اخبار داخلی

کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی

وزارت صمت تلاش دارد با کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی اختلاف قیمت خودروهای برقی و بنزینی را جبران کند.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی اختلاف قیمت مختصری دارند که با جبران تعرفه یعنی کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی در تلاش هستیم قیمت‌ها را به هم نزدیک کنیم.

وی افزود: برای تشویق مردم در استفاده ازاین خودروها، حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی سوخت باید مشوق‌هایی را پیش‌بینی کرد که یکی از این مشوق‌ها تعرفه بوده و در آیین‌نامه پیشنهادی به دولت دیده شده، یعنی تعرفه واردات خودروهای برقی را کاهش داده‌ایم.

تعرفه واردات خودروهای الکتریکی

وزیر صمت گفت: اگر این موضوع مصوب شود کمک بسیار خوبی برای تعادل در قیمت خواهد بود و بازار را به شدت مدیریت می‌کند.

ایجاد ثبات در بازار با کاهش تعرفه واردات خودروهای الکتریکی

براساس صحبت‌های وزیر صمت می‌توان نتیجه گرفت، یکی از برنامه‌های وزات صمت برای ایجاد ثبات در بازار خودرو ایران، کاهش تعرفه واردات مدل‌های الکتریکی است. از این رو در آینده خودروهای برقی احتمالاً به گزینه اول واردات بدل خواهند شد و شاهد حضور پررنگ آنها در بازار خواهیم بود. البته افزایش استفاده از خودروهای برقی می‌تواند از حجم آلاینده‌های زیست‌محیطی بکاهد و سلامت افراد کمتر در خطر باشد.

با این خبر به نظر می‌رسد که به زودی خودروهای برقی و هیبریدی در ایران و به خصوص کلانشهرها جولان خواهد داد.

به اعتقاد برخی کارشناسان، این خبر، خبر خوبی است و می‌تواند ایران را یک پله به پیشرفت‌های صنعت خودرو نزدیک‌تر کند. البته این امرنیازمند فراهم‌سازی هر چه سریعتر بسترهای لازم از جمله ایستگاه‌های شارژ، تعمیرگاههای تخصصی و نیروهای آموزش‌دیده و ماهر در سراسر کشور است. به همین دلیل وزارت صمت علاوه بر افزایش واردات خودروهای برقی و به دنبال آن کاهش تعرفه واردات این خودروها، باید بسترهای مناسب اجتماعی برای استفاده از این خودروها را نیز فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا