اخبار داخلی

دنا جوانان جایگزین پیکان جوانان

ایران خودرو قصد دارد نسخه جدید دنا پلاس فول آپشن را با نام دنا جوانان روانه بازار کند. این خودرو هم اینک روی خط تولید انبوه قرار گرفته و به زودی به همراه تارا سال روانه بازار می‌شود.

انتخاب این پسوند برای دنا پلاس یک انتخاب هوشمندانه جهت جذب مشتری است؛ زیرا یادآور تولید نوستالژیک پیکان جوانان در دهه‌های گذشته است. محصول جدید ایران خودرو در مقایسه با سایر نسخه‌ها بخصوص نسخه اصلی تغییرات قابل توجهی دارد.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، دنا جوانان در راستای افزایش رضایت مشتری به آپشن‌های متعدد مجهز شده است. این محصول از لحاظ فنی و قدرت موتور ارتقا یافته است، به‌طوری‌که ایران خودرو امیدوار است به محض عرضه مورد استقبال مشتریان بخصوص جوانان قرار گیرد.

دنا جوانان

مشخصات فنی دنا جوانان

استفاده از پیشرانه قدرتمند و توربو EFP که نسخه ارتقا یافته EF7 است، 170 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن گشتاور تولید می‌کند که از مهمترین تغییرات نسخه جدید این سدان ملی است.

این موتور همچنین به سیستم دوگانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها هم مجهز شده. به گفته کارشناسان ایران خودرو، افزایش قدرت موتور دنا جوانان سبب کاهش 10درصدی سوخت و آلایندگی و به طبع سبب بهبود دوام پیشرانه می‌شود.

قدرت موتور دنا پلاس فول آپشن با پسوند جوانان از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد شده و موجب حرکت ماشین می‌شود.

دنا جوانان به امکانات و تجهیزات متعددی مجهز است که از جمله این امکانات می‌توان به سیستم ورود بدون کلید، سیستم سنجش باد لاستیک‌ها، سنسور نور، سنسور باران، استارت دکمه‌ای، سامانه تعویض بهینه دنده، سیستم کنترل پایداری و … اشاره کرد. در آینده‌ای نزدیک سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی‌ها هم به لیست تجهیزات این خودرو افزوده می‌شود.

دنا جوانان

از آنجایی که قرار است طبق برنامه‌ریزی‌ها این خودرو با عرضه در بازار مورد استقبال جوانان قرار گیرد، ایران خودرو تصمیم دارد برخلاف اکثر محصولاتش، دنا جوانان را با رنگ‌بندی متنوع و جذاب روانه بازار کند تا مطابق سلیقه جوانان باشد و به عنوان یک مزیت، رضایت آن‌ها را جلب ‌کند. 

محصول جدید ایران‌خودرو علاوه بر موتور پیشرفته و قوی و همین‌طور مصرف سوخت کمتر، به سامانه برق و الکترونیک انحصاری این شرکت مجهز شده که از مزیت «تک نود بودن» برخوردار است. این مزیت به اجرای تمام کارکردها توسط تنها یک نود اشاره می‌کند.

سامانه برق و الکترونیک تک نودی ایران‌خودرو نسبت به سیستم‌های قبلی، سریع‌تر، به‌روزتر و کارآمدتر است و امکان افزودن تجهیزات و آپشن‌های برقی متعدد را به خودروهای جدید فراهم می‌آورد. گفتنی است مدیرعامل ایران خودرو خط تولید دنا جوانان و تارا سال را در یک مراسم خصوصی به طور همزمان افتتاح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا