو وارداتی نگاه کنید، شاهد هماهنگی در طراحی و خطوط بدنه هستید. بنابراین هیچ نقص و ضعفی را نمی‌توان به طراحی این سدان کره‌ای وارد کرد. سراتو کوشا خودرو در نمای عقب دارای چراغ‌های به هم پیوسته است که امروزه بسیاری از خودروها از این ترند طراحی پیروی می‌کنند. داخل سپر عقب چراغ‌های راهنما و دنده عقب تعبیه شده و در قسمت پایینی سپر شاهد اجرای مش‌بندی مشکی هستیم که صرفا جنبه تزیینی داشته و ورودی هوا نیست.

کیا سراتو 2023 - Kia Cerato 2023

طراحی داخلی سراتو جدید

کیا سراتو 2023 به دلیل افزایش کم ابعاد و رشد طول بدنه، کابین جادارتری نسبت به نسل‌های پیشین دارد. با توجه به اینکه نسخه موجود در شوروم مدل پایه بوده، شاهد کابین با طراحی بسیار ساده‌ای هستیم. سراتو در نسخه پایه از استارت با سوییچ و صندلی با تودوزی پارچه‌ای بهره می‌برد. همچنین در این نسخه سیستم تهویه مطبوع دستی دیده می‌شود. به دلیل فقدان بسیاری از آپشن‌ها که در نسخه‌های فول وجود دارد، کنسول میانی طراحی ساده‌ای پیدا کرده.

کیا سراتو 2023 - Kia Cerato 2023

کیا سراتو وارد شده در میانه داشبورد فاقد نمایشگر سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی لمسی بوده و یک سیستم صوتی ساده با نمایشگر دیجیتالی کوچک برای مدل پایه این خودرو تعبیه شده است. نکته مثبت کابین سراتو را باید فضا پا جادار آن در ردیف عقب دانست. همچنین در این ردیف دریچه مجزا برای سرنشینان ردیف عقب به همراه یک پورت شارژ USB دیده می‌شود. باید اشاره کنیم که نسخه‌های فول و مجهزتر کیا سراتو ۲۰۲۳ کابین لوکس‌تری نسبت به این نسخه خواهند داشت.

تجهیزات ایمنی سراتو جدید

کیا سراتو 2023 وارداتی قرار است که در سه تیپ پایه، نیمه فول و فول به بازار ایران عرضه شود. هنوز لیست تجهیزات نسخه‌های نیمه فول و فول این خودرو از سوی کوشا خودرو اعلام نشده. اما نسخه پایه سراتو وارداتی دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مثل دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور دنده عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع دستی و … است.

کیا سراتو 2023 - Kia Cerato 2023

مشخصات فنی کیا سراتو 2023

کیا سراتو ۲۰۲۳ فعلا با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به ایران آمده که با کیا سلتوس مشترک است. این موتور از سیستم پاشش سوخت چند درگاهی MPI بهره می‌برد که با بنزین بی‌کیفیت ایران به مراتب سازگاری بیشتری نسبت به سیستم سوخت رسانی GDI دارد. موتور ۱.۶ لیتری سراتو می‌تواند ۱۲۳ تا ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ تا ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

کوشا خودرو اعلام کرده که در آینده امکان واردات کیا سراتو 2023 با موتور قوی‌تر 2 لیتری هم وجود دارد. این پیشرانه می‌تواند 152 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما گیربکس آن با نسخه 1.6 لیتری مشترک است. باید گفت که مشابه همین موتورها روی نسل دوم و سوم کیا سراتو حاضر در ایران نصب بوده و به همین جهت از نظر تامین قطعه و آشنایی تعمیرکاران احتمالا مشکلی وجود ندارد.

قیمت احتمالی کیا سراتو 2023

قیمت کیا سراتو 2023 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده. کوشا خودرو ابتدا قصد عرضه نسخه 1.6 لیتری سراتو را دارد که این خودرو مانند سایر خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه می‌شود. با استناد به گزارش‌های شنیده شده، قرار است کیا سراتو 2023 با قیمت پایه احتمالی 1.4 میلیارد تومان در بورس کالا عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا