اخبار داخلی

اسکای ول ET5 خودرو برقی نبکا رونمایی شد

عصر امروز شرکت نبکا از خودرو برقی اسکای ول ET5 رونمایی کرد. این شرکت حاصل سرمایه گذاری مشترک کرمان خودرو و گروه مپنا است که در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت می‌کند.

این خودرو که در سگمنت D از نظر ابعادی قرار می‌گیرد، خودرو لوکسی محسوب می‌شود؛ چراکه قرار است با برچسب قیمتی دو میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان به بازار بیاید. البته عرضه نسخه اکونومی با آپشن‌های کمتر در دستور کار است.

نبکا اسکای ول ET5

اسکای ول ET5 از یک موتور برقی به قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر بهره می‌برد که به یک گیربکس تک سرعته متصل است. بنابراین می‌تواند به شتاب حدودی ۹.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

از مهم‌ترین امکانات ET5 می‌توان به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، رادار خطی، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سیستم تصفیه هوای درون کابین، سقف پانوراما و … اشاره کرد.

نبکا اسکای ول ET5

این خودرو به لطف باتری ۷۲ کیلووات ساعتی می‌تواند در سیکل NEDC حدود ۵۲۰ کیلومتر پیمایش و در سیکل WLTP حدود ۴۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. این باتری با شارژرهای DC داخل شهر می‌تواند در عرض ۴۰ دقیقه تا میزان ۸۰ درصد شارژ شود.

اما شارژ در خانه محدودیت‌هایی دارد؛ چراکه بسیاری از خانه‌ها چاه ارت برای اتصال ایمن شارژر به خودرو را ندارند. همچنین میزان آمپر جریان برق خانگی پایین‌تر از حدی است که بتواند یک خودرو برقی را شارژ کند. موضوعی که باعث شده تغییراتی در شارژرهای پرتابل مپنا به منظور سازگاری بهتر ایجاد شود.

پروتکل درگاه شارژ این خودرو از نوع CCS2 یا اروپایی نوع دوم است که یک درگاه شارژ مرسوم بین خودروهای برقی است. این درگاه توسط تمامی ایستگاه‌های شارژ مپنا پشتیبانی می‌شود.

نبکا اسکای ول ET5

باتوجه به اینکه تعرفه مونتاژ خودروهای برقی ۴ درصد است، به نظر می‌رسد که داخلی‌سازی اسکای ول ET5 در سطح بالا توجیه اقتصادی چندانی ندارد اما برای انتقال تکنولوژی و کاهش هزینه‌ها، کارخانه‌ای به منظور تولید باتری احداث خواهد شد.

آن دسته از افرادی که در روزهای آتی اسکای ول ET5 را ثبت نام کنند، می‌توانند تا ۲۰ هزار کیلومتر شارژ رایگان از ایستگاه‌های شارژ دریافت کنند. این خودرو با گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتر عرضه می‌شود اما باتری آن گارانتی ۸ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا