معرفی

تیگو 7 پرو مکس در راه بازار؛ محصول جدید مدیران خودرو با برند فونیکس چه مشخصاتی دارد؟

در راستای ارتقای محصولات، مدیران خودرو نسخه جدیدتر و به‌روزتری از کراس اوور محبوب تیگو 7 را روانه بازار کرده است که مدل ارتقایافته تیگو 7 پرو در نظر گرفته می‌شود. ماشین جدید با نام فونیکس تیگو 7 پرو مکس هرچند از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد، ولی کابین آن مجهزتر و مدرن‌تر شده و از پیشرانه قدرتمندتری استفاده می‌کند. در ادامه با بررسی مشخصات تیگو 7 پرومکس همراه ما باشید.

تیگو 7 پرو مکس

مشخصات تیگو 7 پرو مکس فونیکس

کراس اوور جدید مدیران خودرو از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد. این ماشین دارای همان جلوپنجره بزرگ با الگوی کرومی کهکشانی است که توسط حاشیه کرومی احاطه شده و از دو گوشه بالا به چراغ‌های کشیده جلو متصل می‌شود. حاشیه کرومی دور جلوپنجره در مدل قبلی وجود ندارد. به علاوه، تیگو 7 پرو مکس در بخش سپر دارای طراحی متفاوت قاب دیلایت‌ها است که سه چراغ کوچک با چیدمان عمودی درون آن تعبیه شده‌اند.

تیگو 7 پرو مکس

نمای جانبی ماشین از جمله گرافیک رینگ‌ها و همین‌طور نمای عقب دستخوش تغییرات خاصی نشده‌اند، هرچند روی درب صندوق‌عقب عبارت 290T نوشته شده که به میزان گشتاور خروجی موتور اشاره می‌کند. در حقیقت تنها با مشاهده این عبارت می‌توانید تیگو پرو مکس را از عقب تشخیص دهید.

تیگو 7 پرو مکس

تیگو 7 پرومکس بر اساس پلتفرم مشترک با تیگو 7 پرو ساخته شده و از لحاظ ابعاد و جثه تفاوت خاصی با مدل قبلی ندارد. بنابراین مشخصات تیگو 7 پرومکس شامل طول ۴۵۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۴۲ میلی‌متر، ارتفاع ۱۷۴۶ میلی‌متر و فاصله میان محوری ۲۶۷۰ میلی‌متر می‌شود. کراس اوور کامپکت مدیران خودرو حدود ۱۵۴۵ کیلوگرم وزن دارد و روی رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی سوار است.

تیگو 7 پرو مکس

داخل کابین فونیکس تیگو 7 پرو مکس

برخلاف ظاهر، بهبودهای متعددی در کابین خودرو به چشم می‌آید. همانند تیگو 7 پرو، فضای داخلی نسخه پرومکس نیز دارای طراحی مینیمال است، ولی تطابق بیشتری با رویه‌های امروزی دارد. نخستین تغییر در کابین مدل پرومکس، به کاربرد نمایشگر دوگانه در مقابل راننده مربوط می‌شود تا وسط داشبورد امتداد یافته است. دریچه تهویه نیز به صورت یکپارچه در میانه داشبورد جاسازی شده و در مقایسه با طراحی قبلی، ظاهر جذاب‌تری به کابین بخشیده است. همچنین دکمه‌های پلاستیکی پیانویی در بالای کنسول، جای خود را به نمونه‌های آلومینیومی داده‌اند.

تیگو 7 پرو مکس

در بخش کنسول مرکزی نمی‌توان تغییر خاصی را مشاهده کرد. صفحه لمسی در قسمت بالا مربوط به کنترل تنظیمات سیستم تهویه می‌شود. دکمه‌های کنترلی پیانویی متعلق به سیستم اطلاعات سرگرمی هستند. اهرم تعویض دنده برقی در سمت راننده قرار دارد و دکمه‌های ترمز پارک برقی و اتوهلد در پایین اهرم جاسازی شده‌اند. در سمت شاگرد راننده، دو عدد جالیوانی در محفظه درپوش دار دیده می‌شود. پد شارژ بی‌سیم و سپس استراحتگاه بازو، باقی المان‌های کنسول مرکزی را تشکیل می‌دهند.

تیگو 7 پرو مکس

از دیگر مشخصات تیگو 7 پرو مکس در بخش کابین می‌توان به استفاده از تریم تک‌رنگ چرمی اشاره کرد. البته بخش‌های کوچکی در کابین به رنگ خاکستری هستند تا بلکه تیرگی مطلق فضا از بین برود. غربیلک فرمان همچنان به صورت دی-کات در مقابل راننده قرار دارد و دکمه‌های کنترلی متعدد روی دو شاخه آن به چشم می‌خورد. به لطف فاصله ۲۶۷۰ میلی‌متری میان دو محور، کابین فضای جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. ظرفیت صندوق بار نیز ۴۷۵ لیتر است.

مشخصات تیگو 7 پرو مکس در بخش فنی

مهم‌ترین بهبود تیگو 7 پرو مکس نسب به مدل قبلی مربوط به مشخصات فنی می‌شود. این ماشین در زیر کاپوت خود به موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است که از فناوری TGDi‌ بهره می‌گیرد. این موتور، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو وارد کرده و باعث حرکت ماشین می‌شود. موتور به‌کاررفته در تیگوی جدید علاوه بر حجم ۱.۶ لیتری، حدود ۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نیز دارد.

تیگو 7 پرو مکس

از دیگر مشخصات تیگو 7 پرو مکس در بخش فنی می‌توان به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد. این ماشین در مدت‌زمان ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. پیشرانه مطابق با استاندارد آلایندگی یورو ۶ است و باک گنجایشی برابر با ۵۱ لیتر دارد. با توجه به مصرف سوخت ترکیبی ۸ لیتر در ازای پیمایش صد کیلومتر مسافت، در صورت پر بودن باک بنزین می‌توان مسافت حداقل ۶۰۰ کیلومتر را بدون نیاز به توقف در جایگاه سوخت‌رسانی طی کرد.

امکانات و تجهیزات

از آنجا که پرومکس نسخه ارتقایافته پرو به حساب می‌آید، بدیهی است که از لحاظ امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد. در کنار سیستم‌هایی همچون ترمز ضد قفل و توزیع‌کننده الکترونیکی نیروی ترمز، برنامه کنترل پایداری، دستیار کمکی ترمز، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی و همین‌طور سیستم کنترل کشش، تیگو 7 پرو مکس به پکیج ADAS نیز مجهز است که شامل امکاناتی مثل کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار تعویض لاین، سیستم هشدار برخورد از جلو و دستیار حرکت در ترافیک می‌شود.

تیگو 7 پرو مکس

این ماشین همچنین از سیستم صوتی سونی با ۸ عدد بلندگو بهره می‌گیرد و امکانات رفاهی بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت بدون کلید، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، درب برقی صندوق‌عقب، آینه‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت متفاوت، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی، کلاستر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان، سنسور پارک جلو و عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، شارژر بی‌سیم گوشی همراه، نورپردازی محیطی با ۶۴ رنگ جذاب، سانروف برقی و البته ۶ کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای) اشاره کرد.

تیگو 7 پرو مکس

قیمت فونیکس تیگو 7 پرومکس

مدیران خودرو هنوز رقم خاصی را به عنوان قیمت تیگو ۷ پرو مکس اعلام نکرده است، ولی مسلما کراس اوور جدید گران‌تر از تیگو ۷ پرو است. مدل قبلی در حال حاضر (۲۱ آذرماه ۱۴۰۲) با قیمت ۱ میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان از درب کارخانه خارج می‌شود و ارزش آن در بازار آزاد حدود ۱.۶۵ میلیارد تومان است. فونیکس تیگو ۷ پرومکس به محض عرضه در بازار در مقابل کراس اوورهای شهری جدیدی همچون دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور، هایما 8S ایران‌خودرو و لاماری ایما X آرین پارس موتور قرار می‌گیرد.

سوالات متداول:

رقبای اصلی فونیکس تیگو ۷ پرومکس کدام خودروها هستند؟

فونیکس تیگو ۷ پرومکس به محض عرضه در بازار در مقابل کراس اوورهای شهری جدیدی همچون دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور، هایما 8S ایران‌خودرو و لاماری ایما X آرین پارس موتور قرار می‌گیرد.

سرعت صفر تا صد کراس اوور جدید تیگو 7 در چند ثانیه اتفاق می افتد؟

این ماشین در مدت‌زمان ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش 200 کیلومتر بر ساعت است.

پیشرانه تیگو ۷ پرومکس چه قابلیت هایی دارد؟

این ماشین در زیر کاپوت خود به موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است که از فناوری TGDi‌ بهره می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا