اخبار داخلی

توقف تولید پژو 206 رسما اعلام شد

ایران خودرو اعلام کرد که پس از توقف تولید پژو 405 و سمند این بار یکی دیگر از خودروهای اقتصادی کشور یعنی پژو 206 را از خط تولید خارج خواهد کرد. به این ترتیب خودرویی که سال 1380 وارد جاده‌های کشورمان شده بود، بعد از 20 سال دیگر تولید نخواهد شد. البته ناگفته نماند که با توقف تولید پژو 206 به طور قطع بازار فروش نمونه‌های دست دوم و کارکرده این خودرو به قوت قبل باقی مانده و چه بسا در بازار آزاد این هاچبک پرطرفدار گران‌تر هم می‌شود.

پژو 206 - Peugeot 206

رویه گران شدن خودروهایی که از خط تولید خارج می‌شوند، پیش از این برای محصولاتی چون پراید نیز رخ داده بود. اتفاقی که به نظر می‌رسد تنها در کشور ما رخ می‌دهد. قاعدتا انتظار می‌رود که پس از خروج یک محصول از خط تولید و توقف تولید آن شاهد از رونق افتادن بازار این خودرو و کاهش معاملات مربوط به آن باشیم. انتظاری که در کشور ما برآورده نمی‌شود.

ناگفته نماند که در حال حاضر قیمت 206 تیپ 2 در بازار آزاد بالای 500 میلیون تومان بوده و احتمالا در طی روزهای آینده بیشتر نیز خواهد شد. به خصوص که در حال نزدیک‌تر شدن به بازار شب عید هستیم و احتمال به رونق افتادن بازار خودرو نیز مطرح است.

پس از تقریبا 20 سال خوش‌خدمتی، ایران خودرو تصمیم گرفته در راستای ارتقا و پیشرفت محصولات خود و همچنین تمرکز نیرو و هزینه بیشتر روی ساخت خودروهای جدید و سازگار با استانداردهای امروزی، پژو 206 را از روی خط تولید خارج کند. بدین ترتیب، پس از آنکه ایران خودرو تعهدات معوق و جاری مربوط به این خودرو را در اسفندماه تحویل دهد، پژو 206 برای همیشه از سبد محصولات ایران‌خودرو حذف خواهد شد.

پژو 206 - Peugeot 206

توقف تولید پژو ۲۰۶ به معنی ورود خودروهای تازه‌نفس و جدید است. با حذف این هاچبک پرطرفدار، نسخه جدیدی از پژو ۲۰۷ و خودروی دیگری با نام فعلی TF21 در سال آینده به تولید انبوه خواهند رسید. پژو ۲۰۷ جدید از موتور TU3 استفاده می‌کند، در حالی که TF21 در قالب یک خودروی کراس لوک به بازار عرضه می‌شود و به احتمال زیاد به موتور TU5‌ مجهز خواهد بود. 

توقف تولید محصولات قدیمی و تعویض آن‌ها با مدل‌های جدید و به‌روز، یکی از فرامین هشت گانه رئیس جمهور به حساب می‌آید که از بهمن ماه سال گذشته تدوین شده و خودروسازان را مکلف به تبعیت از آن کرده است. علاوه بر بهبود و نوسازی وسایل نقلیه در کشور، جایگزینی خودروهای قدیمی و خارج از رده با خودروهای امروزی با استانداردهای جدید، در نهایت موجب افزایش ایمنی شده و رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت.

خواه این خودروی قدیمی، محصول بدسابقه‌ای همچون پراید باشد، خواه محصول پرطرفدار و خوش‌ظاهری همچون پژو 206. بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن و مطابق با استانداردهای ایمنی روز دنیا، حق مسلم تمام هم‌وطنان در ازای هزینه گزافی است که بابت خرید خودرو پرداخت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا