معرفی

جیلی آزکارا وارداتی باکیفیت فردا موتورز

برند جیلی را می‌توان از جمله نام‌های بزرگ و مشهور صنعت خودروسازی چین دانست. این شرکت در طول دهه‌ گذشته چند برند صاحب نام همچون لوتوس و ولوو را تصاحب کرد و به سرعت کسب و کار خود را گسترش داد. این برند در ایران حضور کوتاهی داشته است، با این حال جیلی آزکارا تصمیم دارد تا این رویه را تغییر دهد.

کراس‌اوور جیلی یک از چند خودرو هیبریدی و الکتریکی رونمایی شده طی هفته دولت بود. این خودروها به صورت گسترده وارد ایران خواهند شد و در ابتدا به عنوان خودروهای ناوگان تاکسیرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. واردات و عرضه جیلی آزکارا را شرکت فردا موتورز برعهده دارد. با توجه به افزایش اطلاعات مصرف‌کننده ایرانی از برند جیلی، انتظار داریم تا مشتریان واکنش مطلوبی نسبت به ورود این خودرو نشان دهند.

نگاه اجمالی به جیلی آزکارا

جیلی در طول چند سال اخیر، توجه ویژه‌ای به بخش کراس‌اوورها داشته است. یکی از محصولات شاخص این شرکت در بخش کراس‌اوور، جیلی بویو است که تاکنون در قالب دو نسل در اختیار مشتریان چینی قرار گرفته است. در همین حال جیلی تصمیم گرفت تا اسامی متفاوتی را برای خودروهای عرضه شده در داخل کشور و خارج از آن اتخاذ کند. از این رو نسخه‌های صادراتی جیلی بویو، با نام جیلی اطلس در بازارهای دیگر فروخته شدند.

نسل دوم جیلی بویو که در حقیقت یک به‌روزرسانی روی نسل اول بود، در سال 2019 میلادی و با نام جیلی بویو پرو رونمایی شد. این خودرو یک‌سال بعد به بازارهای صادراتی جیلی رسید اما نام آن تغییر یافت. جیلی تصمیم گرفت تا به جای نام اطلس، از اسم آزکارا برای نسخه‌های صادراتی جیلی بویو پرو استفاده کند. بنابراین خودرویی که با نام جیلی آزکارا می‌شناسیم، در واقع نسل دوم جیلی بویو است. این خودرو طی نمایشگاهی که در شهریورماه و به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به معرض نمایش درآمد. شرکت فرداموتورز که تاکنون چند محصول مونتاژی از برندهای دانگ فنگ و چانگان را به بازار ایران عرضه کرده است، مسئولیت واردات و فروش این خودرو را برعهده دارد.

طراحی خارجی

جیلی از سال‌ها پیش، یک سبک خاص را در طراحی خودروهایش به کار می‌برد که در ظاهر جیلی آزکارا نیز قابل مشاهده است. زبان طراحی جیلی شباهت بسیاری به سبک طراحی محصولات سئات و آئودی دارد، بنابراین می‌توان گفت که خودروهای جیلی براساس سلیقه اروپایی‌ها شکل گرفته‌اند. زبان طراحی جیلی شامل چراغ‌ها و جلوپنجره منظم با ابعاد متوسط و استفاده از خطوط منظم در طراحی بدنه است. بنابراین خودروهای جیلی ظاهر فانتزی ندارند و بیشتر یک اتومبیل منطقی به حساب می‌آیند. همچنین طرح جلوپنجره خودروهای این شرکت همانند نشان تجاری جیلی صورت می‌گیرد.

جیلی آزکارا در نمای جلو و جانبی یک خودرو شبه اروپایی را به نمایش می‌گذارد، اما در قسمت عقب، طرح آن به سایر خودروهای چینی موجود در بازار شبیه است. به عنوان مثال می‌توان طراحی بخش عقب جیلی آزکارا را به تیگو 8 پرومکس شبیه دانست. همانند آن خودرو، خروجی‌های اگزوز دوگانه نیز در قسمت پایین سپر آزکارا مشاهده می‌شوند تا حس اسپرتی خودرو تقویت شود. با این حال همچنان آزکارا یک خودرو خانوادگی به حساب می‌آید.

طراحی داخلی

فضای داخلی جیلی برو پرو یا همان آزکارا، حس و حال خودرویی بزرگتر را به شما القا می‌کند. داشبورد این خودرو ارتفاع زیادی دارد و کنسول میانی نیز به صورت مورب دو صندلی ردیف جلو را از یکدیگر جدا کرده است. ارتفاع بلند داشبورد و کنسول وسط این خودرو، به شما احساس نشستن در یک پیکاپ یا شاسی‌بلند اندازه بزرگ را القا می‌کند. این سبک از طراحی توسط دیگر خودروسازان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

جیلی آزکارا

همانند سایر خودروهای مدرن، دو نمایشگر بزرگ و عریض وظیفه نمایش اطلاعات به کاربر و تعامل با او را برعهده دارند. کابین آزکارا هارمونی مناسبی دارد و تمامی ادوات در دسترس کاربر قرار دارند. همچنین سطح کیفی مواد به کار رفته در ساخت فضای داخلی خودرو قابل قبول است. با این حال نباید فراموش کرد که جیلی آزکارا با دارا بودن فاصله محوری 2.67 متر، همچنان یک کراس‌اوور کوچک شهری محسوب می‌شود.

جیلی آزکارا

مشخصات فنی جیلی آزکارا

در بخش مشخصات فنی، با یک پیشرانه هیبریدی یا ترکیبی برقی – بنزینی روبرو هستیم. بخش عمده توان خودرو از طریق موتور 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژر تامین می‌شود که 174 اسب‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک موتور برقی کوچک 48 ولتی نیز وظیفه حمایت پیشرانه بنزینی را برعهده دارد تا حداکثر راندمان خودرو به 190 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور برسد. بنابراین این پیشرانه برقی کوچک، به راحتی راندمان خودرو را در حد یک پیشرانه دولیتری توربوشارژر افزایش داده است.

جیلی آزکارا

در بخش انتقال قدرت، جیلی آزکارا با دو گیربکس و سیستم انتقال قدرت مختلف عرضه می‌شود. خوشبختانه نسخه‌های وارداتی به بازار ایران، مجهز به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند. بنابراین کراس‌اوور جیلی هنگام عبور از پیچ‌ها چسبندگی قابل توجهی را از خود نشان خواهد داد.

بزرگترین مزیت یک خودرو هیبریدی برای مالکش، مصرف سوخت اقتصادی آن خواهد بود. در این زمینه کراس‌اوور جیلی نیز عملکرد مطلوبی دارد و در چرخه ترکیبی 6.4 لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش بنزین می‌سوزاند. شتاب صفر تا صد جیلی آزکارا 9.7 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت این خودرو نیز 200 کیلومتربرساعت خواهد بود. تمامی این ارقام برای یک کراس‌اوور خانوادگی با وزن 1.8 تن قابل قبول هستند. البته باید توجه داشت که پیشرانه آزکارا از استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 پیروی می‌کند و به سوخت باکیفیت یا مکمل‌های سوخت نیاز دارد.

جیلی آزکارا هیبرید

امکانات و تجهیزات

خودروسازان چینی همواره به دلیل ارائه محصولاتی مجهز و راحت، مشهور بوده‌اند. جیلی نیز که خودروسازی مشهور به حساب می‌آید، محصول خود را به انواع امکانات رفاهی و ایمنی مجهز کرده است.

در بخش ایمنی جیلی آزکارا به شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری، سنسور پارک، دوربین عقب و دوربین 360 درجه مجهز است. علاوه برآن نسخه فول آپشن این خودرو امکان رانندگی خودکار سطح 2 را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد. این سامانه شامل زیرمجموعه‌های دیگری است که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط و هشدار خروج از خط به همراه هشدار برخورد از جلو اشاره کرد. مجموع این سامانه‌ها در کنار یکدیگر، سیستم خودران سطح دوم را تشکیل می‌دهند.

جیلی آزکارا

جیلی آزکارا به عنوان یک کراس‌اوور کوچک و شهری، امکانات مناسبی را نیز در اختیار راننده و سرنشین قرار می‌دهد. سیستم صوتی با 12 بلندگو به همراه نمایشگر، مجموعه کلاستر دیجیتال، سامانه پایش فشار باد تایرها، سیستم تهویه دو نقطه‌ای، تریم چرمی صندلی‌ها و فرمان، حالات رانندگی مختلف و سانروف بخشی از تجهیزات رفاهی این خودرو هستند. لیست کامل امکانات و تجهیزات جیلی آزکارا پس از رونمایی رسمی توسط واردکننده منتشر خواهد شد.

جیلی آزکارا

قیمت و رقبا جیلی آزکارا

جیلی آزکارا یک خودرو هیبریدی است اما در دسته خودروهای هیبریدی خفیف قرار می‌گیرد. به همین خاطر بااینکه یک خودرو ۲۰ هزار دلاری است اما به علت تعرفه معقول خودروهای هیبریدی توانسته با قیمتی جذاب و رقابتی وارد ایران شود. قیمت نهایی جیلی آزکارا از سوی فردا موتورز یک میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان اعلام شده است.

جیلی آزکارا

جیلی آزکارا به راحتی می‌تواند سایر کراس‌اوورهای کوچک را به چالش بکشد. مشتریان ایرانی دیدگاه خوبی نسبت به کیفیت محصولات جیلی دارند و به خوبی از این محصول استقبال کرده و می‌کنند. در همین حال جدی‌ترین رقیب آزکارا، لاماری ایما هیبرید خواهد بود که توسط آرین موتور به بازار ما عرضه می‌شود. انتظار داریم تا پس از عرضه جیلی آزکارا و لاماری ایما هیبریدی، رقابتی جدی میان این دو خودرو در بخش‌های مختلف ایجاد شود.

سوالات متداول:

واردات خودروهای جیلی آزکارا به ایران به عهده کدام شرکت خودروسازی است؟

واردات و عرضه جیلی آزکارا را شرکت فردا موتورز برعهده دارد.

قدرت موتور برقی این خودرو به چه میزان است؟

یک موتور برقی کوچک 48 ولتی نیز وظیفه حمایت پیشرانه بنزینی را برعهده دارد تا حداکثر راندمان خودرو به 190 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور برسد. پیشرانه برقی کوچک، به راحتی راندمان خودرو را در حد یک پیشرانه دولیتری توربوشارژر افزایش داده است.

مهمترین رقیب جیلی آزکارا در ایران کدام خودرو است؟

جدی‌ترین رقیب آزکارا، لاماری ایما هیبرید خواهد بود که توسط آرین موتور به بازار ما عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا