اخبار داخلی

مدیر بازاریابی آرین دیزل: هدف‌گذاری تولید ۶۰۰۰ خودرو سنگین برای ۱۴۰۲

مجتبی ضیایی، مدیر بازاریابی آرین دیزل، طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه شیراز برنامه‌های این شرکت را برای سال 1402 تشریح کرد. آرین دیزل که تا پیش از این با کامیونت‌های جک شناخته می‌شد، حالا مدتی است که در بازار کشنده‌ها نیز حضور پیدا کرده و شک موتو X5000 را عرضه می‌کند.

ضیایی در ابتدا با اشاره به اهمیت نمایشگاه خودرو شیراز گفت:

باتوجه به اینکه بیشترین تردد خودروهای تجاری در کشور از استان فارس و شهر شیراز است، تصمیم گرفتیم که در این نمایشگاه شرکت کنیم. چراکه فعلا حدود ۲۰۰ دستگاه از کشنده شکموتو X5000 تحویل مشتریان شده و هنوز به حد زیادی در جاده‌ها نیست که مردم این کشنده را بشناسند. به همین خاطر در این نمایشگاه، جدا از اینکه این خودرو را در معرض نمایش قرار دادیم، تست درایو هم برگزار کردیم. تا مردم بتوانند سواری با X5000 را تجربه کنند تا خودشان تفاوت این کشنده را با سایر کشنده‌های بازار احساس کنند.

او در ادامه توضیحاتی درباره کاربری‌های متفاوت کامیونت جک ارائه کرد:

ما در این نمایشگاه محصولات جک را با کاربری‌های خاص مانند آتش‌نشانی، جاروی شهری و زباله کش را به نمایش گذاشتیم. البته جدای از این‌ها کاربری‌های دیگری مثل خودرو بر، مسقف، مسقف مشبک و باقی موارد هم وجود دارند که احتمالا در نمایشگاه‌های خدمات شهری از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد. فعلا در نمایشگاه شیراز برای اینکه نشان دهیم که برای در حوزه نیز وارد شدیم، این سه خودرو را آوردیم.

مدیر بازاریابی آرین دیزل درباره تست درایو شک موتو X5000 توضیحاتی داد:

برای ما مهم است که مخاطبان و مشتریان کشنده سواری X5000 و تفاوت آن با سایر کشنده‌های بازار را حس کنند. موتور ۱۳ لیتری کامینز و گیربکس ۱۶ سرعته فست از ویژگی‌های مهم این کشنده است که تا وقتی تجربه سواری با آن را نداشته باشید، تاثیری ندارد. به نظر ما بهترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم، برگزاری تست درایو بود. ما در نمایشگاه شیراز دو خودرو را برای این منظور آوردیم. امیدواریم برنامه تست درایو جدا از فضای نمایشگاهی، بعدها هم ادامه پیدا کند.

سال گذشته آرین دیزل ۲۱ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در کل کشور داشته است که تا پایان خرداد امسال این عدد به ۲۵ رسیده. این عدد تا انتهای سال به منظور افزایش سرعت خدمت رسانی به مشتریان به ۳۰ نمایندگی افزایش می‌یابد.

البته ضیایی اشاره کرد که این افزایش صرفا روی تعداد نیست و برای بالا بردن کیفیت خدمات نمایندگی‌ها برنامه‌های متعددی مثل آموزش‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم. باتوجه به اینکه کشنده محصول جدیدی برای آرین دیزل محسوب می‌شود، ضیایی معتقد است که باید تجربه نمایندگی‌ها افزایش یابد.

سبد محصولات برند شک موتو تا پایان سال افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و احتمالا ۵ تا ۶ محصول از شک موتو خواهیم داشت. انتظار می‌رود آرین دیزل همین تعداد کامیونت‌ را برای سال ۱۴۰۲ در برنامه عرضه داشته باشد.

مجتبی ضیایی مدیر بازاریابی آرین دیزل همچنین به امداد جاده‌ای اشاره کرد. او گفت که این طرح در چهار استان به صورت پایلوت آغاز شده تا شمال، جنوب، غرب و شرق کشور پوشش داده شود اما در ادامه قطعا استان‌های بیشتری به طرح امداد جاده‌ای اضافه می‌شوند.

ضیایی در پاسخ به خبرنگار موتورانو درباره هدف‌گذاری آرین دیزل برای سال ۱۴۰۲ گفت:

ما پارسال تقریبا ۲۱۰۰ کامیونت جک ۶، ۸.۵ و ۹ تن را تحویل دادیم که بدین ترتیب دومین سهم بازار را داشتیم. امسال برای محصولات جک و پنج خودرو شک موتو که خواهیم داشت، تارگت ۶۰۰۰ دستگاه را داریم. ممکن است بلندپروازانه به نظر برسد اما پارسال سه محصول داشتیم و امسال ۹ تا ۱۰ محصول داریم که بهتر شده‌اند و ارتقا پیدا کرده‌اند.

او ادامه داد:

علاوه بر این کارخانه‌ای که در شهر خمین داریم، خط تولید جداگانه‌ای برای محصولات شک موتو احداث کرده‌ایم که خطوط تولید رنگ و بدنه هم به آن اضافه می‌شود. ضمنا کاربری‌سازی هم اضافه شده تا بدین ترتیب بتوانیم به هدف‌گذاری خود دست پیدا کنیم.

ضیایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار موتورانو درباره مشکلات تخصیص ارز خودروسازان خصوصی توضیح داد:

امیدواریم مشکلات تامین ارز همیشگی نباشد. به هر حال ما هم مثل دیگران مجبوریم منتظر بمانیم تا تخصیص ارز اتفاق بیفتد. مواردی که بالاتر گفتم، با فرض این بود که مشکل تخصیص ارز حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا