اخباراخبار داخلی

خداحافظی با پژو پارس تا پایان سال جاری

خروج خودروهای قدیمی از خط تولید به خودی خود امری بسیار ارزشمند است. در همین راستا معاون تحقیقات ایران خودرو در جمع خبرنگاران از حذف پلتفرم پژو 405 در قالب پژو پارس تا آخر سال جاری خبر داد.

آقای رادمنش همچنین افزود خودرو پژو پارس آخرین محصول پلتفرم پژو ۴۰۵ است که تا پایان امسال از رده خارج می‌شود و سورن XUP جایگزین پژو پارس خواهد شد.

خداحافظی با پژو پارس تا پایان سال جاری

سمند سورن، جایگزین پژو پارس

رادمنش تاکید کرد: تا پیش از این سورن با موتور EF7 در سایت تبریز ایران خودرو تولید می‌شد. با برنامه خروج این محصول و ارتقاء موتور EF7 به موتور XUP به‌زودی محصول سورن با موتور XUP در سایت‌های تولیدی کرمانشاه، فارس و خزر تولید می‌شود.

وی در تشریح پلتفرم‌های جدید ایران خودرو به پلتفرم تارا اشاره و از برنامه‌های آینده ایران خودرو در حوزه توسعه محصول بر روی پلتفرم تارا خبر داد.

بر اساس استاندارد های اجباری جدید، قرار بود که تولید پژو پارس تا پایان تیرماه متوقف شود. اما به دلیل ثبت تقاضای بالای خرید برای این محصول و همچنین الزام عرضه آن توسط وزارت صمت، عملا این توقف تولید به تاخیر افتاد. اما بالاخره ایران خودرو پس از کش ومکش های بسیار از حذف پلتفرم پژو 405 از خط تولید خود خبر داد.

البته علیرغم ادعای ایشان اهل فن می‌دانند که خانواده سمند نیز بر پایه پلتفرم پژو ۴۰۵ توسعه پیدا کرده است. لذا پارس آخرین محصول ایرانخودرو بر پایه ۴۰۵ نیست.

به گفته وی تاکنون بر روی پلتفرم تارا دو محصول تارای اتومات و دستی عرضه شده است. محصول جدیدی که بر روی این پلتفرم توسعه یافته تارا V۴ است. این خودرو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران در معرض دید عموم قرار گرفت. در نهایت باید دید خداحافظی با پژو پارس چه زمان رقم می خورد و تاثیر آن در بازار چه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا