اخبار خارجی

چری فنگیون A8 با پیشرانه هیبریدی شارژی و مصرف سوخت ۴.۲ لیتر معرفی شد

شرکت چری با تبدیل فنگیون به یک برند مستقل، به اولین مدل تولیدی خود ادای احترام کرده است. تاکنون سدان A9 و شاسی‌بلند T11 تحت برند فنگیون معرفی شده؛ سومین محصول این برند سدانی مدرن و پیشرفته با نام A8 است. این سدان پرچمدار تا پایان سال و با قیمتی بین 130 الی 160 هزار یوان به فروش خواهد رسید. برای استقبال از این مدل جدید، چری اخیراً تصاویر رسمی و جزئیاتی از آن را منتشر کرده است.

فنگیون تا سال 2016 در سبد محصولات چری حضور داشت و پس از آن با تصمیم کمپانی بازنشسته شد. حالا پس از چند سال، خودروساز بزرگ چینی فنگیون را به یک برند و یا به عبارت بهتر سری مستقل تبدیل کرده و می‌خواهد خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست را با نشان آن راهی بازار کند. در واقع فنگیون از این به بعد نقشی مشابه با سری تیگو، آریزو و تانسو خواهد داشت.

چری فنگیون A8
چری فنگیون، اولین مدل کمپانی

فنگیون A8 یا چری آریزو A8؟

تصاویر رسمی منتشرشده از سوی چری گویای آن هستند که فنگیون A8 در حقیقت همان آریزو 8 هیبریدی شارژی است که آوریل گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. طراحی ظاهری هر دو مدل بسیار شبیه هم است و می‌توان این دو را دوقلوهای همسان نامید. به بیان دقیق‌تر فنگیون A8 و آریزو 8 هیبریدی خودروهایی یکسان، اما با نام و لوگویی متفاوت هستند. تنها تفاوت این دو مدل که آن هم البته نیاز به دقت بالایی برای کشف کردن دارد، به گرافیک جلوپنجره مربوط می‌شود.

چری فنگیون A8

طراحی داخلی

در داخل کابین هم هیچ تفاوت شاخصی بین فنگیون A8 و آریزو 8 دیده نمی‌شود. در پشت فرمان زیبا و D شکل این خودرو نیز یک پنل عریض وجود دارد که میزبان دو نمایشگر 12.3 اینچی است. روی کنسول میانی این سدان جدید، خبری از دکمه‌های پرتعداد نیست و فقط اهرم خوش‌فرم انتخاب وضعیت گیربکس، دکمه گردان و پد مخصوص شارژ بی‌سیم تلفن همراه روی آن وجود دارد. این خودرو به سانروف پانورامیک و گرم‌کن و سردکن صندلی مجهز است.

چری فنگیون A8

ابعاد فنگیون A8

فنگیون A8 ابعادی نزدیک به مدلی مثل هیوندای سوناتا دارد. این خودرو دارای طولی برابر با 4780 میلیمتر، عرضی برابر با 1843 میلیمتر و ارتفاعی برابر با 1469 میلیمتر است و فاصله محوری آن به 2790 میلیمتر می‌رسد.

مشخصات فنی

نیروی مورد نیاز فنگیون A8 توسط یک پیشرانه هیبریدی اختصاصی تأمین می‌شود. چری از این پیشرانه با نام Kunpeng Super Performance Electric Hybrid C-DM یاد می‌کند. این پیشرانه شامل موتور 1.5 لیتری توربو از نسل پنجم سری ACTECO و موتور برقی می‌شود. موتور بنزینی توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور برقی هم 201 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

چری آریزو 8

با اتکا به این پیشرانه توانمند، چری فنگیون A8 قادر است در عرض 7.6 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. در مسیر مستقیم هم امکان ثبت حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت وجود دارد. طبق داده‌های رسمی، این سدان سبز می‌تواند در حالت تمام الکتریکی تا 107 کیلومتر مسافت را طی کند که برای یک خودروی هیبریدی شارژی رقم بسیار مناسبی است. این خودرو مصرف سوختی برابر با 4.2 لیتر دارد و با یک باک پر می‌تواند تا 1400 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

قیمت

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، فنگیون A8 هیبریدی شارژی با قیمت تقریبی 130 الی 160 هزار یوان وارد بازار خواهد شد. این ارقام با نرخ روز ارز معادل حدوداً 18 و 22 هزار دلار یا 900 میلیون و 1.1 میلیارد تومان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا