اخبار داخلی

خودرو 45 چیست و چگونه کار می‌کند؟

اخیرا نام یک استارت آپ در حوزه خرید و فروش خودرو بیش از همه شنیده می‌شود. خودرو 45 شرکتی در زمینه فروش فوری خودرو کارکرده در کمترین زمان ممکن است که با انجام کارشناسی دقیق و تعیین قیمت با مزایده می‌تواند اتومبیل شما را سریع، امن و آسان به فروش برساند. این شرکت برخلاف بسیاری از رقبای خود در تمامی مراحل حتی تا زمان واریز مبلغ شما را همراهی می‌کند. بدین ترتیب دیگر نیازی به مراجعه برای تعویض پلاک، استعلام چک و مواردی از این دست ندارید.

ریسک‌های خرید و فروش سنتی خودرو

معمولا برای فروش خودرو اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، مراجعه به نمایشگاه است. جایی که تقریبا همه خودروها به صورت وکالتی دست به دست می‌شوند. اگر بخواهید اتومبیل خود را به نمایشگاه‌های سطح شهر بفروشید، باید ریسک‌های زیادی را بپذیرید. هرچند این روش سریع است و بین یک تا چند روز پول به حساب شما می‌آید اما امنیت پایینی دارد. شما با وکالت دادن به یک نمایشگاه‌، طبق قوانین همچنان صاحب خودرو هستید. بنابراین هر اتفاقی بیفتد، مسئولیت با شماست.

خودرو 45 - Khodro45

روش دیگر درج آگهی در وب‌سایت‌های خرید و فروش خودرو است. در این روش معمولا از چند روز تا چند هفته طول می‌کشد تا مشتری پیدا شود. پس از آن باید کارشناسی خودرو اتفاق بیفتد. سپس اگر همه چیز مساعد باشد، باید به همراه خریدار به مراکز تعویض پلاک بروید. معمولا به خاطر شلوغی این مراکز نمی‌توانید وقت نزدیکی بگیرید. همچنین ممکن است شما و خریدار نتوانید در یک روز مشخص برای حضور در این مراکز هماهنگ شوید.

بنابراین در بهترین حالت از زمان درج آگهی، یک تا دو هفته زمان می‌برد تا مبلغ خودرو به حساب شما بنشیند. این روش نه تنها سرعت پایینی دارد بلکه خطر کلاهبرداری هم در آن بالا است. اعتماد به شخص غریبه حتی با وجود استعلام چک کار دشواری به نظر می‌رسد. در بسیاری از کلاهبرداری‌ها، خریدار از شما می‌خواهد با هم برای کارشناسی به یک نمایشگاه یا مکانیکی مراجعه کنید که معمولا دستشان با هم در یک کاسه است تا قیمت خودرو شما را کمتر از مقدار واقعی اعلام کنند.

اما روش جدید چیست؟

جالب است بدانید که این مشکلات در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد و برای حل آن از روش مشابهی استفاده کرده‌اند. برای مثال در اروپا شرکت Auto1 خودروهای دست دوم را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد و سپس ۶۰ هزار دیلر یا خریدار از سرتاسر قاره سبز می‌توانند این خودروها را خریداری کنند. دیلرها صرفا مصرف‌کننده نیستند بلکه کارخانه‌های خودروسازی، شرکت‌های لیزینگ و اجاره خودرو هم تمایل دارند از Auto1 اتومبیل کارکرده بخرند. فقط در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۵۰ هزار خودرو در این پلتفرم خرید و فروش شد.

شرکت دیگری هم در سال 2014 نام KAVAK در کشور مکزیک کار خود را آغاز کرد تا بازار آشفته خودروهای دست دوم را سر و سامان دهد. این شرکت علاوه بر اینکه بستری برای خرید و فروش خودرو کارکرده است، توانسته مراکزی را برای بازسازی اتومبیل‌های دست دوم احداث کند. KAVAK پس از رسیدن به ارزش یک میلیارد دلار در مکزیک، فعالیت خود را گسترش داد و حالا در برزیل، آرژانتین، ترکیه، کلمبیا، پرو، شیلی، امارات و عمان هم حضور دارد.

خودرو 45 - Khodro45

خرید و فروش به سبک خودرو 45

خودرو 45 در اردیبهشت 1397 با استفاده از روش جدید خرید و و فروش خودرو در جهان فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت معامله سریع، امن و آسانی را پیش روی خریداران و فروشندگان می‌گذارد. همین موضوع باعث شده که ماهانه بیش از سه هزار خودرو به نمایندگی‌های این شرکت در سرتاسر ایران مراجعه کنند.

خودرو 45 - Khodro45

یکی از ویژگی‌های مهم خودرو 45 فروش خودرو در دو زمان 45 دقیقه‌ای است. به‌طوری‌که در 45 دقیقه اول خودرو مورد نظر کارشناسی می‌شود و در 45 دقیقه دوم خریداران در مزایده بالاترین پیشنهاد قیمتی را می‌دهند. بدین ترتیب قیمت خودرو بر اساس تقاضا کشف می‌شود.

خودرو 45 - Khodro45

در 45 دقیقه اول پس از پذیرش، خودرو در یک محیط مجهز با نور مناسب و دستگاه‌های دقیق مورد ارزیابی رنگ و بدنه قرار می‌گیرد. کارشناسی خودرو 45 با گارانتی 7 روزه و ارائه برگه سلامت خودرو نسبت به رقبا در مدت زمان کمتری اتفاق می‌افتد. درحالی‌که وقتی خودرو را در بازار خرید و فروش می‌کنید، ممکن است که کارشناسی تا یک روز کامل طول بکشد و احتمال کلاهبرداری و وجود ایرادات فنی پیش از معامله هم وجود دارد.

خودرو 45 - Khodro45

تعیین قیمت و مزایده

در 45 دقیقه دوم بر اساس نتیجه کارشناسی و نرخ بازار یک قیمت پایه برای خودرو در نظر گرفته می‌شود. با موافقت فروشنده، تمام مشخصات و عکس‌های خودرو در اپ خریداران قرار می‌گیرد. سپس مزایده در اپلیکیشن برگزار و خریدار مشخص می‌شود. بدین ترتیب، خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن با بالاترین قیمت به فروش می‌رسد. روش خودرو 45 نه تنها به نفع فروشنده بلکه خریدار است؛ چراکه خودرو را به قیمت واقعی با مشخصات دقیق می‌خرد.

خودرو 45 - Khodro45

درنهایت، فروشنده فقط یک بار باید برای انتقال سند مالکیت به دفترخانه جهت وکالت دادن مراجعه کند. اتومبیل نیز به هزینه شرکت با خودرو بر به محل کار یا زندگی خریدار (حتی در شهرهای دیگر) منتقل می‌شود. با این کار خریداران دیگر دغدغه‌ای برای انتقال خودرو ندارند و می‌توانند معاملات خود را به سادگی انجام دهند. خودرو 45 تمامی خدمات عوارض شهری، مالیات، خلافی، تعویض پلاک و … را برعهده می‌گیرد و مبلغ خودرو در عرض یک روز کاری به حساب فروشنده واریز می‌کند.

خودرو 45 - Khodro45

چرا به خودرو 45 اعتماد کنیم؟

خودرو 45 از تکنولوژی و الگوریتم‌های تعیین قیمت اختصاصی بهره می‌برد که باعث شده به سهم خود نوسانات شدید قیمتی را در بازار کاهش دهد. این شرکت با تعداد دیلر و خریدار بالا در کنار زیرساخت مارکتینگ قوی و شعب متعدد توانسته به یکی موثرترین شرکت‌های خرید و فروش خودرو در کشورمان تبدیل شود.

خودرو 45 در 11 شهر ایران از جمله تهران، اردیبل، آمل، ساری، گرگان، اصفهان، شیراز، کرج، مشهد، یزد و اهواز 20 شعبه فعال دارد که قرار است تا سال 1402 به بیش از 100 شعبه در 50 شهر برسد. این شرکت پیش‌بینی می‌کند با افزایش شعب میزان مراجعات به 20 هزار خودرو در ماه می‌رسد و بدین ترتیب خودرو 45 می‌تواند به لیدر بازار دست دوم در سال آینده تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا