اخباراخبار داخلی

تخصیص 200 میلیون دلار ارز برای واردات خودروهای عمومی و نو

سخنگوی دولت می‌گوید دولت طرح‌هایی در خصوص واردات خودروهای عمومی و برقی و همچنین تولید خودروهای برقی در داخل کشور به طور همزمان در دست اجرا دارد. این مقام مسئول در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اولویت واردات با خودروهای عمومی از جمله تاکسی است.

در راستای این خبر وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون صنایع مجلس گفت که مصوب شده تا تعرفه خودروهای برقی صفر و خودروهای هیبریدی نیز به ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.

برای واردات خودروهای هیبریدی نیز یک سری تسهیلات تخصیص می‌یابد. از جمله اینکه شرکت های وارد کننده برای تاکسی‌ها بتوانند به شکل پرتکرار واردات  کنند.

یکی از محورهای توافق ها در سفر معاون اول رئیس جمهور به چین واردات خودروهای برقی بود. به طوری که اولویت در این زمینه با خودروهای عمومی است و این از اولویت های تخصیص ارز است.

واردات خودروهای عمومی

براساس آنچه آقای علی آبادی در کمیسیون صنایع مجلس گفت تاکنون ۲۵۰ میلیون دلار برای واردات خودروهای نو اختصاص پیدا کرده است. ۲۰۰ میلیون دلار نیز در مرحله تخصیص است و بانک مرکزی موافقت خود را با آن اعلام کرده است.

چه خبر از واردات خودروهای کارکرده؟

وزیر صمت همچنین در جمع نمایندگان مجلس اعلام کرد، هیئت دولت آیین نامه خودروهای کارکرده را تصویب کرده است. منتها اجرای این آیین نامه با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث تامین ارز وجود دارد، منوط به موافقت بانک مرکزی است.

 دولت برنامه‌هایی در خصوص واردات خودروهای عمومی و تولید خودروهای برقی در داخل کشور دارد. از این رو شرکت‌های دانش بنیان‌ داخلی چند ایستگاه‌های شارژ در برخی نقاط نصب کرده‌اند. همچنین تولید خودروهای برقی بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت دولت است.

به نظر می رسد دولت و به دنبال آن وزارت صمت برنامه‌ای جدی در خصوص واردات خودروهای عمومی دارد. علاوه‌بر این، تولید خودروهای برقی در داخل کشور نیز با جدیت دنبال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا