معرفی

جتا VS7 ماموت خودرو؛ کراس اوور وارداتی با روح آلمانی

جتا VS7 یکی از سه محصول این برند بوده که قرار است توسط ماموت خودرو به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شود. جتا VS7 یک کراس اوور سایز متوسط بوده که روح فولکس واگن در آن جاریست و برندیست که حاصل جوینت ونچر فولکس واگن و فاو در چین است.

ماموت خودرو پیشتر به صورت رسمی عرضه سه محصول از برند جتا شامل سدان VA3 و دو کراس اوور با نام های VS5 و VS7 را تایید کرد. جتا که در ابتدا یک برند ویژه بازار چین بود، حال کم کم راه خود را به بازارهای صادراتی نیز باز کرده است.

جتا VS7 ماموت خودرو

درباره جتا

ماموت خودرو نماینده رسمی فولکس واگن در ایران است و سابقه عرضه محصولات مختلفی از این برند آلمانی شامل پاسان، تیگوان و گلف را در کارنامه دارد. اینبار به دلیل تحریم‌ها به سراغ زیربرند چینی فولکس واگن رفته تا بتواند همچنان محصولی با باطن اروپایی را به ایران عرضه کند.

باید ذکر کنیم که جتا VS7 به هیچ عنوان یک خودروی چینی نیست و اگر برند آن را فاکتور بگیریم، با یک کراس اوور اروپایی سر و کار داریم. این خودرو پلتفرم مشترکی با فولکس واگن تیگوان Allspace، سئات تاراکو و اشکودا کودیاک دارد و روی پلتفرم MQB فولکس توسعه یافته است.

جتا VS7 ماموت خودرو

همکاری فولکس واگن و فاو از سال 1991 آغاز شد. اما برند جتا در سال 2019 تاسیس شد و فولکس پس از آن تصمیم گرفت که برخی از محصولات خود و زیربرندهای خود را با این برند به بازار چین عرضه کند.

طراحی ظاهری جتا VS7

اگر لوگوی جتا را در طراحی ظاهری این خودرو حذف کنیم، متوجه چینی بودن این خودرو نخواهید شد. در واقع طراحی این خودرو کاملا تداعی کننده سبک طراحی محصولات فولکس واگن بوده و هیچ وجه مشترکی با سبک طراحی خودروهای آسیایی ندارد.

جتا VS7 ماموت خودرو

با توجه به اشتراک پلتفرم جتا VS7 با سئات تاراکو، فولکس واگن تیگوان Allspace و اشکودا کودیاک، برخی المان‌ها در این خودرو از نظر ظاهری مشترک طراحی شده. البته تغییراتی در طراحی به ویژه در بخش جلو، گریل و چراغ‌های جلو و عقب دیده می‌شود، اما این تغییرات به حدی نیست که به دیزاین بی‌نقص اروپایی این خودرو لطمه بزند.

جتا VS7 ماموت خودرو

طراحی کابین جتا VS7

جتا VS7 در بخش کابین سبک طراحی مینیمال اروپایی خود را حفظ کرده است. هرچند تغییراتی در چیدمان کابین و طراحی دریچه های سیستم تهویه نسبت به همزادهای اروپایی اعمال شده، اما کلیت فرم داشبورد مشابه با خودروهای اروپایی و محصولات فولکس واگن است.

شباهت به حدی زیاد بوده که اگر به جای لوگوی J روی فرمان لوگوی فولکس واگن را قرار دهید، کسی به شما شک نمی کند. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا تعبیه شده و در سمت راست آن دو دریچه برای سیستم تهویه به صورت روی هم طراحی شده اند.

جتا VS7 ماموت خودرو

در پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی به جای نشانگرهای آنالوگ دیده می شود. در بخش میانی داشبورد کلیدهایی فیزیکی برای تنظیم سیستم تهویه و میانبر برای نمایشگر سیستم مالتی مدیا دیده می شود. البته هنوز اطلاع دقیقی از تریم های وارد شده به ایران جتا VS7 توسط ماموت خودرو نداریم و نمی‌توانیم اظهار نظر دقیقی در این خصوص داشته باشیم.

جتا VS7 ماموت خودرو

مشخصات فنی جتا VS7

اگر ظاهر جتا VS7 به دلیل بومی سازی های چینی ها مقداری رنگ و بوی آسیایی گرفته باشد، اما باطن آن کاملا اروپایی است. این خودرو با پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ TSI فولکس واگن به بازار ایران عرضه می‌شود.

این پیشرانه قادر به تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی آن توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ ها منتقل می شود. جتا VS7 اکنون بزرگترین محصول این برند بوده و در رده کراس اوورهای سایز متوسط رو به کامپکت قرار می‌گیرد.

جتا VS7 ماموت خودرو

همچنین انتقال قدرت از طریق گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته آیسین ژاپن به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4624، 1841 و 1633 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2730 میلی متر است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی جتا VS7

هنوز ماموت خودرو اعلام نکرده که جتا VS7 را در چه سطحی از تجهیزات به بازار ایران عرضه می‌کند، ولی این احتمال وجود دارد که این خودرو در تریم فول وارد کشور شود.

لوکس‌ترین نسخه این کراس اوور آلمانی چینی دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، دوربین دید ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و سانروف پانورامیک است.

جتا VS7 ماموت خودرو

همچنین سنسور نور و باران، سنسورهای پارک جلو و عقب، شارژ بدون سیم تلفن همراه، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم تهویه دوال و … از جمله امکانات مهم VS7 محسوب می‌شوند.

جتا VS7 ماموت خودرو

قیمت احتمالی جتا VS7 در ایران

جتا VS7 بسته به سطح امکانات در بازار چین قیمتی بین ۱۵ هزار و ۸۰۰ تا ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار دارد. در صورتی که ماموت خودرو نسخه فول این خودرو را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کرده باشد، با احتساب هزینه گمرکی، حمل و سود شرکت بعید است که این خودرو با قیمت زیر ۲ میلیارد تومان به فروش برسد.

سوالات متداول

مشخصات فنی جتا VS7 چیست؟

این خودرو با پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ TSI فولکس واگن به بازار ایران عرضه می‌شود که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال قدرت هم برعهده گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آیسین است.

امکانات رفاهی جتا VS7 کدامند؟

دوربین دید ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف پانورامیک، سنسور نور و باران، سنسورهای پارک جلو و عقب، شارژ بدون سیم تلفن همراه، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، اتوهلد، ترمز پارک برقی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا