اخبار خارجی

تولید چری تیگو 9 در چین آغاز شد

اخیرا چری تصاویر رسمی تیگو 9 را منتشر کرده. به نظر می‌رسد که تولید چری تیگو 9 در چین آغاز شده و این شاسی بلند پرچمدار در سال جاری میلادی به فروش می‌رسد. گرچه هنوز چری بیانیه رسمی در خصوص تولید تیگو 9 منتشر نکرده اما احتمالا در ماه می 2023 به صورت رسمی معرفی می‌شود.

چری به دلایل خاصی از معرفی تیگو 9 در نمایشگاه خودروی گوانژو خودداری کرده. تصاویر رسمی منتشر شده تنها خصوصیات بدنه و ظاهر بیرونی آن را نشان می‌دهد. فضای داخلی کابین آن به طرز ماهرانه‌ای در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و اجازه عکاسی از آن داده نشده.

چری تیگو 9 - Chery Tiggo 9

مشخصات چری تیگو 9

چری تیگو 9 در دو نسخه 5 و 7 نفره تولید می‌شود. همچنین طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4820، 1930 و 1699 میلیمتر است. فاصله محوری 2820 میلیمتری این خودرو فضای زیادی برای سرنشینان ردیف سوم ایجاد می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده این خودرو با دو سیستم تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد. موتور 2 لیتری و گیربکس هفت سرعته خودکار از دیگر ویژگی‌های تیگو 9 است که به احتمال زیاد طرفداران خاصی پیدا خواهد کرد. چری می‌گوید این مدل در آینده با جعبه دنده هشت سرعته خودکار هم به بازار می‌آید.

چری برای بدست آوردن سهم بیشتر بازار و رقابت با دیگران، قصد دارد نسخه پلاگین هیبریدی تیگو 9 را هم تولید کند. این مدل در آینده به عنوان مکمل نسخه کنونی عرضه می‌شود و محدوده پیمایش آن حدود 1100 کیلومتر خواهد بود. همچنین می‌تواند در سیکل ترکیبی 200 کیلومتر را با پیشرانه برقی طی کند.

چری تیگو 9 - Chery Tiggo 9

تکنولوژی خودران تیگو 9

سیستم رانندگی هوشمند یکی از ویژگی‌های جذاب تیگو 9 محسوب می‌شود. این سیستم از 17 رادار، 6 دوربین و چراغ‌های ماتریسی تطبیق پذیر در جلوی خودرو بهره می‌برد که مثل یک چشم تیزبین هوشمند است. چری تیگو 9 در بحث تجهیزات ایمنی از 10 کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، ترمز اضطراری و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بهره می‌برد.

طبق اطلاعات درز کرده، داخل کابین یک نمایشگر منحنی فوق عریض ۲۴.۶ اینچی و نمایشگر HUD واقعیت افزوده روی شیشه جلو وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های این کراس اوور بزرگ می‌توان به سیستم تشخیص مالک Super ID اشاره کرد. تیگو 9 از نورپردازی داخلی ۲۵۵ میلیون رنگ بهره می‌برد تا نسبت به سایر محصولات چری کابین لوکس‌تری داشته باشد.

باتوجه به فعالیت‌های مدیران خودرو و معرفی محصولات جدید چری در ایران، امکان دارد که پس از معرفی و عرضه چری تیگو 9 در بازار چین شاهد حضور این کراس اوور پرچمدار در جاده‌های کشورمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا