اخبار داخلی

نیسان کیکس، سیلفی و ایکس تریل نامی خودرو آمدند

امشب با حضور جمعی از هنرمندان و همچنین نماینده مجلس، جلال رشیدی کوچی، نامی خودرو از سه محصول نیسان رونمایی کرد. این شرکت با برگزاری یک مراسم ویژه سعی کرد خود را پیشتاز در امر واردات خودروهای نیسان نشان دهد. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانید امروز واردات این برند ژاپنی چهار مدعی دارد!

نیسان کیکس اولین خودرویی بود که توسط نامی خودرو پیشرو رونمایی شد. این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر بهره می‌برد. گیربکس آن از نوع CVT Xtronic است و می‌تواند در حالت دستی ۷ دنده مصنوعی را در اختیار شما بگذارد.

کیکس در بازارهای جهانی یک خودرو ارزان و اقتصادی است اما به علت تعرفه سنگین واردات، قیمتش بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. موضوعی که نشان می‌دهد تعرفه در گرانی خودروهای وارداتی متهم شماره اول است.

دومین خودرو نیسان سیلفی بود. یک سدان هیبرید با موتور ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی و موتور الکتریکی که در مجموع ۱۳۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته گشتاور سیلفی به حدود ۳۰۰ نیوتن متر می‌رسد که در نوع خود جالب است. گفته می‌شود قیمت سیلفی بین ۲ تا ۲.۵ میلیارد خواهد بود.

سومین و آخرین خودرو هم نیسان ایکس تریل بود که از موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه گیربکس CVT بهره می‌برد. این خودرو احتمالا در نسخه دو دیفرانسیل به کشورمان می‌آید که بدین ترتیب رقیب تیگو ۸ پرو مکس می‌شود. برای ایکس تریل نامی خودرو هم رقمی بین ۳ تا ۳.۵ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

مشخص نیست که چه زمانی محصولات نیسان به خیابان‌ها می‌آیند اما فاطمی فرد، مدیرعامل نامی خودرو، در مراسم گفت که تا پایان سال ۲۰۰۰ دستگاه از مدل‌های مختلف این برند ژاپنی وارد بازار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا