اخبار داخلی

زوتی DL5 پارس خودرو رونمایی شد

امشب کراس اوور DL5 پارس خودرو رسما رونمایی شد. این خودرو که در کشور چین با نام زوتی T300 شناخته می‌شود، به زودی به صورت وارداتی در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد.

این خودرو قرار بود از سال ۱۳۹۷ وارد ایران شود، ولی مشکلاتی همچون اعلام ورشکستگی زوتی و تشدید تحریم‌های بین‌المللی باعث لغو واردات T300 به کشور شد. حالا مدتی است که تولید T300 در چین افزایش یافته و پارس خودرو هم تصمیم گرفته این محصول را به بازار ایران عرضه کند.

زوتی DL5 پارس خودرو

از جمله مشخصات DL5 پارس خودرو می‌توان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ اشاره کرد که ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. قوای محرکه نیز از طریق گیربکس متغیر پیوسته یا همان CVT‌ به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

زوتی DL5 پارس خودرو

گفته می‌شود DL5 به واسطه گشتاورش می‌تواند در مدت زمان ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت DL5‌ حدود ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. بنابراین می‌توان کراس اوور جدید پارس خودرو را در دسته خودروهای کم‌مصرف دسته‌بندی کرد.

زوتی DL5 پارس خودرو

DL5‌ پارس خودرو در بخش تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی از ترمز ضد قفل ABS، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور عقب، نمایشگر لمسی اطلاعات سرگرمی با مسیریابی فارسی، پورت USB‌ و قابلیت اتصال بلوتوثی، سیستم ورود و استارت بدون کلید و … بهره می‌برد.

زوتی DL5 پارس خودرو

کراس اوور DL5 پارس خودرو یک رقیب جدی در بازار ایران دارد و آن ام‌وی‌ام X55‌ مدیران خودرو است. برخی از امکانات و آپشن‌های غیر ضروری این کراس اوور توسط مسئولان شرکت پارس خودرو حذف شده و این خودرو با نمونه چینی تفاوت‌هایی دارد. به نظر می‌رسد حذف این امکانات به منظور پایین نگه داشتن قیمت خودرو صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا