اخبار داخلی

بهترین تکنولوژی انرژی‌های نوین در ایران – 2023

استفاده از پیشرانه‌های سبز در صنعت خودرو، اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد تأکید است. نگاهی به سبد محصولات خودروسازان مطرح دنیا نشان می‌دهد که تقریباً تمامی آنها به دنبال افزایش تعداد مدل‌های هیبریدی یا برقی خود هستند. برند فونیکس نیز همانند خودروسازان پیشروی جهان، تولید چنین مدل‌هایی را در دستور کار قرار داده تا با تحولات صنعت خودرو همگام‌ باشد.

یکی از محصولات جدید فونیکس که از پیشرانه سبز سود می‌برد، تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید است. خوشبختانه پای این کراس‌اوور جذاب به بازار ایران نیز باز شده و نخستین گروه از خریداران آن چندی پیش طی مراسمی خودروی خود را تحویل گرفتند. این کراس‌اوور تحت برند فونیکس با نام تیگو 8 پرو e پلاس به فروش می‌رسد.

عرضه تیگو 8 پرو e پلاس، حرکتی شجاعانه از سوی مدیران خودرو

عرضه تیگو 8 پرو e پلاس توسط برند فونیکس و شجاعت مدیران خودرو در انتخاب این مدل را باید به فال نیک گرفت؛ زیرا این خودرو به دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین و مصرف سوخت بسیار کم، می‌تواند آغازگر رقابتی جدید باشد. بد نیست بدانید تیگو 8 پرو e پلاس نخستین خودروی هیبریدی شارژی مونتاژی کشور محسوب می‌شود و این عنوان را در اختیار دارد.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

خودرویی برای دوستداران محیط زیست

خودروهای هیبریدی شارژی در واقع پیشرفته‌ترین نوع از مدل‌های هیبریدی هستند. این خودروها شکاف موجود بین مدل‌های درون‌سوز و تمام الکتریکی را پر می‌کنند و می‌توان گفت که از مزایای هر دو نوع پیشرانه بهره می‌برند. در این نوع خودروها، نگرانی از بابت دسترسی به ایستگاه‌های شارژ وجود ندارد؛ از سوی دیگر در مسافت‌های کوتاه درون‌شهری می‌توان با موتور تمام الکتریکی یا در حالت هیبریدی حرکت کرد. بدیهی است که در این حالت میزان تولید آلایندگی به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

تیگو 8 پرو e پلاس به خاطر تجهیز به پیشرانه هیبریدی شارژی از نظر آلایندگی وضعیت بسیار مطلوبی دارد. ضمن اینکه قدرت پیشرانه آن نیز بیشتر از مدل‌های بنزینی است و می‌تواند لذت بیشتری را برای راننده به ارمغان بیاورد.

مشخصات فنی

در زیر کاپوت این کراس‌اوور خوش‌استیل همان موتور 1.5 لیتری توربو قرار دارد. اما دو موتور برقی نیز با این موتور بنزینی در تأمین نیرو همکاری می‌کنند. مجموع خروجی پیشرانه سه موتوره تیگو 8 پرو e پلاس به 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. با این میزان خروجی، کراس‌اوور هیبریدی شارژی گروه مدیران خودرو و برند فونیکس قوی‌ترین مدل مونتاژی حال حاضر بازار ایران لقب می‌گیرد. این خودرو با شتاب 7.6 ثانیه چزو سریع‌ترین خودروهای تولیدی کشور نیز به حساب می‌آید.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

وظیفه انتقال قدرت در فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس را گیربکس پیشرفته‌ DHT بر عهده دارد. این نوع گیربکس که نام آن از عبارت Dedicated Hybrid Transmission برگرفته شده، مخصوص خودروهای هیبریدی با دو منبع تولید نیرو است. گیربکس پیشرفته تیگو 8 پرو e پلاس، برای رانندگی بهینه و دستیابی به راندمان بالا حالت‌های مخصوصی دارد که عبارتند از حالت رانندگی در حالت تمام الکتریکی، حالت رانندگی ترکیبی و حالت رانندگی فقط با موتور بنزینی.

موتورهای برقی فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس، توسط پک باتری 19.27 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند. این پک از فناوری شارژ 350 ولتی پشتیبانی می‌کند و در صورت اتصال به پورت پرسرعت مناسب، نهایتاً در عرض 40 دقیقه پر می‌شود. شارژ با برق خانگی هم حداکثر 4 ساعت زمان می‌برد.

پیمایش سبز

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی است که آلایندگی کم و میزان مصرف سوخت برای آنها اهمیت دارد. این کراس‌اوور هیبریدی شارژی در حالت تمام الکتریکی می‌تواند تا 75 کیلومتر مسافت را طی کند. این رکورد هم‌تراز با استانداردهای جهانی است و بسیاری از خودروهای هیبریدی شارژی جدید، در حالت تمام الکتریکی بردی در همین حدود دارند. با توجه به این ویژگی، فونیکس تیگو 8 پرو e می‌تواند مسافت‌های کوتاه داخل شهری را در حالت برقی و بدون تولید آلایندگی طی کند، امری که نقشی کاملاً مثبت در کاهش آلودگی هوای کلانشهرها دارد.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

محصول جدید گروه مدیران خودرو، از مصرف سوخت بسیار پایینی برخوردار است. در بهینه‌ترین حالت، فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس فقط و فقط 1.55 لیتر بنزین مصرف می‌کند. با چنین رکوردی این کراس‌اوور هیبریدی شارژی، کم‌مصرف‌ترین خودروی کشور محسوب می‌شود. گفتنی است در حالت بنزینی هم این کراس‌اوور عملکرد بهینه‌ای دارد و در هر صد کیلومتر 6.5 کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. چنانچه باک 45 لیتری و باتری 19.27 کیلووات ساعتی تیگو 8 پرو e پلاس پر باشد، امکان پیمایش مسافتی نزدیک به 1000 کیلومتر فراهم خواهد بود که رقمی استثنایی در بین رقباست.

لیستی بلند از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی

اما فارغ از پیشرانه مدرن و سبز، فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس در بخش امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این کراس‌اوور زیبا به پکیجی کامل از سیستم‌های ایمنی مجهز است و در این زمینه از 13 سیستم کمک راننده پیشرفته بهره می‌برد. شش کیسه هوا، سامانه هشدار برخورد از جلو، سامانه پایش نقاط کور، سامانه وجود ترافیک در پشت خودرو، ترمز اضطراری خودکار، سامانه هشدار خروج از بین خطوط، دوربین 360 درجه، فناوری خودران سطح 2 پلاس و کروز کنترل تطبیق‌پذیر برخی از مهم‌ترین سیستم‌های فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس در بخش ایمنی هستند.

نمای کابین

در بخش امکانات و تجهیزات هم باید به مواردی مثل دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی، پدال‌های پشت فرمان، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سانروف پانورامیک، سیستم صوتی از برند خوشنام سونی، پد مخصوص شارژ بی‌سیم تلفن همراه، کول باکس، درب صندوق عقب برقی و سنسور نور و باران اشاره کرد.

تیگو 8 پرو e پلاس، بهترین خودروی سبز مونتاژی ایران در سال 2023

با توجه به پیشرانه پیشرفته و امکانات و تجهیزاتی که فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس دارد، به راحتی می‌توان آن را جزو بهترین و مدرن‌ترین گزینه‌های حاضر در بازار ایران دانست. این کراس‌اوور جذاب از لحاظ تکنولوژی پیشرانه، مصرف سوخت و امکانات ایمنی و رفاهی در بین خودروهای مونتاژی بی‌رقیب است. با اتکا به این ویژگی‌ها، می‌توان تیگو 8 پرو e پلاس را در بین خودروهای انرژی نو – موسوم به NEV – به عنوان بهترین مدل مونتاژی سال 2023 انتخاب کرد؛ این خودرو جزو کامل‌ترین گزینه‌های موجود در بازار کشور نیز به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا