اخبار داخلی

موتور M24‌ پلاس جدید در نیسان آبی زامیاد

در جدیدترین طرح فروش شرکت زامیاد از سه مدل نیسان عرضه شده، نیسان تک سوز این شرکت با موتور M24‌ پلاس به مشتریان در ماه شهریور عرضه می‌شود. در این مطلب سعی داریم نگاهی فنی به پیشرانه جدید M24‌ پلاس داشته باشیم.

موتور M24 پلاس، نسخه ارتقا یافته پیشرانه قدیمی M24 به حساب می‌آید که توسط مهندسین شرکت مگاموتور سایپا تولید شده است. این موتور از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پیروی می‌کند و مصرف سوخت بهینه‌تری نسبت به نسخه قبلی دارد.

ارتقای مشخصات موتور M24‌ پلاس به واسطه اعمال تغییرات متعدد در ساختار موتور حاصل شده. پیشرانه قبلی نیسان زامیاد دارای ۸ سوپاپ بود که نیمی از آن‌ها برای مکش هوا و سوخت و نیمی دیگر برای تخلیه دود ناشی از احتراق سوخت در سیلندرها استفاده می‌شد.

موتور M24 پلاس

ولی مهندسین مگاموتور در نسخه جدید ۸ سوپاپ را برای مکش و ۸ سوپاپ دیگر را برای تخلیه در نظر گرفته‌اند. مجموع ۱۶ سوپاپ باعث افزایش بازده تنفسی موتور شده و مصرف سوخت را بهینه‌تر کرده است.

بعلاوه، قوای محرکه موتور نیز در مقایسه با نسخه قبلی بیشتر شده. موتور M24 پلاس می‌تواند ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این در حالی است که نسخه M24 معمولی تنها ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد.

از دیگر مشخصات موتور M24‌ پلاس باید به کاربرد فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی یا همان VVT-i اشاره کرد. به لطف این فناوری، زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌های مکش در دوره‌های مختلف به نحوی تنظیم می‌شود که عملکرد موتور حین مکش هوا و سوخت به حداکثر برسد.

از آنجایی که قدرت موتور M24‌ پلاس نسبت به مدل قبلی بیشتر است، به احتمال زیاد شرکت زامیاد در نیسان جدید خود از یک گیربکس متفاوت نیز استفاده خواهد کرد.

این خودرو نسبت به مدل قبلی خود حدود 12.5 میلیون تومان گران‌تر به مشتریان عرضه می‌شود، که با توجه به عملکرد بهتر پیشرانه بکار رفته در آن رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت.

شرکت زامیاد امیدوار است با عرضه نیسان وانت با موتور M24‌ پلاس جدید علاوه بر رضایت مشتریان، سهم بیشتری از بازار وانت را بدست گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا