اخبار داخلی

ارزش گمرکی خودروهای کیا مشخص شد

بر طبق قانون گمرکات کشور، ارزش گمرکی هر کالای وارداتی به مجموع قیمت مبنا و هزینه حمل‌ونقل آن گفته می‌شود. بر همین اساس لیست و ارزش گمرکی خودروهای کیا توسط گمرک کشور اعلام شد.

آذر سال گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره واردات خودرو وارد فاز اجرایی شد. البته با چکش کاری‌های متعددی که در قانون واردات خودرو توسط دولت، مجلس و برخی نهادهای حکومتی صورت گرفت. بدین ترتیب برخی شرکت‌ها توانستند ثبت سفارش داشته باشند.

بر اساس همین دستورالعمل و پس از ثبت سفارشات صورت گرفته توسط شرکت‌های وارداتی، محموله خودروهای وارداتی به بنادر و گمرکات کشور رسید.

کیا سراتو 2023 - ارزش گمرکی خودروهای کیا

کوشا خودرو یکی از چند شرکت فعال در حوزه واردات خودرو است که به طور اختصاصی نماینده عرضه خودروهای کیا در ایران خواهد بود. اکنون ارزش گمرکی خودروهای کیا اعلام شده تا محصولات این برند کره‌ای پس از ترخیص از گمرک در اختیار مشتریان ایرانی قرار بگیرند.

کیا سلتوس، کیا پیکانتو، کیا پگاس، کیا سونت، کیا سراتو با موتور ۱.۶ لیتری و کیا سراتو با موتور ۲ لیتری، خودروهایی هستند که با کوشا خودرو وارد بازار می‌شوند.

گمرک ایران ارزش گمرکی خودروهای کیا را با در نظر گرفتن ۲۲۱۰ یورو هزینه حمل‌ونقل اعلام کرده. به نظر نمی‌رسد به غیر از پیکانتو و پگاس، مدل دیگری به عنوان خودرو اقتصادی در دسترس قشر متوسط جامعه قرار بگیرد و بقیه مدل‌ها مختص خریداران با سطح درآمدی بالا خواهند بود.

نام خودروقیمتهزینه حمل‌و‌نقلارزش گمرکی
کیا سلتوس ۱.۶ لیتری۱۹۵۰۰ یورو۲۲۱۰ یورو۲۱۷۱۰ یورو
کیا پگاس ۱.۴ لیتری۱۱۲۶۵ یورو۲۲۱۰ یورو۱۳۴۷۵ یورو
کیا پیکانتو ۱.۲ لیتری۱۱۷۸۰ یورو۲۲۱۰ یورو۱۳۹۹۰ یورو
کیا سونت ۱.۵ لیتری۱۷۵۰۰ یورو۲۲۱۰ یورو۱۹۷۱۰ یورو
کیا سراتو ۱.۶ لیتری۱۹۳۰۰ یورو۲۲۱۰ یورو۲۱۵۱۰ یورو
کیا سراتو ۲ لیتری۱۹۵۰۰ یورو۲۲۱۰ یورو۲۱۷۱۰ یورو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا