اخبار داخلی

گمانه زنی درباره اتو اکسپو تهران؛ منتظر چه چیزی باشیم؟

شهر آفتاب از تاریخ ۱۰ الی ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲، میزبان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی کشور به نام اتو اکسپو تهران خواهد بود. شرکت‌های واردکننده و خودروساز متعددی در نمایشگاه اتو اکسپو تهران حضور پیدا می‌کنند و جدیدترین محصولات خود را در معرض بازدید عموم قرار می‌دهند.

چه شرکت‌هایی بهمن ۱۴۰۲ در اتو اکسپو تهران حضور خواهند داشت؟

اکثریت قریب خودروسازان بخش دولتی و خصوصی در پنجمین نمایشگاه اتو اکسپو تهران در هفته دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ شرکت خواهند کرد. طبق اعلام رسمی صفحه اینستاگرام اتو اکسپو تهران، شرکت‌هایی مانند تیگارد موتور، نامی خودرو، ماموت خودرو، آریا دیزل و آتین خودرو دیزل برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

محصولات احتمالی ایران خودرو و سایپا

اما بر طبق گمانه‌زنی‌های ما، شرکت‌های دیگری هم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. احتمالا ایران خودرو در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران از جدیدترین محصولات خود، به ویژه نسخه نهایی ری را و همچنین تاکسی برقی جدیدش رونمایی می‌کند. شاین مکس لوکس و وارداتی هم می‌تواند گل سرسبد غرفه ایکو محسوب شود.

درصورتی‌که حضور سایپا قطعی شود، این شرکت نیز در کنار مدل‌های وارداتی خود مثل چانگان CS35 پلاس، CS55 و همچنین UNI-K محصولات داخلی و تولیدی خود نظیر اطلس، کوئیک و البته مدل نهایی سیلک یا همان پروژه M44 را بهمن ماه ۱۴۰۲ به اتو اکسپو تهران می‌آورد.

چانگان CS35 پلاس - Changan CS35 Plus

نمایش جدیدترین مدل‌های بهمن موتور و مدیران خودرو

بهمن موتور هم در صورت حضورش، فیدلیتی پرستیژ را برای نخستین بار در تهران رونمایی می‌کند. مدل‌های مختلف دیگنیتی، ریسپکت و همچنین پیکاپ G9 در کنار محصولات وارداتی این شرکت مثل بستیون T77 و هونگچی H5 حضور خواهند داشت.

بی ام کارز بستیون T77

مدیران خودرو به طور خاص با لوکس‌ترین و جدیدترین برند خود یعنی اکستریم می‌تواند حاضر شود. شاخه جدید فونیکس یعنی فونیکس NEV می‌تواند تیگو ۷ پرو e پلاس وارد نمایشگاه اتو اکسپو تهران به نمایش بگذارد. همچنین احتمال دارد که فونیکس آریزو ۸ هم در غرفه این شرکت برای نخستین بار رونمایی شود.

کرمان موتور و پیکاپ جدید T9

کرمان موتور نیز به عنوان یکی از مونتاژکاران موفق کشور به احتمال زیاد با پیکاپ جدید کی ام سی T9 و همینطور نسخه تولیدی و بومی شده J4 یعنی KMC Eagle یا کی ام سی ایگل از بازدیدکنندگان استقبال خواهد کرد.

به علاوه ممکن است محصولات جدید این شرکت مثل نسخه‌های بنزینی و پلاگین هیبریدی JS6 و همچنین کراس اوور KMC X5 در معرض دید عموم قرار گیرد. البته محصولات وارداتی هیوندای‌ مثل کرتا، توسان و الانترا نیز در غرفه کرمان موتور امکان حضور دارند.

حضور وارداتی‌ها در اتو اکسپو تهران بهمن ۱۴۰۲

علاوه بر خودروسازان فوق، بدون شک واردکنندگان نیز در بهمن ۱۴۰۲ پا به نمایشگاه اتو اکسپو تهران می‌گذارند و نشان می‌دهند که بازار آینده خودرو کشور میدان رقابت کدام خودروهای خارجی خواهد بود.

با حضور شرکت جهان نوین در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران، می‌تواند برای نخستین بار نیسان سانی را از نزدیک دید. همچنین درصورت حضور کوشا خودرو این شرکت با مدل‌های مختلف کیا مثل K5، اسپورتیج و سلتوس نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. معین خودرو هم می‌تواند با مدل‌های مختلف تویوتا کرولا و هوندا وزل حاضر خواهد شد.

مخالفت دولت با واردات خودرو

راسا موتور خاورمیانه نیز درصورت قطعی شدن حضورش، با برند سوزوکی و محصولات بالنو، جیمینی و سیاز به نمایشگاه می‌آید. این شرکت واردکننده محصولات GAC نیز هست و به همین علت می‌تواند مدل‌های امپو، امکو و GS3 را در غرفه خود نمایش دهد.

نامی خودرو هم با عرضه نیسان کیکس، ایکس تریل و سیلفی نظر هر بازدیدکننده ای را به سمت غرفه خود جلب می‌کند. آنچه در این مطلب ذکر شد، گمانه‌زنی موتورانو درباره شرکت‌ها و مدل‌های حاضر در اتو اکسپو تهران است و احتمال دارد که چندان دقیق نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا