معرفی

کیا پگاس 2023 ارزان‌ترین سدان کوشا خودرو

واردات خودرو به مراحل نهایی رسیده و اولین سری از خودروهای کیا برای تست‌های استاندارد و شماره‌گذاری وارد ایران شده‌اند. در این میان یک سدان ارزان قیمت به نام پگاس هم به چشم می‌خورد. این خودرو در بازارهای چین و کشورهای در حال توسعه عرضه می‌شود و قیمتی در حدود 10 هزار دلار دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی کیا پگاس 2023 بپردازیم که شرکت کوشا خودرو به زودی در بورس کالا عرضه خواهد کرد.

معرفی کیا پگاس 2023

پگاس ابتدا در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ بر مبنای پلتفرم مشترک PB گروه کیا و هیوندای معرفی شد. این خودرو که نسخه ارزان‌تر و کوچک‌تر ریو محسوب می‌شود، خریدارانی را هدف قرار داده که توان مالی محدودی دارند. پگاس در کشورهای ویتنام و اکوادور به تولید می‌رسد و در چین تحت یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با دانگ فنگ ساخته می‌شود. ارزان‌ترین سدان کیا در بازار آمریکای جنوبی با نام «سلوتو» به فروش می‌رسد و در ناوگان تاکسیرانی کلمبیا این خودرو را با اسم «سفیا» می‌شناسند.

کیا پگاس 2023 - Kia Pegas 2023

طراحی ظاهری و کابین پگاس

طراحی کیا پگاس 2023 بسیار شبیه ریو است و سعی کرده با المان‌هایی مثل جلوپنجره پوزه ببری خود را به محصولات گران‌تر و لاین آپ پرمیوم کیا نزدیک کند. رینگ‌های 14 اینچی در دو نوع رینگ آلومینیومی و رینگ فولادی با قالپاق در دسترس است. بخش ساید یا کناری خودرو مطابق با استانداردهای یک محصول اقتصادی ساده و بدون پیچیدگی طراحی شده. بخش عقب شباهت زیادی به خودروهای گروه پژو و سیتروئن دارد. همچنین به علت ارزان‌سازی، پلاک به جای در صندوق روی سپر قرار گرفته است.

سادگی طراحی بیرونی در داخل این خودرو هم دیده می‌شود. کابین کیا پگاس 2023 مثل هر محصول اقتصادی دیگری از پلاستیک خشک و صندلی‌های پارچه‌ای استفاده می‌کند. البته کیا سعی کرده با دکوراتیو و تزیینات مشکی پیانویی، ظاهری بهتر به آن بدهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابین پگاس، فرمان سه شاخه آن است که شباهت زیادی به فرمان خودروهای پرمیوم کیا دارد.

کیا پگاس 2023 - Kia Pegas 2023

امکانات کیا پگاس 2023

بااینکه کیا پگاس 2023 حتی در نسخه فول از تهویه اتوماتیک و صندلی برقی استفاده نمی‌کند اما امکانات مناسبی به عنوان یک سدان اقتصادی ارائه می‌دهد. چهار کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سانروف، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت اپل کار پلی و اندروید اتو، شش بلندگو، دوربین و سنسور پارک عقب، سانروف، چراغ روشنایی روز، زیر آرنجی سرنشینان جلو، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان دیده می‌شود.

مشخصات فنی پگاس

کیا پگاس 2023 از موتور 1.4 لیتری تنفس طبیعی سری کاپا هیوندای بهره می‌برد که مجهز به سیستم‌های متغیر ورودی هوا و متغیر سوپاپ‌ها است. به همین جهت می‌تواند 94 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و 132 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 تولید کند. این خودرو با دو جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک به فروش می‌رسد و احتمالا کوشا خودرو فقط به سراغ نسخه اتومات می‌رود. البته این نسخه قابلیت تیپ ترونیک ندارد و استپ گیت است.

کیا پگاس 2023 - Kia Pegas 2023

قیمت کیا پگاس 2023

قیمت پایه کیا پگاس 2023 در بازارهای جهانی از 11 هزار دلار شروع می‌شود و در نسخه فول آپشن حدود 13 هزار دلار است. با در نظر گرفتن تعرفه 55 درصدی برای خودروهای با حجم موتور زیر 1.5 لیتر و سایر هزینه‌های واردات، پگاس می‌تواند با قیمت حدودی یک میلیارد تومان وارد بورس کالا شود. البته هنوز اطلاعات دقیقی از سوی کوشا خودرو اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا