معرفی

هیوندای سانتافه 2024؛ انقلاب در طراحی!

تصاویر جاسوسی حکایت از آن داشتند که هیوندای خود را برای معرفی سانتافه 2024 مهیا می‌کند. این اتفاق بالاخره افتاد و نسل پنجم سانتافه با طراحی انقلابی معرفی شد.

این نسل از کراس‌اوور محبوب کره‌ای‌ها استایلی کاملاً غربی پیدا کرده و اگر لوگوی هیوندای روی آن نبود، شاید بسیاری آن را محصولی از فورد یا دیگر خودروسازان آمریکایی تصور می‌کردند.

هیوندای سانتافه 2024

طراحی بیرونی هیوندای سانتافه 2024

در نمای بیرونی هیوندای سانتافه جدید، طراحان با الگوبرداری از اولین حرف نام کمپانی، تمرکز ویژه‌ای روی الگوهای H شکل داشته‌اند. برای مثال چراغ‌های جلو و عقب گرافیکی مشابه با حرف H دارند.

سپر جلو نیز دارای ساختاری مشابه این حرف است. دماغه این نسل از سانتافه ساختاری عمودی و ایستاده دارد و ترکیب کلی اجزای آن تا حدودی فورد فلکس را تداعی می‌کند. هیوندای معتقد است سبک طراحی دماغه حس ابهت و عظمت را در بیننده ایجاد می‌کند.

هیوندای سانتافه 2024

در نمای جانبی، هیوندای سانتافه 2024 به تولیدات لندرور شبیه است. این امر در ساختار مکعبی و خطوط مستقیم بدنه ریشه دارد.

برآمدگی زیاد گلگیرها و خطوط شکسته موجود روی آنها، استفاده از رنگ مشکی برای ستون‌ها، شیب ملایم سقف به سمت عقب و رینگ‌های 21 اینچی چند پره برخی از ویژگی‌های جذاب سانتافه جدید در نمای جانبی هستند.

هیوندای سانتافه 2024

هیوندای سانتافه 2024 در همین ابتدای معرفی به‌خاطر سبک طراحی نمای عقب با سیلی از انتقادات روبرو شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند طراحان هیوندای نتوانسته‌اند فرمی هماهنگ و زیبا در این نما ایجاد کنند.

در این نسل چراغ‌های پشت هم طراحی ساده‌ای دارند و هم در ارتفاعی نامتعارف و خیلی پایین‌تر از حد معمول نصب شده‌اند. نکته مثبت نمای عقب اینکه درب عقب سانتافه 2024 خیلی بزرگ است و دسترسی به قسمت بار را خیلی آسان‌تر از قبل می‌کند.

هیوندای سانتافه 2024

کابین زیبا، پیشرفته و جادار

هیوندای در اطلاعیه رسمی خود تأکید کرده نسل پنجم سانتافه ماحصل بررسی سبک زندگی مردم است. این کمپانی می‌گوید خریداران خودروهای جدید اهمیت ویژه‌ای به جاداری و راحتی کابین می‌دهند. به‌همین خاطر سانتافه جدید از نظر ابعاد و فاصله محوری رشد کرده تا دارای بزرگ‌ترین و جادارترین کابین کلاس خود باشد.

هیوندای سانتافه 2024

همانند نمای بیرونی، در داخل کابین هم نسل پنجم هیوندای سانتافه هیچ وجه اشتراکی با نسل چهارم ندارد. داشبورد این نسل خیلی ساده‌تر از قبل است و یک پنل منحنی را در پشت فرمان میزبانی می‌کند.

این پنل دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی را در خود جای داده است. اکثر روکش‌ها حالا رنگی روشن دارند، این ویژگی باعث می‌شود کابین لوکس‌تر و بزرگ‌تر به‌نظر برسد. الگوی H شکل به داخل کابین نیز راه پیدا کرده و دریچه‌های سیستم تهویه دارای ساختاری مشابه با این حرف انگلیسی هستند.

آنطور که هیوندای اعلام کرده، کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین سانتافه جدید نسبت به قبل خیلی بهتر است. همچنین این نسل سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد و قسمت‌هایی مثل پوشش سقف، کفپوش‌ها و پشتی صندلی‌های عقب از پلاستیک بازیافتی تولید می‌شوند.

هیوندای سانتافه 2024

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

در رابطه با مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 اطلاعات رسمی موجود نیست. به‌احتمال قوی این نسل از کراس‌اوور محبوب کره‌ای با همان پیشرانه‌های قبلی عرضه خواهد شد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که با بزرگنمایی تصاویر رسمی می‌توان علامت 2.5T را پشت یکی از مدل‌ها مشاهده کرد. این علامت نشان می‌دهد نسل جدید سانتافه با موتور ۲.۵ لیتری توربو کماکان تولید خواهد شد.

هیوندای سانتافه 2024

این موتور در نسل چهارم توانایی تولید 277 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور را دارد. انتظار می‌رود در کنار این نسخه، یک مدل هیبریدی نیز در بازار ایالات متحده به‌فروش برسد.

در اروپا هم پیشرانه هیبریدی با موتور 1.6 لیتری 226 اسب بخاری و پبشرانه هیبریدی شارژی با 261 اسب بخار قدرت جزو گزینه‌های احتمالی خواهند بود.

هیوندای سانتافه 2024

قیمت و زمان عرضه

نسل جدید سانتافه به‌ عنوان مدل 2024 به فروش خواهد رسید. از این رو انتظار می‌رود تا پایان سال روند ثبت سفارش و تحویل آن آغاز شود.

در رابطه با قیمت حرفی به میان نیامده، اما پیش‌بینی می‌شود مدل پایه با پرداخت 30 هزار دلار قابل خرید باشد. کامل‌ترین و مجهزترین نسخه نیز نیازمند پرداخت چیزی در حدود 50 هزار دلار خواهد بود.

هیوندای سانتافه 2024

شایان ذکر است سانتافه اولین شاسی‌بلند کمپانی هیوندای به‌شمار می‌رود و نام آن از شهری به همین نام در نیو مکزیکو اقتباس شده است. این شاسی‌بلند و یا به عبارت بهتر کراس‌اوور در سال 2000 معرفی و به عنوان مدل 2001 وارد بازارهای جهانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا