اخبار خارجی

چری فنگیون احیا شد؛ تبدیل اولین مدل کمپانی به یک برند سبز

شرکت چری این روزها روی افزایش زیرشاخه‌ و ایجاد برندهای جدید تمرکز کرده است. با این کار چری قصد دارد قدرت انطباق‌پذیری با تحولات بازار را افزایش دهد و در زمانی سریع‌تر بتواند خود را با تغییرات همگام کند. یکی از جدیدترین زیرشاخه‌های این خودروساز بزرگ چینی برند فنگیون است که نام آن از نخستین مدل تولیدی کمپانی اقتباس شده؛ این برند با رونمایی از دو مدل مفهومی با نام‌های A9 و T11، تولد خود را جشن گرفت.

ورود چری به صنعت خودروسازی با سدان فنگیون

شاید بدانید چری با عرضه مدل فنگیون در سال 1999 وارد صنعت خودروسازی شد. این مدل که بر اساس سئات تولدو توسعه یافته بود تا سال 2019 به حیات خود ادامه داد و پس از آن به خاطره‌ها پیوست. حالا پس از 7 سال، چری برای ادای احترام به این مدل، تصمیم گرفته آن را به یک برند مستقل تبدیل کند. این برند به تولید خودروهای انرژی نو مشغول خواهد شد.

چری فنگیون

طبق استراتژی چری، در عرض دو سال آینده 11 مدل تحت برند فنگیون به فروش خواهد رسید. نام این مدل‌ها عبارت است از: A9, T11, E3, E7, E8, A8, T6, T7, T8, T8Max, و  T9. این مدل‌ها در حقیقت بخشی از یک برنامه جامع‌تر هستند. بر مبنای این برنامه، چری در نظر دارد حداقل 24 مدل برقی‌شده را تحت برندهای فنگیون، اکسید استرا، جتور شانهای و iCar عرضه کند.

چری فنگیون، یک برند سبز

محصولات برند فنگیون به سیستم موسوم به Kunpeng Super Performance Electric Hybrid C-DM تجهیز می‌شوند. این سیستم در حقیقت شامل پیشرانه هیبریدی، سیستم انتقال قدرت و سامانه مدیریت باتری است. قلب اصلی پیشرانه این سیستم را موتور 1.5 لیتری GDI از نسل پنجم سری ACTECO تشکیل می‌دهد. این موتور به یک گیربکس سه سرعته DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبریدی) متصل است. به لطف سامانه هیبریدی، این سیستم مصرف سوخت مناسبی دارد و تنها با 4.2 لیتر بنزین، می‌توان 100 کیلومتر مسافت را پیمود. ضمن اینکه چری وعده داده مدل‌های مجهز به سیسیم مذکور بسیار پرشتاب خواهند بود و صفر تا صد را در زمان 4.26 ثانیه طی خواهند کرد.

چری فنگیون

مروری بر مشخصات فنگیون A9 و T11

سدان مفهومی فنگیون A9 طراحی پویا و مدرنی دارد. این خودرو از فناوری رانندگی خودران سطح 3+ سود می‌برد و در حالت تمام الکتریکی قادر است تا 200 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. جالب آنکه چری می‌گوید این خودرو توانایی پیمایش 1400 کیلومتر مسافت را دارد.

چری فنگیون A9

فنگیون T11 برداشت چری از یک شاسی‌بلند 6 نفره را به نمایش می‌گذارد. این مدل مفهومی بیش از 5 متر طول دارد و فاصله محوری آن بلندتر از 3 متر است. نیروی این خودرو توسط پیشرانه تمام الکتریکی تأمین می‌شود و یک سیستم هوشمند قدرت را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. فنگیون T11 از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، به همین خاطر با 19 دقیقه اتصال به پورت پرسرعت، میزان شارژ آن از 30 به 80 درصد می‌رسد.

چری فنگیون T11

مثل نمای ظاهری، فنگیون T11 در داخل کابین هم طراحی بروزی و پیشرفته‌ای دارد. این شاسی‌بلند کانسپت به 6 نمایشگر دیجیتال، دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری 5G مجهز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا