اخبار داخلی

سوبا M4، از لذت سواری تا امنیت رانندگی

زمانی خودروها صرفا وسیله‌ای جهت حمل‌و‌نقل و جابجایی افراد تلقی می‌شدند، اما امروزه رانندگی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره افراد بدل شده، تا آنجاکه وسیله نقلیه‌ای که از آن استفاده می‌کنیم گویای عادات، علایق و سبک زندگی و حتی تعیین کننده امنیت، رفاه و آسایش ماست.

با در نظر گرفتن این موضوع، انتخاب یک خودرو مناسب با در نظر گرفتن پارامترهای ایمنی مهم و تاثیرگذار درخور دقت و صرف وقت جهت بررسی و تحقیق است. در این مطلب قصد داریم از این منظر به یکی از خودروهای لوکس و پیشرفته بازار ایران، سوبا M4 شرکت فردا موتورز، نگاهی داشته باشیم.

استحکام و ایمنی

امروزه تست‌های ایمنی مختلفی توسط موسسات مختلف در سراسر جهان برای سنجش میزان ایمنی خودروها انجام می‌گیرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «یورو اِنکپ» و «چاینا انکپ» اشاره کرد. این موسسات برای بازارهای هدف جامع‌ترین اطلاعات ایمنی را در دسترس قرار می‌دهند.

کیسه‌های هوا یا ایربگ

در خصوص امکانات و ویژگی‌های ایمنی یک خودرو، اولین نکته‌ای که به ذهن می‌رسد و نقشی کلیدی در زمان سوانح رانندگی است ایفا می‌کند کیسه‌های هوا (ایربگ) است.

البته اینجا فقط صحبت از تعداد ایربگ نیست، کما این که در سال‌های اخیر خبرهای متعددی از عدم باز شدن ایربگ برخی خودروهای داخلی در تصادفات شدید شاهد بوده‌ایم و موضوع کیفیت هم کلیدی است.

خودرو سوبا M4 فردا موتورز با برخورداری از ۸ ایربگ با قابلیت باز شدن در ۱۰ نقطه، بی شک سرآمد خودروهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود.

سیستم‌های راداری

این روزها صحبت از خودروهای خودران موضوع روز صنعت خودروسازی در جهان است. البته در کشور ما با توجه به عقب افتادگی کلی صنعت خودرو هنوز با ورود چنین محصولاتی فاصله داریم.

با این وجود، برخی محصولات ارائه شده با تکنولوژی‌های به روزتر و سیستم‌های همیار راننده می‌توانند یک رانندگی ایمن‌تر و آسوده‌تر را برای رانندگان ایرانی رقم بزنند.

سوبا M4 فردا موتورز با برخورداری از طیف وسیعی از این دست امکانات از جمله رادار هشدار خروج از خط (LDW)، رادار هشدار برخورد از جلو (FCW)، رادار تشخیص نقاط کور (BSD) و هشدار برخورد با اجسام متحرک در هنگام باز شدن درها، در کنار ویژگی‌های دیگری نظیر نور بالای خودکار، سیستم کمک حرکتی در سربالایی (HAC)، سیستم کمک حرکتی در سرپایینی (HDC) و سیستم‌های ترمز ABS، EBD و BA‌ از این نظر نیز یکی از کامل‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران است.

سوبا M4

با توجه به آنچه گفته شد، همه ما از اهمیت ایمنی وسیله نقلیه به خوبی مطلع هستیم. تقریبا روزی نیست که با اخبار ناراحت کننده و دردناک از حوادث رانندگی روبرو نشویم.

اما وقتی پای انتخاب خودرو به میان می‌رسد، واقعا تا چه میزان ویژگی‌های ایمنی و امنیت خودرویی که قصد خرید آن را داریم مد نظر قرار می‌دهیم و به عنوان عاملی اصلی و تاثیرگذار در خرید به آن نگاه می‌کنیم؟

امیدواریم معرفی برخی از امکانات یکی از ایمن‌ترین خودروهای موجود حال حاضر بازار خودرو ایران در این مطلب موجب شود امنیت خودرو به عنوان عامل اصلی در انتخاب و خرید خودرو توسط مشتریان لحاظ گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا