اخباراخبار داخلی

اعلام تعرفه جدید خودروهای برقی با حذف محدودیت‌ها

وزارت صمت بالاخره پس از مدت‌ها تعرفه جدید خودروهای برقی را با حذف برخی محدودیت‌ها اعلام کرد. بر این اساس برای واردات خودروهای برقی دیگر سقف ارزی وجود ندارد و واردکنندگان می‌توانند گزینه‌های لوکس و گران‌قیمت از بین مدل‌های مجهز به پیشرانه تمام الکتریکی را به ایران بیاورند. در حال حاضر تعرفه واردات مدل‌های برقی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار یورو ۱ درصد است. تعرفه واردات خودروهای الکتریکی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو ۱۱ درصد است و مدل‌های برقی با قیمتی فراتر از ۳۰ هزار یورو با تعرفه ۲۶ درصد به ایران می‌آیند.

با توجه به پیگیری‌های یکی از رسانه‌های داخلی، محدودیت واردات خودروهای آمریکایی در حوزه محصولات برقی هم وجود دارد. در نتیجه نمی‌توان محصولات تسلا را وارد کشور کرد. اما از این پس واردکنندگان می‌توانند خودروهای لوکس و برقی نشان‌های اروپایی، ژاپنی، کره ای و… را به بازار ایران بیاورند.

ورود محصولات مرسدس بنز، ب‌ام‌و، آئودی و لکسوس به ایران با اعلام تعرفه‌ جدید خودروهای برقی

با اعلام تعرفه جدید خودروهای الکتریکی می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، نسل جدید ب ام و سری ۷، محصولات لوکس مرسدس بنز، آئودی، فولکس واگن و لکسوس در نسخه‌ برقی به بازار ایران بیایند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های واردکننده و خودروساز محصولات الکتریکی را به ایران آورده‌اند. با اعلام تعرفه جدید خودروهای برقی باید منتظر باشیم تا واردات خودروهای برقی با سرعت بیشتری انجام شود. ضمن اینکه انتظار می‌رود پای خودروهای لوکس و خاص برقی هم به بازار ایران باز شود. به عبارت دیگر احتمال واردات خودروهایی مانند ب‌ام‌و i7، مرسدس بنز EQS و محصولات این چنینی در دوره جدید واردات خودرو وجود دارد.

تعرفه خودروهای برقی

کارشناسان حوزه خودرو معتقدند اعلام تعرفه جدید خودروهای برقی از سوی وزارت صمت با حذف برخی محدودیت‌ها، می‌تواند موجب ایجاد تغییر و تحولاتی در بازار خودروهای خارجی شود. در این صورت روند واردات خودروهای لوکس برقی سرعت بیشتری خواهد گرفت و سلیقه بسیاری از متقاضیان خودروهای لوکس نیز پوشش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا