اخبار داخلیبررسی

بررسی ام وی ام X22 پرو دنده ای نسخه ارتقا یافته

به دنبال استقبال از کراس اوور کوچک و جمع و جور MVM X22، مدیران خودرو اقدام به عرضه نسخه ارتقایافته این ماشین کرده است. ایکس ۲۲ پرو در دو نسخه اتوماتیک و دنده ای روانه به عرضه درآمده، هرچند نسخه دنده دستی به سبب استفاده از موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی، شتاب‌گیری بهتر و قیمت پایین‌تر، محبوبیت بیشتری نزد مشتریان دارد. طراحی به‌روز، قوای فنی مناسب، بهبود کیفیت رانندگی و امکانات متنوع، از دیگر مزایای خودرو به حساب می‌آیند. در ادامه به بررسی ام وی ام X22 پرو می‌پردازیم.

نگاهی اجمالی به X22 پرو دنده ای

تیگو ۲ یا همان تیگو 3x به عنوان کوچک‌ترین محصول چری در سال ۱۳۹۵ توسط مدیران خودرو و با نام ام وی ام ایکس ۲۲ وارد کشور شد. اگرچه در آن زمان محدودیت خاصی روی واردات خودرو نبود، ولی این کراس اوور کوچک و جمع و جور توانست نظر مشتریان جوان را به خود جلب کند. ایکس ۲۲ یکی از پرفروش‌ترین محصولات مدیران خودرو به حساب می‌آید و جای تعجبی ندارد که شرکت ایرانی برای تمدید این موفقیت، نسخه جدید و ارتقایافته آن را نیز در دسترس مشتریان قرار دهد. ایکس ۲۲ پرو در دو نسخه AT و MT روانه بازار شده که به طور ویژه نسخه دستی آن به سبب برخورداری از موتور تنفس طبیعی ۴ سیلندر، محبوبیت بیشتری نزد مشتریان دارد.

طراحی خارجی ام وی ام X22 پرو

در مقایسه با مدل قبلی، ایکس ۲۲ پرو تغییرات قابل توجهی را در نمای مقابل تجربه کرده است. در حقیقت X22 pro را می‌توان به عنوان نسخه فیس‌لیفت MVM X22 در نظر گرفت. این ماشین در نمای جلو شامل یک جلوپنجره بزرگ کهکشانی می‌شود که لوگوی MVM‌ در وسط آن قرار دارد. چراغ‌های جلو از دو گوشه گریل برداشته شده و به طرفین سپر انتقال یافته‌اند. دو چراغ دیلایت خوشه‌ای و باریک در لبه درب کاپوت به چشم می‌خورد. در مقایسه با مدل قبلی، ورودی هوا در بخش سپر باریک‌تر است و به یک زبانه نقره‌ای منتهی می‌شود. بعلاوه، قاب مستطیلی شکل چراغ‌های مه‌شکن نیز جای خود را به یک طراحی جدیدتر داده که چراغ‌های جلو و مه‌شکن درون آن تعبیه شده‌اند.

ام وی ام X22 پرو

بر خلاف نمای جلو، تغییرات خاصی در نمای جانبی و عقب ام وی ام X22 پرو مشاهده نمی‌شود. خط شانه برجسته، فرورفتگی و گارد مشکی‌رنگ زیر درب‌ها، روکش پلاستیکی قوس چرخ‌ها، رینگ‌های اسپرت و حاشیه کرومی پایین پنجره‌ها که به ستون C‌ منتهی شده، اصلی‌ترین مشخصات ظاهری X22 Pro در نمای جانبی را تشکیل می‌دهند.

ام وی ام X22 پرو

نمای عقب ایکس ۲۲ نیز شباهت بسیاری با مدل قبلی دارد. الگوی چراغ‌های مجزا با طراحی قبلی یکسان بوده و چراغ ترمز زیر اسپویلر اندکی باریک‌تر است. در قسمت پایین، سپر حالت اسپرت و مدرن‌تری پیدا کرده و شامل یک دیفیوزر نقره‌ای می‌شود که یک خروجی اگزوز در دو طرف آن به چشم می‌خورد. البته این خروجی‌ها مصنوعی هستند و جنبه تزئینی دارند.

ام وی ام X22 پرو

کراس اوور X22 پرو دنده ای ابعادی برابر با ۱۵۷۰ × ۱۷۶۰ × ۴۲۰۰ میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن برابر با ۲۵۵۵ میلی‌متر است. وزن این خودرو به ۱۲۳۹ کیلوگرم می‌رسد و رینگ‌های آلومینیومی آن ۱۶ اینچی هستند.

طراحی داخلی ام وی ام X22 پرو

همانند طراحی خارجی، فضای داخل x22 پرو نیز تفاوت بسیاری با مدل قبلی دارد. به عنوان مثال، داشبورد خودرو به همراه تجهیزاتی همچون نمایشگر اطلاعات سرگرمی اندکی به سمت راننده متمایل است تا دسترسی ساده‌تری را در اختیار وی قرار دهد. فرمان گرد، جای خود را به غربیلک دی-کات داده و شامل تزئینات کرومی و دکمه‌های کنترلی روی دو شاخه می‌شود. البته بر خلاف بسیاری از خودروهای مدرن امروزی، پنل پشت فرمان به صورت تمام دیجیتالی نیست. دو نشانگر آنالوگ و یک پنل دیجیتالی کوچک، وظیفه نمایش اطلاعات مهم به راننده را بر عهده دارند.

ام وی ام X22 پرو

طراحی کنسول مرکزی نیز به‌روزتر و کاربردی‌تر از قبل است. فضای خالی در قسمت جلو برای حمل اشیاء کوچک مثل گوشی همراه، اهرم تعویض دنده در قسمت وسط، جالیوانی، استراحتگاه بازو و اهرم ترمز دستی در بخش عقب، مهم‌ترین المان‌های کنسول مرکزی را تشکیل می‌دهند.

ام وی ام X22 پرو

کابین فضای باز و جاداری را در اختیار چهار سرنشین بالغ قرار می‌دهد. به بیان بهتر، این ماشین مناسب برای خانواده‌های کوچک است. تریم دورنگ باعث شده ماهیت اسپرت خودرو به داخل کابین نیز راه یافته و محیط جذاب‌تری را به وجود آورد. سانروف دوحالته و گنجایش ۴۲۰ لیتری صندوق عقب، از دیگر مشخصات کابین X22 پرو دنده ای به حساب می‌آیند.

ام وی ام X22 پرو

مشخصات فنی X22 پرو دنده ای

بر خلاف مدل اتوماتیک که به موتور توربوشارژ ۳ سیلندر مجهز است، ایکس ۲۲ پرو دنده دستی از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر استفاده می‌کند. حداکثر ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور موتور به واسطه گیربکس ۵ سرعته دستی به سمت چرخ‌های جلو ماشین هدایت می‌شود.

ام وی ام X22 پرو

ام وی ام X22 پرو دنده دستی حداکثر به سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۱۴.۲ ثانیه مدیریت می‌کند. این ماشین در بخش جلو به سیستم تعلیق مک فرسون و در بخش عقب به سیستم تعلیق تورشن بیم مجهز است. مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و با توجه به باک ۵۰ لیتری، می‌توان بازه پیمایشی حداقل ۷۰۰ کیلومتری را برای خودرو محاسبه کرد.

امکانات رفاهی و تجهیزات ام وی ام X22 پرو

طبق کاتالوگ منتشرشده در وب‌سایت رسمی MVM‌، هاچبک کراس X22 پرو دنده ای یک خودرو ارزشمند جهت خرید است. این ماشین از سیستم‌های کنترل پایداری خودرو (ESP)، ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع‌کننده الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کنترل خودرو در سربالایی (HAC) و کنترل خودرو در سرپایینی (HDC) استفاده می‌کند.

ام وی ام X22 پرو

دو عدد کیسه هوا برای محافظت از سرنشینان جلو، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر ۹ اینچی و پشتیبانی از فرمت MP3، اتصال پورت USB، به اشتراک‌گذاری محتویات گوشی و تبلت، بلوتوث، بلندگوی استریو، ناوبری، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن، سیستم تهویه الکتریکی، آینه‌های جانبی تاشوی برقی به همراه گرم‌کن، شیشه عقب مجهز به گرم‌کن، روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف دوحالته، صندلی‌های عقب با قابلیت تا شوندگی، ایموبیلایزر و سیستم پایش باد لاستیک‌ها، از دیگر امکانات X22 پرو دنده ای هستند.

رقبای ام وی ام X22 پرو دنده ای

کراس اوور ایکس ۲۲ پرو عضوی کوچک و اقتصادی در سبد محصولات برند MVM مدیران خودرو به حساب می‌آید. این ماشین هم‌اینک (اواخر فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳) حدود ۷۱۶ میلیون تومان قیمت دارد و می‌توان گفت اصلی‌ترین رقیب آن، محصول وارداتی جدید خودروسازان بم، یعنی BAC X3 Pro است. این دو ماشین به دلایل متعدد از جمله جثه جمع و جور، مصرف سوخت پایین، ظاهر مقبول و جوان‌پسند و قدرت موتور مشابه، عرصه رقابت را بر یکدیگر تنگ می‌کنند و در این میان بازاریابی و تبلیغات مناسب و همین‌طور ارائه تسهیلات می‌تواند عامل موفقیت و برتری یکی نسبت به دیگری باشد.

پرسش‌های متداول

کراس اوور X22 پرو متعلق به چه شرکتی است؟

کراس اوور MVM X22 Pro در چین با نام تیگو x3 شناخته می‌شود که برندی تحت مالکیت شرکت بزرگ چری است.

موتور ایکس ۲۲ پرو دنده دستی چه مشخصاتی دارد؟

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر از نوع تنفس طبیعی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور به گیربکس ۵ سرعته دستی متصل بوده و چرخ‌های جلو ایکس ۲۲ پرو را به حرکت وامی‌دارد.

فرق نسخه اتوماتیک و دستی ایکس۲۲ پرو چیست؟

نسخه اتوماتیک با گیربکس CVT به موتور ۱ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر با ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. ولی نسخه دنده ای از موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر با قدرت بیشتر، ولی گشتاور کمتر استفاده می‌کند.  

ام وی ام X22 پرو دنده ای چه قیمتی دارد؟

در تاریخ ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، قیمت ایکس ۲۲ پرو دنده ای در وب‌سایت رسمی مدیران خودرو ۷۱۶.۵۰۰.۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا