اخبار داخلی

فیدلیتی برقی بهمن موتور به زودی عرضه می‌شود

بازار جذاب و پرطرفدار خودروهای شاسی بلند ایران به زودی با فیدلیتی برقی بهمن موتور دچار یک تحول اساسی خواهد شد. این خودرو که نسخه داخلی چری eQ5 است، اخیرا با نام فیدلیتی در خیابان‌ها دیده شده.

نسخه برقی کراس کوپه چری eQ5 بر مبنای پلتفرم LFS این شرکت چینی تولید می‌شود. eQ5 با ظاهری زیبا و سبک آینده نگرانه خود توانسته در مدت کوتاهی در بازار چین محبوبیت بالایی کسب کند. به همین علت فیدلیتی برقی بهمن موتور می‌تواند در بازار خودرو ایران نظر علاقه‌مندان به شاسی‌بلند‌ها و دوست‌داران محیط زیست را جلب کند.   

فیدلیتی برقی - Fidelity EV

طراحی و مشخصات فنی چری eQ5

این خودرو با سبک جدید طراحی خودروسازان دنیا همراه بوده و چراغ‌های جلو به صورت مجزا یا دوتایی طراحی شده‌اند. باتوجه به برقی بودنش، جلوپنجره آن بسته است و ورودی هوا برای رادیاتور ندارد. فیدلیتی برقی با سقف شیب‌دار مایل به عقب، ظاهر کراس کوپه و جذابی را ارائه می‌دهد.

این کراس اوور در حال حاضر با سه پیشرانه مختلف و با قدرت‌های متفاوت در بازار چین عرضه می‌شود. قدرت و گشتاور ضعیف‌ترین موتور به ترتیب 161 اسب بخار و 250 نیوتن متر است و قوی‌ترین موتور 250 اسب بخار قدرت و 295 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اینکه بهمن موتور کدام نسخه را به بازار عرضه خواهد کرد، هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

فیدلیتی برقی - Fidelity EV

از لحاظ باتری هم دو پکیج متفاوت برای فیدلیتی برقی در نظر گرفته شده. در مدل پایه، باتری 70.1 کیلووات ساعتی وظیفه تأمین انرژی خودرو را بر عهده دارد که مسافت 510 کیلومتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. ولی در تیپ 2، یک باتری 88 کیلووات ساعتی به کار رفته که در صورت شارژ کامل از محدوده پیمایشی 620 کیلومتر پشتیبانی می‌کند.

این کراس اوور با ظاهر خشن و جذابش دارای تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی زیادی است که سبب می‌شود رانندگی با آن لذت بخش و ایمن باشد. نمایشگر لمسی، سانروف، سقف پانورامیک، سیستم پالایش هوا، صفحه آمپر دیجیتال و سیستم کمک پارک احتمالا از جمله آپشن‌های کاربردی و پرطرفداری است که بهمن موتور با توجه به شناختی که از بازار کشورمان دارد در نسخه برقی فیدلیتی قرار خواهد داد.

فیدلیتی برقی - Fidelity EV

بررسی بازار فیدلیتی برقی

کارشناسان احتمال می‌دهند به علت عدم ثبات بازار ارز و افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر احتمالا بهمن موتور با چالش جذب مشتری برای فیدلیتی برقی مواجه می‌شود. به خصوص که این نسخه به طور قطع از مدل بنزینی گران‌تر خواهد بود.

به همین منظور بهمن نیازمند پیش‌بینی تقاضای بازار در آینده جهت تعبیه امکانات بیشتر در نسخه برقی و همچنین شناخت زمان مناسب برای عرضه است. حتی به گمان کارشناسان با تغییر مداوم نرخ ارز شاید نیازمند تبلیغات خاص و متفاوتی جهت جذب مشتری باشد.

بهمن موتور با در نظر گرفتن شرایط محیط زیست و تغییر سلیقه مشتریان در جهان و به دنبال آن در ایران، باید استراتژی درستی در عرضه نسخه برقی کراس اوور فیدلیتی در بازار کشورمان داشته باشد.

فیدلیتی برقی - Fidelity EV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا