معرفیمقالات

بررسی چانگان CS35 پلاس ؛ کراس اوور وارداتی سایپا چه مشخصاتی دارد؟

 چانگان CS35 یکی از خودروهای آشنا برای مصرف‌کنندگان ایرانی است، چرا که نسل نخست این خودرو توسط سایپا مونتاژ می‌شد. این خودرو به دلیل پیشرانه کارآمد و کیفیت ساخت قابل قبول، توانست تا طی مدت کوتاهی در بازار ایران به موفقیت دست یابد و توجهات را به سمت خود جلب کند. اکنون بار دیگر سایپا به سراغ این خودرو رفته است تا نسخه بهینه نسل دوم آن موسوم به چانگان CS35 پلاس را به بازار ایران عرضه کند. البته با این تفاوت که عرضه نسل دوم این خودرو به صورت وارداتی صورت می‌پذیرد و فعلا خبری از مونتاژ نیست.

چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس نسخه ارتقایافته از کراس‌اوور کوچک و اقتصادی چانگان است. این کراس‌اوور اکنون از الگوهای طراحی مشابه کراس‌اوورهای اروپایی بهره می‌برد و از نظر قوای فنی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد. تمامی این مزایا باعث شده‌اند تا چانگان CS35 پلاس به راحتی رقبای هموطن خود را کنار بزند. با این حال آیا چانگان CS35 پلاس در بازار ایران موفق خواهد شد؟ با ما همراه باشید تا پاسخی برای این پرسش بیابیم.

طراحی خارجی

 یکی از مشکلات کراس‌اوورهای اقتصادی چینی، طراحی ناموزون آن‌ها است. خوشبختانه این مشکل به هیچ عنوان در چانگان CS35 پلاس مشاهده نمی‌شود، چرا که طراحان این شرکت برای خلق نسخه پلاس سنگ تمام گذاشته‌اند. چانگان CS35 پلاس به معنای واقعی یک کراس‌اوور اسپرت و فانتزی است. رینگ‌های بزرگ خودرو در ترکیب با بدنه کوچک و جعبه‌ای شکل آن، ظاهری جذاب را برای محصول اقتصادی چانگان پدید آورده‌اند.

در قسمت جلوی چانگان CS35 پلاس، جلوپنجره بزرگ مشکی رنگ به همراه لوگو چانگان در وسط آن را می‌بینیم که شبیه به حرف V‌ انگلیسی است. در قست بالایی این جلوپنجره نواری کرومی قرار دارد که در دو سمت به چراغ‌های باریک خودرو ختم می‌شود. چراغ‌های مه شکن نیز در دو طرف سپر جاسازی شده‌اند.

چانگان CS35 پلاس

نمای جانبی چانگان سی اس 35 پلاس تقریبا ساده است اما یک فرورفتگی به همراه رکاب قرمز رنگ، از سادگی افراطی این بخش جلوگیری می‌کند. در نمای عقب این کراس‌اوور نیز همان الگوی چراغ‌های قسمت جلو مشاهده می‌شود که حاکی از هماهنگی طراحی جلو و عقب این خودرو است. چانگان CS35 پلاس همانند برادر بزرگتر خود، از خروجی‌های اگزوز دوبل بهره می‌برد که ذات اسپرت و هیجان انگیز این خودرو را نشان می‌دهند. این خروجی‌ها درون دیفیوزر قست عقب جاسازی شده‌اند و سر خروجی آن‌ها کرومی است.

چانگان CS35 پلاس

طراحی داخلی چانگان CS35 پلاس

 چانگان برای طراحی داخلی کراس‌اوور اقتصادی خود، از الگوی کلاسترهای به‌هم‌چسبیده استفاده کرده است که سبک مرسومی در دنیای امروز محسوب می‌شود. البته این کلاسترها به صورت یک تکه نیستند و نمایشگر سیستم سرگرمی یک پله پایین‌تر از مجموعه نشانگرها قرار دارد. در قسمت میانی داشبورد نیز دریچه‌های سیستم تهویه به همراه دکمه‌های کنترلی آن قرار گرفته‌اند. کنترلرهای فیزیکی زیادی در کابین چانگان سی اس 35 پلاس مشاهده نمی‌شود و اکثر تنظیمات از طریق لمس صورت خواهد گرفت.

چانگان CS35 پلاس

فرمان خودرو از نوع دی کات است و طراحی ضخیمی دارد. تریم داخلی خودرو نیز از دو رنگ تشکیل شده است که در نمونه‌های اولیه وارد شده به ایران، شامل رنگ‌های مارون برای روکش صندلی‌ها و رودری‌ها و مشکی برای سایر نقاط کابین می‌شد. کنسول مرکزی خودرو طراحی نامتقارن دارد و کل داشبورد از قسمت مرکزی به سمت راننده متمایل شده است. چانگان سی اس 35 پلاس با دارا بودن فاصله بین دو محور 2600 میلیمتر، یک کراس‌اوور خانوادگی جادار و راحت به حساب می‌آید.

چانگان CS35 پلاس

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

عادت کرده‌ایم که خودروهای چینی را با پیشرانه‌های 1.5 لیتری تنفس طبیعی یا توربوشارژر ببینیم، با این حال مهندسان چینی برای چانگان CS35 پلاس از ترکیب متفاوتی استفاده کرده‌اند.

زیر کاپوت این خودرو، موتور 1.4 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر قرار دارد که حداکثر 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دریافت این میزان خروجی از یک موتور کم حجم کار بسیار دشواری است و توانمندی مهندسان چانگان را در انجام هدف‌شان ثابت می‌کند. گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد.

چانگان CS35 پلاس

با تکیه بر این مشخصات فنی، شتاب چانگان سی اس 35 پلاس رقم قابل قبولی است و انتظار می‌رود تا این خودرو بتواند در کمتر از 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت کراس‌اوور کوچک چانگان نیز 200 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

مصرف سوخت این کراس‌اوور در معابر شهری 8.8 لیتر به ازای صد کیلومتر است و در اتوبان نیز 4.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر پیمایش بنزین می‌سوزاند. بنابراین مصرف سوخت آن در چرخه ترکیبی 6.4 لیتر به ازای صد کیلومتر خواهد بود. باک چانگان CS35 پلاس نیز 52 لیتر حجم دارد. با این حال به دلیل بهره‌مندی پیشرانه از استاندارد عدم آلایندگی یورو 6، کراس‌اوور چانگان برای فعالیت مناسب به بنزین باکیفیت نیاز خواهد داشت.

چانگان CS35 پلاس

امکانات و آپشن‌ها چانگان CS35 پلاس

 چانگان CS35 پلاس با پسوند خاص خود، نشان می‌دهد که نسخه‌ای به‌روز‌شده و بهبودیافته از چانگان CS35 اصلی است. بنابراین انتظار داریم تا امکانات و آپشن‌های بیشتری را در این خودرو ببینیم. این خودرو یک کراس‌اوور کوچک و مجهز است که می‌تواند با تکیه بر تجهیزات مختلف خود، رقبایش را به چالش بکشد.

چانگان CS35 پلاس

از جمله امکانات چانگان CS35 پلاس می‌توان به این موارد اشاره کرد: فرمان برقی، تریم چرمی کابین، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، دوربین و سنسور پارک عقب، سانروف، دوربین 360 درجه، کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور پارک جلو، سنسور نور و ترمز اضطراری.

چانگان CS35 پلاس

قیمت و رقبا

قیمت چانگان CS35 پلاس در بازار جهانی بین 14 الی 15 هزار دلار است. در بازار ایران و در اسفند ۱۴۰۲ تیپ 2 این خودرو 1,143,400,000 و تیپ ۳ آن 1,274,400,000 قیمت دارد. دو رقیب عمده چانگان CS35 پلاس در بازار کشورمان، تیگارد X35 و ام وی ام X55‌ پرو هستند که از نظر ابعاد، مشخصات فنی و امکانات در رده مشابهی نسبت به کراس‌اوور چانگان قرار دارند. بنابراین رقابت این سه محصول در بازار ایران را به زودی شاهد خواهیم بود.

از بین سه محصول یاد شده، تیگارد X35‌ پایین‌ترین قیمت را دارد و پس از آن ام وی ام X55 پرو قرار می‌گیرد. چانگان CS35 پلاس نیز به دلیل وارداتی بودن،‌بالاترین سطح قیمت را دارد. رقابت میان این سه خودرو بسیار حساس است و کوچکترین برتری در زمینه عملکرد فنی یا امکانات رفاهی، تعیین کننده برنده مسابقه کراس‌اوورهای کوچک و اسپرت چینی در بازار ایران خواهد بود.

سوالات متداول:

خودرو چانگان CS35 پلاس در چه مدتی از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت میرسد؟

شتاب چانگان CS35 پلاس رقم قابل قبولی است و انتظار می‌رود تا این خودرو بتواند در کمتر از 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مصرف سوخت چانگان سی اس 35 پلاس در موقعیت های مختلف چگونه است؟

مصرف سوخت این خودرو در معابر شهری 8.8 لیتر به ازای صد کیلومتر است و در اتوبان نیز 4.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می باشد. بنابراین مصرف سوخت آن در چرخه ترکیبی 6.4 لیتر به ازای صد کیلومتر خواهد بود.

قیمت خودرو چانگان سی اس 35 پلاس چه میزان است؟

قیمت CS35 پلاس در بازار جهانی بین 14 الی 15 هزار دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا