بررسی

کی ام سی K7 برادر لوکس جک S5

کی ام سی K7 برادر لوکس جک S5 بوده و در حال حاضر تنها مهره کرمان موتور برای رقابت در بین کراس اوورهای لوکس و پریمیوم چینی محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی جزییات و ویژگی های این خودرو می‌پردازیم.

کی ام سی K7 در واقع جک X7 ریبرند شده است که در ایران با برند کرمان موتور به بازار عرضه می‌شود. این خودرو جزو نخستین محصولات جک بوده که از زبان طراحی جدید این برند استفاده می‌کند.

KMC K7 - کی ام سی K7 کرمان موتور

طراحی ظاهری کی ام سی K7

کی ام سی K7 در بدو ورود به بازار ایران، جزو معدود کراس اوورهایی بود که از سبک چراغ‌های دوتایی استفاده می‌کرد و همین موضوع استایل ظاهری این خودرو را خاص‌تر کرده بود. در بالاترین قسمت پروفیل جلو چراغ‌های روشنایی روز نصب شده و مقداری پایین‌تر و در دو طرف سپر، چراغ‌های اصلی جانمایی شده‌اند.

جلوپنجره شش ضلعی این خودرو دارای خطوط کرومی عمودی بوده و قسمت میانی آن نیز یک فرو رفتگی دارد. اگر بگوییم که کی ام سی K7 در طراحی جلو جیپ چروکی را الگو قرار داده، اشتباه نکرده‌ایم! چراکه شباهت میان این دو خودرو بسیار زیاد است.

KMC K7 - کی ام سی K7 کرمان موتور

کی ام سی K7 در نمای عقب دارای چراغ‌هایی به هم پیوسته بوده که البته لوگوی KMC در میان این نوار LED قرار گرفته است. داخل سپر عقب یک دیفیوزر ساده طراحی شده که متاسفانه درون آن چهار خروجی اگزوز مصنوعی دیده می‌شود.

خروجی‌های اگزوز اصلی درست در پشت سپر قرار گرفته اند. پروفیل جلو و عقب این خودرو طراحی زیبا و جذابی دارند، اما مقداری ناهماهنگی میان سبک طراحی آن‌ها دیده می‌شود.

KMC K7 - کی ام سی K7 کرمان موتور

کابین KMC K7

کی ام سی K7 کابین به مراتب مدرن‌تر و با کیفیت‌تری نسبت به جک S5 دارد. در پشت فرمان به جای نشانگرهای آنالوگ یک نمایشگر دیجیتالی را شاهد هستیم و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی عریض برای سیستم اطلاعات و سرگرمی نصب شده است.

در کنسول میانی شیفتر دنده الکترونیکی نصب شده که اتصال مکانیکی با گیربکس ندارد. همین موضوع کمک کرده تا از بخش پایینی کنسول وسط استفاده بهینه‌تری داشته باشیم.

KMC K7 - کی ام سی K7 کرمان موتور

کی ام سی K7 علی رغم ابعاد بزرگتری که نسبت به جک S5 دارد، کابین آن همچنان ۵ نفره است. البته این ابعاد بزرگ‌تر در فضای بیشتر برای سرنشینان ردیف دوم و همچنین فضای بیشتر بار خود را نشان می‌دهد.

این خودرو در ردیف جلو دارای صندلی‌های برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر بوده و صندلی راننده ضمن دارابودن حافظه از قابلیت ماساژ نیز بهره می‌برد.

مشخصات فنی کی ام سی K7

کی ام سی K7 از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم یا GDI بهره گرفته و قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور است. این همان پیشرانه‌ای است که روی جک S5 جدید TGDI نیز نصب شده.

نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نکته مهم این موتور تولید گشتاور از دور پایین ۱۵۰۰ بوده که سبب شده شتابگیری خوبی برای این کراس اوور لوکس چینی رقم بخورد و مصرف سوخت پایینی را ثبت کند.

KMC K7 - کی ام سی K7 کرمان موتور

تجربه رانندگی با K7 کرمان موتور

کی ام سی K7 به نسبت ابعاد به نسبت بزرگ و وزنی ۱.۷ تنی، عملکرد خوبی دارد. به محض فشردن پدال گاز متوجه هماهنگی خوب موتور و گیربکس شدیم و به دلیل تولید گشتاور در دور پایین، سرعت گرفتن با این خودرو حتی در مسیرهای شهری ساده است.

سواری خودرو به نسبت نرم بوده و عمده ناهمواری‌های سطح مسیر جذب سیستم تعلیق می‌شود. رولینگ بدنه با توجه به فرم بدنه کراس اوور در حد کنترل شده‌ای است و در سرعت‌های بالا و در پیچ‌ها حس دلهره آوری به سرنشینان منتقل نمی‌کند.

در تست ما با دستگاه Dragy، این خودرو توانست شتاب صفر تا صد را در حدود ۱۱.۷ ثانیه و تست ترمز را در ۴۵ متر انجام دهد. عملکرد سیستم ترمز برای کراس اووری با این وزن و ابعاد مناسب بوده و در مقایسه با دیگنیتی پرایم عملکرد بهتری دارد.

KMC K7 - کی ام سی K7 کرمان موتور

تجهیزات ایمنی و رفاهی KMC K7

کی ام سی K7 اکنون لقب لوکسترین کراس اوور کرمان موتور را یدک می‌کشد. این خودرو برای رقابت با خودروهای وارداتی قدیمی‌تر و همچنین خودروهای چینی لوکس وارد میدان شده است.

محصول کرمان موتور دارای چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی، اتوهلد، سامانه پایش فشار باد تایرها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید 360 درجه، کروز کنترل، کنترل خودرو در سرازیری، سیستم کنترل کشش در هنگام شروع حرکت و … است.

در زمینه تجهیزات رفاهی هم کی ام سی K7 دست پر بوده و دارای سنسور نور، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سانروف برقی پانورامیک، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی میان داشبورد، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو است.

همچنین سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، در برقی صندوق عقب، تودوزی چرم مصنوعی صندلی‌ها، حافظه صندلی راننده، صندلی‌های برقی جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و ماساژور صندلی راننده از دیگر امکانات این کراس اوور لوکس محسوب می‌شود.

KMC K7 - کی ام سی K7 کرمان موتور

قیمت کی ام سی K7

کی ام سی K7 در بازار آزاد قیمتی در حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد. بنابراین محصول کرمان موتور با این قیمت و این سطح از امکانات و تجهیزات در بازار رقبایی همچون دیگنیتی پرایم، فونیکس تیگو ۷ پرو و لاماری ایما را در پیش روی خود دارد.

نام خودروکی ام سی K7
موتور4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم تزریق سوخت مستقیم
گیربکس۶ سرعته دو کلاچه تر (WET)
قدرت161 تا 171 اسب بخار در دور موتور 5500
گشتاور251 نیوتن متر از دور موتور 1500 تا 4500
طول*عرض*ارتفاع4776*1900*1760
فاصله محوری2750 میلیمتر
وزن خالص1735 کیلوگرم
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمولتی لینک

سوالات متداول

مشخصات فنی کی ام سی K7 چیست؟

کی ام سی K7 از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم بهره گرفته و قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی کی ام سی K7 کدامند؟

سنسور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سانروف برقی پانورامیک، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی میان داشبورد، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، صندلی‌های برقی جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و ماساژور صندلی راننده از امکانات کی ام سی K7 هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا