اخبار داخلی

فیدلیتی جدید بر اساس جتور X1 ساخته می‌شود

بهمن موتور در نشست خبری جدید از آغاز پروژه XP1‌ فیدلیتی و جتور در سال آینده خبر داد. محصول این پروژه، یک خودرو کراس اوور جذاب و ۵ نفره است که بر اساس جتور X1 ساخته شده و به خانواده فیدلیتی اضافه می‌شود. این گروه صنعتی همچنین از احتمال فیس لیفت فیدلیتی پرایم در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

فیدلیتی جدید - جتور X1

از آنجا که هنوز نام مشخصی برای تیپ جدید فیدلیتی انتخاب نشده، این محصول فعلا با نام پروژه XP1 فیدلیتی و جتور خطاب می‌شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده، پروژه XP1 در فاز اول به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز است که از فناوری TGDi بهره می‌برد.

این موتور می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قوای محرکه از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک WDCT به محور جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۸.۵ ثانیه اعلام شده است.

فیدلیتی جدید - جتور X1

البته امکان عرضه نسخه هیبریدی این محصول نیز وجود دارد. پروژه XP1‌ فیدلیتی و جتور با موتور هیبریدی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور برقی بهره می‌برد. قوای محرکه هیبریدی در مجموع ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ارقام قابل ملاحظه‌ای برای شاسی‌بلند جدید بهمن موتور محسوب می‌شود.

مشابه این قدرت و گشتاور در کمتر خودروهای چینی در ایران یافت می‌شود. طبق گزارش‌های مختلف، مصرف سوخت نسخه هیبریدی در ازای پیمودن مسافت ۱۰۰ کیلومتری تنها ۱.۷ لیتر است.

فیدلیتی جدید - جتور X1

پروژه XP1‌ فیدلیتی و جتور نخستین خودرو بهمن موتور محسوب می‌شود که در بخش تجهیزات ایمنی، به پکیج کامل دستیار کمک راننده ADAS‌ مجهز است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برای رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، نورپردازی داخل کابین، سقف پانوراما و … اشاره کرد.

فیدلیتی جدید - جتور X1

نسخه بنزینی فیدلیتی جدید بهمن موتور در نیمه اول سال ۱۴۰۲ رونمایی و وارد خط تولید می‌شود. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش رود، نسخه پلاگین هیبریدی این محصول نیز در اواخر سال آینده به بازار عرضه می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا