معرفی

لاماری ایما ایکس؛ وقتی جایگاهش را پس می‌گیرد!

پاشنه آشیل کراس اوور خوش استایل لاماری، نبود برخی تجهیزات بود که اخیرا این برند با معرفی ایما ایکس کمبودهای این خودرو را برطرف کرد. در مدت یک سال، لاماری ایما توانست نسبت به رقبا فروش بیشتری ثبت کند و بازار دست دوم بهتری داشته باشد.

شباهت طراحی لاماری ایما با لامبورگینی اوروس، گرچه نقطه قوت این خودرو شمرده می‌شد اما کمبود بعضی امکانات جلوی فروش بیشتر آن را گرفته بود. حالا با معرفی نسخه فول آپشن با نام لاماری ایما ایکس، وقت آن شده تا این خودرو چینی دوباره جایگاهش را در بازار از رقبا پس بگیرد.

لاماری ایما ایکس - Lamari Eama X

درباره لاماری

لاماری ایما در اصل دانگ فنگ T5 EVO و نسخه بهبود یافته دانگ فنگ T5 است که در سال 2021 میلادی معرفی شد. به موازات معرفی در بازارهای جهانی، آرین پارس موتور این کراس اوور را به بازار کشورمان عرضه کرد.

بااینکه لاماری ایما در بدو ورود به بازار با استقبال گسترده‌ای مواجه شد اما نبود تیپ ترونیک یا تعویض دستی دنده و تجهیزاتی مثل دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور پاشنه آشیل آن در مقابل رقبای قدرتمندش بود. البته ایما ایکس که اخیرا معرفی شده، نسخه کاملی از این خودرو است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

لاماری ایما ایکس - Lamari Eama X

طراحی ظاهری لاماری ایما ایکس

از لحاظ ظاهری، ایما ایکس تفاوت چندانی با ایما معمولی ندارد. طراحی ظاهری ایما ایکس، بسیار شبیه به خودروهای روز اروپایی و به دور از هرگونه ناهماهنگی است. چراغ‌های دو تکه و جلوپنجره مشبک و بزرگ، از شاخصه‌های نمای جلو لاماری ایکس به شمار می‌روند.

لاماری برای ایما ایکس یک کیت سفارشی را به صورت آپشن انتخابی در دسترس خریداران قرار می‌دهد که شامل لیپ سپر جلو، نوارهای جانبی و دیفیوزر عقب است. این کیت به جذابیت ایما ایکس افزوده و حس اسپرتی را به بیننده القا می‌کند.

لاماری ایما ایکس - Lamari Eama X

در نمای جانبی لاماری ایما ایکس، شیب سقف در ستون C، ظاهری شبیه کراس اوورهای کوپه را برای این خودرو تداعی می‌کند. در این نسخه طراحی آینه‌های جانبی با ایما معمولی متفاوت است؛ چراکه دوربین‌های سیستم ۳۶۰ درجه در زیر آن‌ها قرار گرفته است.

در نمای عقب، ترند روز طراحی چراغ یعنی چراغ‌های پیوسته را می‌بینیم. روی صندوق هم جزئیاتی مثل لوگو تایپ لاماری دیده می‌شود. همچنین در گوشه سمت چپ درب صندوق، پسوند ایکس به نام ایما اضافه شده است.

لاماری ایما ایکس - Lamari Eama X

طراحی کابین لاماری ایما ایکس

فارغ از حسی که در طراحی نمای بیرونی به کار رفته، در طراحی نمای داخلی سعی شده تا جنبه لوکس آن بیشتر از حس و حال اسپرت باشد. در اینجا نیز شاهد استفاده از ترندهای طراحی هستیم.

همانند اکثر رقبا، در این خودرو از یک صفحه یکپارچه شامل دو نمایشگر 10.25 اینچی استفاده شده است که یکی برای کلاستر و ارائه اطلاعات مربوط به خودرو و دیگری مخصوص سیستم اطلاعات سرگرمی است.

لاماری ایما ایکس - Lamari Eama X

در لاماری ایما ایکس، به کلاستر چند تم اضافه شده و امکان شخصی سازی آن برای راننده وجود دارد. در کابین این خودرو، دریچه تهویه هوا بسیار شبیه دریچه تهویه هوای محصولات جدید مرسدس بنز هستند.

روی داشبورد و رودری‌ها از قطعات دکوراتیو کرومی بهره گرفته شده تا در کنار نورپردازی، حس لوکسی بدهد. از نکات حائز اهمیت در کابین، سردنده خودرو است که روی آن نشانگر مثبت و منفی دیده می‌شود. بدین ترتیب ایما ایکس مجهز به تیپ ترونیک و تعویض دستی دنده است.

لاماری ایما ایکس - Lamari Eama X

مشخصات فنی لاماری ایما ایکس

لاماری ایما ایکس مجهز به پیشرانه چهار سیلندر توربو با سیستم تزریق سوخت مستقیم به کد فنی 4A95TD است. این پیشرانه در بهترین حالت می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیرو توسط جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه تر یا Wet به محور جلو منتقل می‌شود.

از لحاظ ابعاد، ایما ایکس تفاوتی با ایما نداشته و در طول، عرض و ارتفاع ابعادی معادل 4565، 1860 و 1690 میلی متر دارد. فاصله بین دو محور آن نیز 2715 میلی متر و کمترین فاصله آن تا سطح زمین 195 میلی متر است.

لاماری ایما ایکس - Lamari Eama X

تجهیزات ایمنی و رفاهی

۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور نور و باران، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و کمکی حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، رادار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و فرمان برقی ۳ حالته از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی لاماری ایما ایکس هستند.

لاماری ایما ایکس - Lamari Eama X

از امکانات این خودرو هم می‌توان به تنظیم برقی ده حالته صندلی راننده با ماساژور به همراه گرمکن و سردکن، گرمکن صندلی شاگرد، دوربین ثبت وقایع رانندگی، استارت دکمه‌ای، دریچه هوای عقب، سقف پانورامیک دو حالته با پرده برقی، سیستم تصفیه هوای کابین (AQS)، چراغ روشنایی روز و در برقی صندوق عقب اشاره کرد.

لاماری ایما ایکس - Lamari Eama X

قیمت لاماری ایما ایکس

فروش لاماری ایما ایکس از اواخر پاییز 1402 آغاز و احتمالا اولین سری فروخته شده در اواخر زمستان 1402 به مشتریان تحویل خواهد شد. تا این لحظه بهای قطعی این خودرو مشخص نیست اما قطعا نسبت به نسخه عادی که اکنون یک میلیارد و 431 میلیون تومان است، قیمت بیشتری خواهد داشت.

بهمن دیگنیتی، کی ام سی K7، فونیکس FX و فردا T5 از جمله رقبای لاماری ایما ایکس هستند که حالا بیش از پیش جایگاه خود را در خطر می‌بینند. البته باید به این نکته توجه داشت که قیمت گذاری رقابتی و کمتر نسبت به رقبا، می‌تواند فروش بالای این نسخه را تضمین کند.

سوالات متداول

مشخصات فنی لاماری ایما ایکس چیست؟

این خودرو همچنان از موتور ۱.۵ لیتری توربو با سیستم تزریق سوخت مستقیم GDI به قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر بهره می‌برد که به گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر متصل است.

امکانات اضافه شده به لاماری ایما ایکس کدامند؟

رادار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، هشدار تصادف از جلو، سنسور پارک جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های جلو با لامپ LED، در برقی صندوق عقب، تنظیم برقی صندلی شاگرد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا