اخبار خارجی

جیپ اونجر خودرو سال اروپا شد

جیپ اونجر در نمایشگاه خودرو بروکسل به عنوان خودرو منتخب اروپا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. این کراس اوور که اولین تجربه الکتریکی جیپ هم محسوب می‌شود، توانست ۳۲۸ امتیاز از داوران کسب کند. فولکس واگن ID Buzz با ۲۴۱ و نیسان آریا با ۲۱۱ امتیاز پایین‌تر از اونجر قرار گرفتند. بدین ترتیب نماینده جیپ توانست جایزه بهترین خودرو اروپا را بدست آورد.

جیپ اونجر پلتفرم مشترکی با خودروهای استلانتیس مثل پژو 2008 و اوپل موکا دارد. این کراس اوور فعلا در نسخه الکتریکی قابل سفارش است اما به زودی نسخه بنزینی با یک موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری عرضه می‌شود. اونجر به صورت اختصاصی برای بازار اروپا طراحی شده و به همین علت در آمریکا به فروش نمی‌رسد.

جیپ اونجر خودرو سال اروپا - Jeep Avenger European Car of the year

در رقابت خودرو ۲۰۲۳ اروپا، کیا نیرو با کسب ۲۰۰ امتیاز رده چهارم را بدست آورد. این خودرو با کیا اسپورتیج پلتفرم مشترکی دارد. جالب است بدانید پارسال کیا EV6 توانست جایزه بهترین خودرو اروپا را کسب کند. رنو آسترال ۱۶۳ امتیاز گرفت و بالاتر از پژو ۴۰۸ با ۱۴۹ امتیاز ایستاد. رتبه هفتم به تویوتا bZ4X رسید و این خودرو با ۱۳۳ امتیاز کمترین رای را از داوران اخذ کرد.

رتبهنام خودروامتیاز
1جیپ اونجر328
2فولکس واگن ID Buzz241
3نیسان آریا211
4کیا نیرو200
5رنو آسترال163
6پژو 408149
7تویوتا bZ4X/ سوبارو سولترا133
جیپ اونجر خودرو سال اروپا - Jeep Avenger European Car of the year

این رقابت هر ساله با حضور 57 داور یا روزنامه‌نگار خودرویی از سراسر اروپا برگزار می‌شود. داوران 25 امتیاز برای پنج خودرو دارند و نمی‌توانند بیش از 10 امتیاز به یک خودرو بدهند. رقابت خودرو سال اروپا اولین بار در سال 1964 میلادی آغاز شد و قدمتی نزدیک به شش دهه دارد. داوران معمولا نامزدهای این رقابت را از بین خودروهای مقرون به صرفه انتخاب می‌کنند تا نوعی راهنمای خرید برای مشتریان اروپایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا