اخبار داخلی

پیکاپ خان، محصول جدید شرکت صنایع خودروسازی ایلیا

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا در نظر دارد یک پیکاپ جدید به سبد محصولات خود اضافه کند. این پیکاپ دو دیفرانسیل محصولی از شرکت کی جی موبیلیتی (KG Mobility) بوده و خان نام دارد. با تصمیم گروه ایلیا این پیکاپ به صورت وارداتی عرضه خواهد شد.

پیکاپ خان

پیش از پرداختن به مشخصات خان، باید بگوییم که کی جی موبیلیتی خودروساز جدیدی نیست. این شرکت در واقع همان سانگ یانگ سابق است که چندی قبل تغییر هویت داد.  

پیکاپ خان در کره جنوبی با نام کامل رکستون اسپرت خان به فروش می‎‌رسد. این خودرو هم در حقیقت همان مدل موسو است که در بازارهای مختلف با نام‌های متفاوتی حضور دارد.

مشخصات فنی پیکاپ خان

پیکاپ کی جی موبیلیتی خان با انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی تولید می‌شود. نسخه‌ای که گروه ایلیا برای واردات انتخاب کرده، به موتور بنزینی مجهز است. این موتور حجمی برابر با 2 لیتر دارد و به لطف فناوری توربوشارژ می‌تواند 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را گیربکس 6 سرعته خودکار بر عهده دارد. در این پیکاپ خوش استیل کره‌ای هر چهار چرخ از نیروی تولیدی موتور بهره‌مند هستند. این ویژگی در کنار استفاده از شاسی مستقل باعث می‌شود توانایی‌های آفرود پیکاپ خان در سطح بالایی باشد.

پیکاپ خان

طراحی داخلی و امکانات

پیکاپ جدید صنایع خودروسازی ایلیا طراحی داخلی بروزی دارد. داشبورد این خودرو اگرچه از فرم ساده‌ای برخوردار است، اما در قسمت میانی از یک نمایشگر ایستاده بزرگ میزبانی می‌کند. این نمایشگر اندازه‌ای برابر با 12.3 اینچ دارد. درست در زیر این نمایشگر، دریچه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده‌اند. بد نیست بدانید این سیستم و برخی از امکانات دیگر از طریق دکمه‌های لمسی حاضر در بخش پایینی داشبورد قابل کنترل است. اطلاعات مورد نیاز راننده توسط یک نمایشگر دیجیتال ارائه می‌شود. این نمایشگر نیز 12.3 اینچی است.

در بخش امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی، پیکاپ خان به مواردی مثل سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز کمکی، سنسور نور و باران، سنسور پارک عقب، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی و همچنین کروز کنترل مجهز است. این پیکاپ دو دیفرانسیل کره‌ای از ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای سود می‌برد.

در حال حاضر مشخص نیست صنایع خودروسازی ایلیا پیکاپ کی جی موبیلیتی خان را با چه قیمتی روانه بازار خواهد کرد. از آنجایی که بازار پیکاپ‌ها در ایران تنوع کمی دارد، حضور خان را می‌توان به فال نیک گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا