اخبار داخلی

مشخصات هایما 7X گران‌ترین محصول ایران خودرو

در این نوشتار با ما همراه شوید تا نگاهی داشته باشیم بر مشخصات هایما 7X که احتمالا گران‌ترین محصول ایران خودرو در بازار کشورمان خواهد بود. این خودرو بزرگ در صورت موفقیت می‌تواند فصل جدیدی برای محصولات برند هایما در ایران باشد.

Haima 7X - هایما 7X

مشخصات ظاهری هایما 7X

هایما 7X یک خودرو MPV و چند منظوره است و به همین علت بدنه کشیده‌ای دارد. هایما می‌گوید برای طراحی آن از قایق‌های تفریحی الهام گرفته است. جلوپنجره چندضلعی تورفته با خطوط عمودی، چهره‌ای مدرن به آن داده. همچنین یک نوار کرومی در بالای جلوپنجره جاسازی شده که از طرفین به چراغ‌های درشت و باریک جلو می‌رسد.

برعکس نمای اسپرت جلوی خوودرو که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند نمای عقب چنگی به دل نمی‌زند؛ چراغ‌های عقب با گرافیک چند ضلعی تا روی در صندوق عقب کشیده می‌شوند که حالت لیفت بک داشته و یک اسپویلر کوچک در بالای آن جاسازی شده است. مشخصه تورفتگی در قسمت عقب نیز مشاهده می‌شود.

Haima 7X - هایما 7X

مشخصات هایما 7X ایران خودرو در بخش فنی

محصول جدید ایران خودرو به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق سوخت مستقیم مجهز است که می‌تواند 193 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی آن هم با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

ون خانوادگی جدید ایران‌خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ تبعیت می‌کند و مصرف سوخت ترکیبی آن در اِزای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۷.۶ لیتر است.

Haima 7X - هایما 7X

امکانات ایمنی و رفاهی MPV هایما

هرچند محصول جدید ایران خودرو قرار است نسبت به رقبای خود با برچسب قیمتی ارزان‌تری وارد بازار شود اما در خصوص امکانات و تجهیزات به طور کامل توقع مشتریان را برآورده می‌کند.

در بخش ترمز و پایداری، این خودرو از سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم ترمز ضد‌قفل، سیستم کمک ترمز، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار برخورد با موانع، ترمز کمکی اضطراری و سیستم ترمز هوشمند می‌شود.

Haima 7X - هایما 7X

۶ عدد کیسه هوا و همین‌طور سیستم کمکی جابه‌جایی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، ایزوفیکس، قفل کودک درهای عقب، چراغ ترمز سوم، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم پایش باد لاستیک‌ها و… از دیگر مشخصات هایما 7X ایران‌خودرو در بخش ایمنی به‌حساب می‌آیند.

بالابرهای شیشه برقی، سانروف و سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نورپردازی داخلی، کامپیوتر سفری، سیستم کمکی پارک اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، کنسول میانی برای سرنشینان عقب و جلو، چراغ نقشه‌خوان جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی و… نیز در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو ذکر شده‌اند.

وضعیت هایما 7X در بازار ایران

هنوز مشخص نیست که هایما 7X دقیقا چه زمانی وارد بازار کشورمان می‌شود و بهای دقیق آن به چه صورت است. بهای این خودرو در بازار جهانی حدود ۱۹ الی ۲۲ هزار دلار است و با این اوصاف قطعا نمی‌توان انتظار برچسب قیمتی کمتر از ۱ میلیارد تومان داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا