اخبار داخلی

تحویل شک موتو X5000 به مشتریان آغاز شد

روز گذشته شرکت آرین دیزل در محل کارخانه خود واقع در شهر خمین، اولین سری از کشنده شک موتو X5000 را به مشتریان خود تحویل داد. در این مراسم سعید محمودی، مدیرعامل آرین دیزل، با خبرنگاران مصاحبه کرد و توضیحاتی درباره برنامه‌های آتی شرکت داد.

او در ابتدا گفت که برنامه آرین دیزل تحویل ۱۲۰ دستگاه تا پایان سال بوده اما به دلیل محدود بودن زمان، احتمالا ۵۰ دستگاه کشنده تحویل مشتریان خواهد شد. او همچنین از برنامه‌های سال آینده خبر داد و گفت که بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه کشنده X5000 به فروش خواهد رسید. ضمنا خودروهای دیگری هم از برند شک موتو به سبد محصولات آرین دیزل اضافه می‌شوند.

سعید محمودی مدیرعامل آرین دیزل در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره توقف تولید جک سانری توضیحاتی ارائه داد. او گفت:

خودروهای ون در بازار ایران از جمله محصولات جدید به شمار می‌روند که کاربری‌های خود را به طور دقیق پیدا نکرده‌اند. اما برای سانری توانستیم بازارسازی خوبی انجام دهیم و کاربری‌های مختلفی مثل مینی‌بوس، کمپر و آمبولانس را در نظر بگیریم. برای سال آینده در نظر داریم یک خودرو ون را با شکل مونتاژ متفاوتی به تولید برسانیم. مذاکرات با وزارت صمت و شرکت جک در جریان است.

تحویل شک موتو X5000

پیش از مراسم تحویل شک موتو X5000، خبرنگاران از کارخانه آرین پارس موتور بازدید کردند. جایی که هم محصول سواری یعنی لاماری ایما و هم محصولات سنگین مانند کشنده شک موتو X5000 و کامیونت‌های جک مونتاژ می‌شوند. در خط تولید X5000 خبرنگاران با روند تولید این کشنده آشنا شدند. این خط ۱۹ ایستگاه دارد که ۸ ایستگاه مربوط به کابین و تزیینات داخلی و ۱۱ ایستگاه برای شاسی و متعلقات فنی است.

تحویل شک موتو X5000

کشنده شک موتو X5000 از موتور ۱۳ لیتری ۶ سیلندر خطی کامینز بهره می‌برد که ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس کشنده آرین دیزل ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب دارد که به صورت اتوماتیک تعویض دنده‌ها انجام می‌شود. X5000 همچنین از ترمزهای دیسکی چرخ شرکت WABCO و ترمز گیربکس و ترمز موتور ساخت JACOB استفاده می‌کند.

تحویل شک موتو X5000

از جمله ویژگی‌های مهم این کشنده می‌توان به ترمز اضطراری، کروز کنترل و هشدار انحراف از مسیر اشاره کرد. کولر درجا، بخاری درجا، سیستم مالتی مدیا ۱۰ اینچی، مدیریت هوشمند خودرو، تعلیق کابین با ۴ بالن، بالابر هیدرولیکی و الکتریکی کابین، صندلی راننده با گرمکن و تعلیق بادی، سنسور باران، خروجی برق ۲۲۰ ولت و … از مهم‌ترین امکانات رفاهی شک موتو X5000 هستند.

تحویل شک موتو X5000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا