معرفی

چانگان یونی تی خودرو وارداتی سایپا

سایپا تصمیم گرفته با عرضه محصولات چانگان به یکی از مهم‌ترین بازیگران واردات خودرو تبدیل شود. این شرکت تا هفته‌های آینده اولین محموله چانگان CS35 و CS55 را به کشور وارد می‌کند و از اردیبهشت به سراغ عرضه چانگان یونی تی می‌رود. UNI-T از نظر طراحی و امکانات با فونیکس FX قابل مقایسه است و رقیب این خودرو مونتاژی محسوب می‌شود. در این مقاله به معرفی کراس‌اوور وارداتی سایپا می‌پردازیم.

معرفی اجمالی چانگان یونی تی

چانگان یونی تی یک کراس‌اوور کامپکت سگمنت C است که اولین بار کانسپت آن در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. نسخه تولیدی UNI-T سه سال بعد معرفی شد و از تابستان ۲۰۲۰ در چین به تولید می‌رسد. چانگان می‌گوید کلمه UNI در نام این خودرو از کلمه انگلیسی Universe مشتق شده که به معنای جهان است. بنابراین خودرویی مناسب در تمام نقاط جهان محسوب می‌شود.

چانگان یونی تی - Chagan UNI-T

طراحی چانگان یونی تی

چانگان یونی تی از سبک جدید طراحی خودروهای چینی بهره می‌برد. این سبک شامل طراحی کوپه مانند، خطوط تیز روی بدنه و جلوپنجره بدون حاشیه است. همین مسئله باعث شده که یونی تی شبیه یک خودرو ژاپنی به نظر برسد و از کراس‌اوورهای چینی فاصله معمول فاصله بگیرد. بخش ساید یا کناری خودرو با رینگ‌های 20 اینچی و دستگیره در عقب مشکی رنگ، حس اسپرتی دارد. این حس در بخش عقب با چهار اگزوز دوبل واقعی و اسپویلر بالای شیشه تکمیل می‌شود.

در کابین فرمان D کات با نوشته قرمز رنگ UNI-T در قسمت پایینش جلوه خاصی دارد. داشبورد این خودرو تا حدی به سمت راننده متمایل شده و همین موضوع کار با نمایشگر را آسان‌تر می‌کند. این کراس‌اوور مثل بسیاری از خودروهای جدید چینی از دسته دنده الکترونیکی بهره می‌برد و یک اهرم چرخان برای تغییر حالات رانندگی روی کنسول دیده می‌شود. صندلی‌های جلو سبک طراحی اسپرتی دارند که با طراحی کلی خودرو متناسب است.

چانگان یونی تی - Chagan UNI-T

امکانات رفاهی چانگان UNI-T

چانگان یونی تی مجهز به 6 کیسه هوای جلو، جانبی و پرده است. همچنین از تجهیزاتی مثل سامانه کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز اضطراری، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین عقب، دوربین ثبت وقایع و دوربین 360 درجه بهره می‌برد.

در بحث امکانات رفاهی می‌توان به صندلی برقی راننده، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تریم داخلی چرم، دو مانیتور 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و کلاستر پشت فرمان، شارژ وایرلس موبایل، سقف پانورامیک، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، چراغ‌های روشنایی روز، آینه‌های برقی تاشونده با گرمکن و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

چانگان یونی تی - Chagan UNI-T

مشخصات فنی چانگان UNI-T

چانگان یونی تی که سایپا وارد می‌کند، احتمالا از موتور 1.5 لیتری توربو بهره می‌برد. این پیشرانه با قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر عملکرد مشابهی با لاماری ایما دارد. انتقال قدرت در این نسخه از طریق گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. با وزن 1495 کیلوگرم، می‌توان امیدوار بود که یونی تی با بنزین سوپر شتابی در حد 10 ثانیه یا حتی کمتر به ثبت می‌رساند. این خودرو در بازار چین با یک موتور 2 لیتری هم به فروش می‌رسد که 230 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

قیمت چانگان یونی تی

چانگان یونی تی در بازارهای جهانی با قیمت 16 تا 19 هزار دلار به فروش می‌رسد. اما درصورت ورود به ایران می‌بایست تعرفه و هزینه‌های معمول واردات را به آن اضافه کرد. سایپا هنوز قیمت دقیق یونی تی را اعلام نکرده اما برخی شنیده‌ها حاکی از قیمت پایه یک میلیارد و 700 میلیون تومانی در بورس کالا است.

1 دیدگاه

  1. ای برادر…
    چی بنویسیم ؟
    درد ما این نیست که دلار پنجاه و پنج هزار تومانه !
    درد ما اینه که باید حدود همین قیمت هم به سرگردنه بگیرها بدهیم !!!
    ای داد
    ای داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا