اخبار خارجی

لوکسید S7 در راه بازار؛ محصول مشترک چری و هواوی چه مشخصاتی دارد؟

لوکسید (Luxeed) یکی از جدیدترین برندهای گروه خودروسازی چری است. این برند با همکاری هواوی و شرکت باتری‌سازی CATL پایه‌گذاری شده و چری مدل‌های لوکس برقی خود را با نشان آن عرضه خواهد کرد. اولین محصول این برند نوپا سدانی پیشرفته و مدرن با نام S7 است که فروش آن از چند روز قبل در چین آغاز شده است.

نام برند لوکسید از ترکیب عبارت Luxury Speed خلق شده است. در محصولات برند لوکسید، هواوی مسئولیت مواردی مثل تعیین خط مشی محصولات، طراحی، توسعه نرم‌افزار، سیستم‌های هوشمند خودرویی و فروش را بر عهده دارد. با توجه به اینکه هواوی مأموریت فروش را نیز در اختیار گرفته، لوکسید S7 از طریق فروشگاه‌های اختصاصی این غول فناوری قابل خرید خواهد بود.

پلتفرم و ابعاد لوکسید S7

لوکسید S7 بر مبنای پلتفرم پیشرفته چری E0X توسعه پیدا کرده است. این سدان برقی طولی برابر با 4971 میلیمتر، عرضی برابر با 1963 میلیمتر و ارتفاعی برابر با 1474 میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به 2950 میلیمتر می‌رسد. با چنین ابعادی S7 در رده‌ای بین سدان‌های سایز متوسط و بزرگ قرار می‌گیرد. این خودرو از ترمز‌های ساخت شرکت معروف برمبو بهره می‌برد و با رنگ دوگانه بدنه و 5 رینگ متنوع قابل انتخاب خواهد بود.

لوکسید S7

مشخصات فنی

موتورهای برقی لوکسید S7 توسط کمپانی هواوی تأمین می‌شود. در نسخه محور عقب محرک، موتور موجود توانایی تولید 215 کیلووات یا 288 اسب بخار قدرت را دارد. در نسخه چهار چرخ محرک، یک موتور 115 کیلوواتی (معادل 154 اسب بخار) به پیشرانه اضافه می‌شود. همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، باتری‌های لیتیوم آهن فسفات و باتری لیتیوم آهن منگنز لوکسید S7 ساخت شرکت بزرگ CATL هستند.

لوکسید S7 در دو نسخه محور عقب محرک و هر دو محور محرک تولید می‌شود. مشتریان می‌توانند هر یک از این نسخه‌ها را با دو باتری متفاوت سفارش دهند. تفاوت این دو پک در ظرفیت آنهاست و در صورت انتخاب باتری حجیم‌تر، طبیعتاً امکان پیمایش مسافت بیشتری فراهم می‌شود. 

لوکسید S7

چری می‌گوید پلتفرم E0X با انواع پیشرانه‌های برقی و پیشرانه‌هایی که به ژنراتور داخلی مجهز هستند، سازگاری دارد. این پلتفرم از فناوری شارژ 800 ولتی پشتیبانی می‌کند و تنها با 5 دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، می‌توان تا 150 کیلومتر مسافت را طی کرد. ناگفته نماند چری قبلاً برد حرکتی 700 کیلومتری را برای نسخه برد طولانی لوکسید S7 وعده داده است.

لوکسید S7 و بهره‌مندی از سیستم عامل هارمونی

لوکسید S7 به سیستم عامل هارمونی 4 و نسخه 2.0 از سیستم‌های کمک راننده شرکت هواوی مجهز است. این سدان برقی برای هدایت خودکار در برخی شرایط معین، سخت‌افزارهای پیشرفته دارد که لایدار سقفی و دوربین‌های جانبی از مهم‌ترین آنها هستند.

لوکسید S7

در داخل کابین لوکسید S7، کیفیت حرف اول را می‌زند و همه قسمت‌ها پوششی از چرم مرغوب دارند. این خودرو از دو نمایشگر دیجیتال سود می‌برد. نمایشگر حاضر در قسمت میانی داشبورد از ابعاد بسیار بزرگی برخوردار است و راننده می‌تواند امکانات پرتعداد S7 را از طریق آن کنترل کند. نکته جالب اینکه به لطف سیستم عامل هارمونی 4، امکان به اشتراک‌گذاری محتوای صفحه نمایش تلفن‌های همراه یا سایر لوازم مجهز به این سیستم عامل اختصاصی، وجود دارد.

گفتنی است چندی قبل یو چنگدونگ، از مدیران رده‌بالای شرکت هواوی، اعلام کرد لوکسید S7 محصولی برتر از تسلا مدل S خواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید که این ادعا تا چه حد واقعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا