بررسی

JMC S350، شاسی بلند چینی با ژن آمریکایی

JMC S350 دومین محصول ریگان خودرو بوده که مونتاژ آن در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و حالا اتوخسروانی تعداد قابل توجهی از آن را با شرایط ویژه‌ای به فروش می‌رساند. این خودرو محصول شرکت جیانگ لینگ چین بوده که در سال ۲۰۱۰ نسل اول آن معرفی و سپس دو بار فیس لیفت شد. نسخه‌ای که بررسی کردیم، فیس لیفت دوم S350 بوده که چهره مدرن‌تری نسبت به نسخه اولیه دارد.

JMC S350 یک شاسی بلند آفرودی شاسی مستقل است که در مقایسه با کراس اوورهای جلو محرک موجود در بازار ایران، می‌تواند توجه افراد علاقه مند به بیراهه نوردی و آفرود را به دلیل بهره بردن از سیستم چهار چرخ محرک 4WD جلب کند.

قیمت JMC S350 در اتوخسروانی

JMC S350 در اتوخسروانی با قیمت ۳ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. این شاسی بلند قدرتمند به صورت تحویل فوری و با پیش پرداخت ۱.۵ میلیارد تومان و همچنین دریافت ۱۵ عدد چک به مبلغ ماهانه ۱۲۰ میلیون تومان واگذار می‌شود. گارانتی تعویض یکساله و همچنین ارسال رایگان خودرو به سراسر کشور از دیگر ویژگی‌های خرید این SUV از اتوخسروانی است.

نمای خارجی JMC S350

JMC S350 بازار ایران، دومین فیس لیفت از نسل اول این خودرو بوده که در سال ۲۰۱۶ معرفی شده. با گذشت ۷ سال از طراحی این خودرو، استایل ظاهری آن همچنان جذاب و مدرن به نظر می‌رسد و چندان قدیمی نشده. هرچند سبک طراحی جلو و عقب S350 مختص به خودش است، اما با نگاه به نمای جانبی شباهت آن را با فورد اورست درک می‌کنید. به عبارت دیگر این خودرو چینی از پلتفرم، شاسی و اتاق مشترکی با فورد اورست بهره می‌برد. البته شرکت جیانگ لینگ سعی کرده در نمای جلو امضای خود را رعایت کند.

JMC S350 - جی ام سی S350

قالب چراغ‌های اصلی JMC S350 بی‌شباهت به هیوندای وراکروز نیست. بین این چراغ‌ها یک نوار ورودی هوای باریک دیده می‌شود که در قسمت میانی آن لوگوی JMC جانمایی شده. ورودی هوای اصلی جلو در داخل سپر قرار گرفته و در دو گوشه سپر نیز مه شکن‌های جلو قرار گرفته‌اند.

JMC S350 به جز در نمای جلو که سعی کرده سبک طراحی خاص خود را اجرا کند، در نمای جانبی و عقب شباهت زیادی به همزاد آمریکایی خود یعنی فورد اورست دارد. البته تفاوت‌هایی در طراحی گلگیرها، آرک چرخ‌ها و همچنین قاب چراغ‌های عقب و گرافیک آن‌ها مشاهده می‌شود، اما وجود همه این تفاوت‌ها هم نتوانسته ذات آمریکایی S350 را پنهان کند.

JMC S350 - جی ام سی S350

طراحی داخلی S350

JMC S350 در بخش فضای داخلی و کابین رنگ و بوی سالخوردگی می‌دهد. همچنین کیفیت متریال آن در بعضی قسمت‌ها مناسب قیمت آن نیست. اما به علت ابعاد بزرگ بدنه و فاصله بین دو محور مناسب، کابین بزرگی دارد. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا قرار گرفته و در زیر آن کلیدهای فیزیکی برای تنظیم آن دیده می‌شوند. در زیر نمایشگر هم سه کلید دایره‌ای شکل برای تنظیم دما، جهت پرتاب باد و شدت فن وجود دارد.

JMC S350 از غربیلک فرمان دایره‌ای شکل با پوشش چرمی بهره می‌برد که روی آن کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل دیده می‌شود. همچنین در پشت فرمان نیز خبری از نمایشگر تمام دیجیتالی نیست و دو نمایشگر آنالوگ، صفحه نمایش کامپیوتر سفری را احاطه کرده‌اند.

JMC S350 - جی ام سی S350

مشخصات فنی JMC S350

JMC S350 در واقع همان فورد اورست ریبج شده با مقداری تغییر ظاهری است! با مشاهده پیشرانه زیر کاپوت این موضوع را بهتر متوجه می‌شوید. S350 از پیشرانه اکوبوست ۲ لیتری چهار سیلندر فورد بهره می‌برد. این پیشرانه دارای سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDi بوده و ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته ساخت ZF آلمان در حالت نرمال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. اما دو حالت انتقال قدرت Auto برای تقسیم نیرو به چرخ‌های جلو و عقب و همچنین حالت Lock برای این خودرو تعبیه شده که در مد Lock نیرو به صورت دائم به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

JMC S350 - جی ام سی S350

JMC S350 یک SUV با ابعاد به نسبت بزرگ محسوب می‌شود. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۷۹۸، ۱۸۹۵ و ۱۸۵۵ میلی متر و فاصله محوری آن ۲۷۵۰ میلی متر است. این خودرو وزنی معادل ۱۹۷۱ کیلوگرم دارد که با توجه به بهره‌گیری از پیشرانه قدرتمند فورد، عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد.

در تست شتاب این خودرو توانست در حدود ۱۳ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که برای خودرویی با این ابعاد و اندازه عملکرد مناسبی محسوب می‌شود. در تست ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۸ متر متوقف شد که عملکرد مشابهی با خودروهایی مانند پژو ۲۰۷ و رنو ساندرو دارد.

JMC S350 - جی ام سی S350

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی

JMC S350 یک شاسی بلند با شاسی مستقل است که تمرکز اصلی آن بر قابلیت‌های بیراهه نوردی بوده اما بااین‌وجود تجهیزات ایمنی و رفاهی مناسبی هم ارائه می‌دهد. JMC S350 در زمینه تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، دوربین دنده عقب، سیستم کنترل کشش، ترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل خودرو در سرازیری، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد تایرها و … است.

این خودرو دارای نمایشگر لمسی ۸ اینچی در میان داشبورد، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، تودوزی چرمی صندلی‌ها، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، رهیاب و … است.

JMC S350 - جی ام سی S350

با توجه به کمبود SUV آفرودی و شاسی مستقل صفر کیلومتر در بازار ایران، JMC S350 عملا رقبای زیادی در بین گزینه‌های صفر کیلومتر ندارد. تنها رقیب این خودرو در حال حاضر دایون Y5 بوده که از نظر توان موتور و همچنین پلتفرم پایینتر از S350 قرار می‌گیرد. لئو MX8 را هم می‌توان رقیب این خودرو دانست که سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

با توجه به بهره‌گیری S350 از پلتفرم، اتاق، شاسی و قوای محرکه فورد اورست و همچنین سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک، یک گزینه معقول محسوب می‌شود.

JMC S350 - جی ام سی S350
مشخصات فنی JMC S350 چیست؟

JMC S350 از پیشرانه اکوبوست ۲ لیتری چهار سیلندر فورد بهره می‌برد. این پیشرانه دارای سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDi بوده و ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت از طریق گیربکس اتوماتیک شش سرعته ساخت ZF آلمان به سیستم چهار چرخ محرک یا 4WD می‌رسد.

قیمت JMC S350 چقدر است؟

این خودرو در اتوخسروانی با قیمت ۳ میلیارد تومان به صورت تحویل فوری به فروش می‌رسد. مشتریان می‌توانند با پیش پرداخت ۱.۵ میلیارد تومان و همچنین با ۱۵ عدد چک به مبلغ ماهانه ۱۲۰ میلیون تومان این SUV را خریداری کنند. گارانتی تعویض یکساله و همچنین ارسال رایگان خودرو به سراسر کشور از دیگر ویژگی‌های خرید S350 از اتوخسروانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا