اخبار داخلی

حفظ کیفیت لاماری ایما در اولویت است

مهرداد قیدر، معاون کیفیت در شرکت آرین پارس موتور، درباره کسب 5 ستاره کیفیت برای کراس اوور لاماری ایما از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) صحبت کرد:

ما از ابتدای پروژه انتخاب و مونتاژ این خودرو در ایران، انتظار داشتیم که لاماری ایما رتبه برتر کیفیت را کسب کند. چراکه کیفیت تولید این خودرو یکی از شاخص‌های اصلی آرین پارس موتور بود.

قیدر توضیح داد که قبل از شروع تولید، در همکاری با شریک تجاری در چین (DLEZ) شاخص‌های کیفی بر اساس استانداردهای رنو-نیسان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تجربه آشنایی شریک چینی با نیسان، به زبان مشترکی در زمینه کیفیت رسیدند.

حفظ کیفیت لاماری ایما

وی اظهار کرد:

پیش از عرضه رسمی لاماری ایما، تیم‌های تست میدانی و کیفیت سنجی آرین پارس موتور، در هماهنگی با شریک چینی، این خودرو را تا 20 هزار کیلومتر در شرایط مختلف آب و هوایی آزمایش کرده و ارزیابی نمودند. حتی در برخی آیتم‌ها نتایج به دست آمده، از انتظارات شریک چینی عبور کرد.

قیدر در خصوص کیفیت لاماری ایما به تست‌هایی که قبل از عرضه انجام شده است اشاره کرد و اظهار داشت:

یکی از نکات جالب توجه در مورد کیفیت این خودرو، شاخص مراجعه به نمایندگی بعد از 3 ماه کارکرد است. این شاخص در محصولات رنو در ایران حدود 50 خودرو در هر 1000 دستگاه تولید است. اما با تلاش تیم آرین پارس موتور، موفق شده‌ایم این شاخص را به کمتر از 50 دستگاه در هر 1000 خودرو کاهش دهیم که حتی از رقیبان اروپایی هم عملکرد بهتری را نشان می‌دهد.

حفظ کیفیت لاماری ایما

او در خصوص کیفیت قطعات داخلی سازی شده لاماری ایما نیز اظهار کرد:

از ابتدای امر در حوزه داخلی سازی، با قطعه‌سازان رده اول کشور همکاری کردیم که در گذشته در زنجیره تامین رنو قرار داشته‌اند و تجربه تولید و صادرات قطعات را در کارنامه خود دارند. از استاندارد کیفی AVES رنو-نیسان برای تولید لاماری ایما استفاده کرده‌ایم و تامین‌کنندگان داخلی که تجربه تولید با این استاندارد را داشته‌اند، در زنجیره تامین این خودرو قرار گرفته‌اند.

حفظ کیفیت لاماری ایما

وی ادامه داد:

در بخش داخلی سازی صندلی، که از مهمترین و گران‌ترین قطعات کابین خودرو است، با ارزیابی 5 سازنده صندلی در کشور، بهترین سازنده انتخاب شد که در این راستا با افتخار اظهار داشتیم که کیفیت در آرین پارس موتور خط قرمز است.

قیدر به تلاش‌های بسیاری اشاره کرد که باعث قرار گیری لاماری ایما در صدر رده بندی کیفیت محصولات داخلی شده است و امیدوار است که با رعایت تدابیر سیستمی موجود در شرکت، کیفیت این خودرو حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا