اخبار خارجی

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2022 رونمایی شد

کمپانی ژاپنی بعد از تیزری که ماه گذشته منتشر کرد، بالاخره از میتسوبیشی اکلیپس کراس 2022 پرده برداشت. گرچه فرم کلی بدنه تغییر خاصی نداشته اما المان‌هایی در بخش جلو و عقب –خصوصا چراغ‌ها و سپرها– با نسخه قبلی تفاوت پیدا کرده است.

می‌توان گفت که شکل جلوپنجره و دیگر اجزای بخش جلویی خودرو ظاهر مدرنی دارد. چراغ‌های عقب به منظور دید بهتر در شب به‌روزرسانی شده‌اند. همچنین فرم برجسته شش ضلعی در صندوق یادآور قرارگیری چرخ زاپاس است.

تمامی این موارد نشان می‌دهد که میتسوبیشی در کنار افزایش ایمنی به دنبال استفاده از المان‌های نمادین در طراحی اکلیپس کراس 2022 بوده است.

میتسوبیشی در تیزرش گفته بود که «طراحی جلو و عقب به شکل ریشه‌ای و رادیکالی تغییر کرده است». این شرکت همچنین قول داده بود که فیس‌لیفت جدید «طراحی مجلل و پرانرژی‌تری» به نمایش می‌گذارد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2022

با ورود به کابین برخلاف طراحی خارجی، تغییرات چندانی به چشم نمی‌‌آیند. به جز تریم‌های جدید مشکی و نقره‌ای در طراحی داشبورد، یک نمایگشر 8 اینچی لمسی جدید وجود دارد که می‌توانید از طریق آن سیستم نمایش صدا و تصویر موبایل یا SDA را فعال کنید. سیستمی که اطلاعات گوشی همراه شما را روی نمایشگر قرار می‌دهد.

پایین این صفحه نمایش هم کلیدهای چرخان صدا و تنظیم موج رادیو هستند. می‌توان گفت که طراحی این خودرو بر مبنای مدل مفهومی e-Evolution انجام شده. به همین دلیل ظاهری علمی-تخیلی پیدا کرده است. خصوصا که چراغ‌های عقب و جلوپنجره شباهت زیادی با آن دارد. این کانسپت نخستین بار در نمایشگاه توکیو 2017 به نمایش درآمد.

نسخه پلاگین هیبرید اکلیپس کراس در راه است

جزییات کاملی از مشخصات فنی کراس‌اوور جدید میتسوبیشی اعلام نشده. اما کمپانی ژاپنی می‌گوید که به‌زودی نسخه پلاگین هایبرید اکلیپس کراس را عرضه می‌کند. نسخه‌ای که مجهز به قوای محرکه دو موتوره اوتلندر PHEV است. این پیشرانه از یک موتور 2 لیتری بنزینی و دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. دو موتور برقی روی هم 214 اسب بخار قدرت دارند.

اوتلندر PHEV برای مدت بسیار کوتاهی و پیش از وضع تحریم‌های آمریکا به ایران آمد. همچنین شرکت واردکننده قصد داشت اکلیپس کراس را به فاصله کمی بعد از آن عرضه کند. اما ممنوعیت واردات اجازه نداد این خودرو در کشورمان حضور یابد.

مینورو یوئیهارا، متخصص ارشد محصولات شرکت میتسوبیشی می‌گوید:

از امروز بازاندیشی درباره اکلیپس کراس جدید را شروع کرده‌ایم. ما می‌خواهیم با نگرش خودمان عملکرد خودرو را در سطح جاده افزایش دهیم و آن را با محیط‌زیست سازگارتر کنیم. این کار که همراه با افزایش دوام صورت می‌گیرد، شاسی‌بلند میتسوبیشی را به سطح بعدی می‌رساند

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2022 با یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو هم قابل سفارش خواهد بود که 152 اسب بخار قدرت و 249 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به دلیل تزریق سوخت مستقیم، تاخیر یا لگ توربو آن به شدت کاهش یافته و می‌تواند تجربه رانندگی لذت بخشی را ارائه دهد.

محصول جدید میتسوبیشی مثل تمام محصولات جدید این شرکت، سامانه‌های کاهش برخورد تصادف از جلو و تشخیص عابر پیاده فعال را به صورت استاندارد خواهد داشت.

این خودرو تا پایان سال در بازارهای ژاپن، استرالیا و نیوزیلند عرضه می‌شود و از ابتدای سال آینده در بازار آمریکای شمالی حضور می‌یابد. هنوز قیمت دقیق میتسوبیشی اکلیپس کراس 2022 مشخص نیست اما احتمالا قیمت پایه آن از 25 هزار دلار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا