اخبار داخلی

اولین خودرو وارداتی کیا تحویل مشتری شد

صبح امروز کوشا خودرو به عنوان واردکننده محصولات کیا موتورز کره جنوبی در ایران، اولین سلتوس وارداتی را به مشتری تحویل داد. قرار است این اتفاق در روزهای آتی برای سایر مشتریان هم رخ دهد. بدین ترتیب بعد از سال‌ها شاهد حضور محصولات 2023 کیا در خیابان‌های ایران خواهیم بود.

در دور جدید واردات کوشا خودرو جزو نخستین شرکت‌هایی بود که تصمیم گرفت طبق تجربه‌های پیشین خود واردات مدل‌های مختلف کیا را بر عهده بگیرد. این شرکت در آغاز روی چهار مدل سونت، پگاس، سراتو و سلتوس سرمایه‌گذاری کرد و بعدها K5 و اسپورتیج هم به سبد محصولات کوشا خودرو اضافه شد.

حالا در آخرین روز آبان ماه 1402 اولین خودرو وارداتی کیا یعنی سلتوس با قیمت دو میلیارد و 625 میلیون تومان تحویل مشتری شد. بدین ترتیب می‌توان گفت که کوشا خودرو موفق شده تا طلسم عرضه خودروهای کره‌ای را در ایران بشکند. امید است که در روزهای آتی روند عرضه خودروهای وارداتی شدت پیدا کند.

مشخصات فنی و امکانات اولین خودرو وارداتی کیا

کیا سلتوس 2023 از موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که 122 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس 6 سرعته AT به چرخ‌های جلو می‌فرستد. این خودرو از دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی، تنظیم برقی صندلی، دوربین عقب و … بهره می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا