اخبار داخلی

مشخصات تارا سال؛ لوکس‌ترین محصول با نشان ایران خودرو

ایران خودرو تارا سال را با نام تجاری تارا V4 تیپ اتوماتیک و تارا V3 دنده‌ای رونمایی کرد. مشخصات تارا سال چه در طراحی و چه در امکانات بهبود قابل توجهی داشته و ایران خودرو امیدوار است این خودرو در کنار دنا جوانان فروش بالایی را بدست آورد.

تارا V4 اتوماتیک در نمای جلو شبیه به مدل قبلی بوده اما در عقب تغییرات زیادی داشته. آنتن باله کوسه‌ای به همراه تغییر گرافیک چراغ‌های عقب سبب شده تا این سدان ملی ظاهر مدرن‌تری داشته باشد.

مشخصات تارا سال - Tara V4

کیک سنسور تارا سال

البته تفاوت تارا سال با تارا معمولی صرفا در طراحی چراغ‌ها و آنتن خلاصه نمی‌شود. چراکه در همین بخش برای باز کردن صندوق عقب سنسور پا یا اصطلاحا Kick Sensor اضافه شده. آپشنی که معمولا در خودروهای نیمه لوکس اروپایی و ژاپنی دیده می‌شود.

کیک سنسور یا سنسور پا برای زمانی است که دستتان پر است و نمی‌توانید دکمه باز کردن صندوق را فشار دهید. بدین ترتیب با حرکت پا در زیر خودرو می‌توانید صندوق را باز کنید و وسایل را قرار دهید. فقط باید در محدوده ۳۰ سانتی متری عقب و عمق ۱۵ سانتی متری بخش پایینی سپر این کار را انجام دهید.

مروری بر مشخصات تارا سال نشان می‌دهد که در کابین تغییرات بیشتری وجود دارد. نصب چراغ آفتاب‌گیر برای راننده، چراغ محفظه داخلی داشبورد، آینه فتوکرومیک و چراغ خوش آمد گویی از جمله امکانات این خودرو است.

در ضمن، طراحی پنل سانروف نیز عوض شده و جنس پارچه سقف کاذب و روکش صندلی‌ها با مدل قبلی فرق می‌کند. اضافه شدن گرمکن دو حالته و صندلی برقی چهار حالته برای شاگرد از دیگر امکانات تارا سال است. وجود جا عینکی روی سقف نیز یک آپشن اسپرت برای تارا سال محسوب می‌شود.

مشخصات تارا سال - Tara V4

طراحان شرکت ایران خودرو این بار به نکات جزئی هم توجه داشته‌اند. انتقال دکمه‌های بالابر شیشه به روی درها و قرار دادن دو شیار مجزا برای موبایل به جای آن از جمله تغییرات خوبی است که در این خودرو اتفاق افتاده. البته از جا لیوانی‌های تعبیه‌شده در زیر آرنجی ردیف عقب هم نمی‌توان غافل شد.

مشخصات فنی تارا سال ایران خودرو

مشخصات تارا سال در بخش فنی با تارا معمولی تطابق دارد. چرا که تمرکز اصلی ایران خودرو حین ساخت محصول جدیدش، افزایش امکانات و تجهیزات و همین‌طور کاهش نقص‌ها بوده. بنابراین تارا V4 از پیشرانه TU5 پلاس استفاده می‌کند که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مشخصات تارا سال - Tara V4

سیستم ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در لوکس‌ترین محصول با نشان ایران خودرو دیده می‌شود. از دیگر امکانات ایمنی تعبیه چهار کیسه هوا در این خودرو است که در صورت بروز حوادث رانندگی از سرنشینان جلو محافظت می‌کند.

سنسور پایش باد تایرها، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، سیستم ضد سرقت، بالابرهای شیشه برقی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، نمایشگر ۷ اینچی با پشتیبانی از بلوتوث و پورت USB و همین‌طور نمایش اطلاعات گوشی همراه از دیگر امکاناتی است که در تارا سال می‌توان مشاهده کرد.

تغییرات تارا سال کدامند؟

گرمکن صندلی‌های جلو، کیک سنسور صندوق عقب، قرار گرفتن دکمه‌های شیشه بالابر روی درها، اضافه شدن شیار مخصوص قرار دادن موبایل،‌ اضافه شدن جا عینکی و تغییر گرافیک‌ چراغ عقب

کیک سنسور تارا سال چیست؟

کیک سنسور یا سنسور پا برای زمانی است که دستتان پر است و نمی‌توانید دکمه باز کردن صندوق را فشار دهید. بدین ترتیب با حرکت پا در زیر خودرو می‌توانید صندوق را باز کنید و وسایل را قرار دهید.

1 دیدگاه

  1. سلام من تارا ثبت نام کردم موعدتحویلش شهریور۱۴۰۲هستش. ازاین تاراv3بهم میدن یاهمون مدل قدیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا