اخبار خارجی

کانسپت چری آئرو رونمایی شد؛ آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان با ضریب درگ 0.168

کمپانی چری در رویداد اختصاصی «روز تکنولوژی» که چند روز پیش برگزار شد، از جدیدترین دستاوردها و نوآوری‌های خود در زمینه‌های مختلف رونمایی کرد. یکی از این دستاوردها، کانسپت پیشرفته آئرو است که به خاطر طراحی مدرن و آیرودینامیک بسیار مورد توجه قرار گرفته؛ آنچه که این کانسپت را در کانون توجه قرار داده، ضریب درگ 0.168 آن است. با چنین رکورد درخشانی، کانسپت چری آئرو می‌تواند عنوان آیرودینامیک‌ترین خودروی دنیا را از آن خود کند.

کانسپت چری آئرو

نقش آیرودینامیک در بهبود برد حرکتی خودروهای برقی

آیرودینامیک یکی از عوامل مهم در کاهش مصرف انرژی و افزایش برد حرکتی خودروهای برقی است. خودروهای برقی نسبت به خودروهای درون‌سوز از لحاظ مسافت قابل پیمایش ضعیف‌تر هستند و به‌طور میانگین می‌توانند چیزی در حدود 450 کیلومتر را با یک شارژ پشت سر بگذارند. بنابراین، بهبود آیرودینامیکِ خودروهای برقی، می‌تواند کمک شایانی به رفع این مشکل کند. سازندگان مدل‌های برقی با علم به این مسئله، سعی دارند با طراحی آیرودینامیک مقاومت بدنه در برابر جریان هوا را تا جایی که ممکن است، کاهش دهند. کانسپت آئرو با هدف نمایش توانمندی‌های چری در زمینه مباحث آیرودینامیک توسعه پیدا کرده است.

کانسپت چری آئرو

الهام‌گیری از فرم بدن نوعی ماهی در طراحی کانسپت چری آئرو

چری با الهام از فرم بدن نوعی ماهی تن که بسیار سیال است، کانسپت آئرو را طراحی کرده؛ این شرکت ادعا می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی و شبیه‌سازی‌های پیشرفته، بیش از 2000 مورد بهینه‌سازی در قسمت‌های مختلف بدنه انجام داده تا به ضریب درگ استثنایی 0.168 دست پیدا کند. برای دستیابی به این رکورد شگفت‌انگیز، مهندسان چری در نقاط مختلف بدنه قطعات آیرودینامیک فعال تعبیه کرده‌اند.

کانسپت چری آئرو

کانسپت چری آئرو از بدنه‌ای سیال و یکپارچه برخوردار است. برای بهبود آیرودینامیک خودرو، آینه‌های جانبی جای خود را به دوربین‌های مخصوص داده‌اند. دستگیره‌های در نیز مخفی‌شونده هستند و هنگام حرکت با بدنه یکپارچه می‌شوند تا جریان هوا بدون هیچ مزاحمتی از کنار خودرو عبور کند. کانسپت آئرو به یک پیشرانه تمام الکتریکی مجهز است، از این رو نیازی به جلوپنجره مشبک ندارد. روی جلوپنجره مسطح و پوشیده این مفهومی پیشرفته، نام چری با حروفی بزرگ و نورانی درج شده است.

کانسپت چری آئرو

در انتهای بدنه کانسپت چری آئرو، یک اسپویلر کشیده و دیفیوزری سرتاسری به چشم می‌خورد. این دو قطعه با همکاری هم هوا را بدون ایجاد جریان‌های متلاطم به پشت خودرو هدایت می‌کنند. رینگ‌های کانسپت چری آئرو به قالپاق‌های ویژه تجهیز شده‌اند. این قالپاق‌ها نقش مهمی در بهبود آیرودینامیک دارند و برای زیبایی بیشتر، دارای نورپردازی اختصاصی هستند.

ابعاد کانسپت چری آئرو

کانسپت چری آئرو خودرویی با جثه نسبتاً بزرگ است. این خودرو 5.3 متر طول و 2.1 متر عرض دارد و ارتفاع آن به 1.4 متر می‌رسد. فاصله کف اتاق تا زمین نیز 12 سانتی‌متر است. این کانسپت به گونه‌ای طراحی شده که خیلی شبیه مدل‌های موجود در فیلم‌های علمی-تخیلی نیست و آماده تولید احساس می‌شود.

کانسپت چری آئرو

چری درباره مشخصات فنی کانسپت آئرو حرفی به میان نیاورده و فقط به تأیید اینکه این خودرو از یک پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد، بسنده کرده است.

تمرکز چری روی مدل‌های سبز

چری سخت در تلاش است جایگاه خود را در بازار خودروهای انرژی نو ارتقا دهد. این شرکت قصد دارد با تولید خودروهای پیشرفته و لوکس قدرت رقابت‌پذیری خود را با برندهای تراز اول دنیا افزایش دهد. در رویداد روز تکنولوژی این کمپانی اعلام کرد که تا دو سال آینده 39 مدل سبز را وارد بازار خواهد کرد. از این تعداد 24 مدل هیبریدی و 15 مدل برقی خواهد بود. شاید بدانید چری با همکاری هواوی برند لوکسید را پایه‌گذاری کرده و محصولات لوکس برقی خود را تحت این برند به فروش خواهد رساند. نخستین خودروی این برند نوپا سدانی زیبا و مدرن است که S7 نام دارد.

ناگفته نماند چری در ماه گذشته میلادی رکورد فروش 190,080 دستگاه انواع خودرو را ثبت کرد. این سومین ماه پیاپی است که چری ماهانه بیش از 150 هزار دستگاه خودرو را به فروش می‌رساند. این کمپانی کماکان در زمینه خودروهای سبک، بزرگ‌ترین صادرکننده چین به بازارهای جهانی است. بر اساس داده‌های آماری موسسه کانالیس، صادرات چری در شش ماهه اول سال جاری 14.9 درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا