معرفی

کینگ لینگ تاگا؛ پیکاپ چینی با پلتفرم آمریکایی

کینگ لینگ تاگا H نخستین محصول تجاری سبک پادران موتور است که با رسیدن اولین محموله وارداتی آن به تهران، یک قدم به عرضه نزدیک شده. پیکاپ کینگ لینگ تاگا در واقع همان ایسوزو دی مکس اما با چهره متفاوت بوده و یکی از بهترین پیکاپ‌های بازار ایران محسوب می‌شود.

پیکاپ تاگا ژن آمریکایی دارد. منظور از ژن پلتفرم است؛ چراکه این خودرو بر پایه تویوتا هایلوکس توسعه پیدا نکرده. بلکه پلتفرم پیکاپ تاگا H با شورولت کلورادو یکسان است. جالب است بدانید که هم تاگا و هم ایسوزو دی مکس پلتفرم مشترکی دارند. درواقع در بسیاری از بازارهای جهانی، تاگا را همان ایسوزو دی مکس ریبج شده می‌دانند.

Qingling Taga H - کینگ لینگ تاگا H

طراحی ظاهری کینگ لینگ تاگا

کینگ لینگ تاگا استایل عضلانی و با ابهتی به نمایش می‌گذارد. عمده پیکاپ‌های موجود در بازار ایران از نظر طراحی کسل کننده و قدیمی به نظر می‌رسند. اما تاگا چنین نیست و طراحی نمای جلوی آن جذاب‌تر از رقبا است.

چراغ‌ها توسط یک ورودی هوای باریک به هم متصل هستند. جلوپنجره اصلی در ابعادی بزرگ و در قسمت پایینی سپر قرار گرفته است و لوگوی کرومی شرکت کینگ لینگ هم در ابعادی بزرگ در قسمت میانی پروفیل جلو خودنمایی می‌کند.

Qingling Taga H - کینگ لینگ تاگا H

پیکاپ کینگ لینگ تاگا در نمای عقب طراحی جذابی دارد. هرچند دست طراحان در شکل دادن به نمای جانبی و عقب پیکاپ‌ها بسته بوده، اما طراح چیزی در این قسمت کم نگذاشته و سعی کرده بهترین حالت ممکن را برای این خوردو رقم بزند.

پیکاپ تاگا ذات آمریکایی دارد و مشابه پیکاپ‌های آمریکایی در گوشه‌های سپر عقب دارای پله‌هایی برای بالارفتن از آن‌ها است. این ویژگی در حالتی که در قسمت بار بسته باشد، باعث دسترسی ساده‌تر به حوض بار می‌شود.

Qingling Taga H - کینگ لینگ تاگا H

طراحی کابین پیکاپ پادران موتور

پیکاپ تاگا در زمانی که رونمایی شده بود، لوکس‌ترین و باکیفیت ترین پیکاپ چینی موجود در ایران بود. اما اکنون دو رقیب قدرتمند یعنی بهمن G9 و فوتون تونلند اتوماتیک ایران خودرو را پیش رو دارد.

با این وجود کینگ لینگ تاگا در بحث کیفی اگر بالاتر نباشد پایین‌تر هم نیست. این پیکاپ از جمله معدود پیکاپ‌هایی است که در پشت فرمان از نمایشگر دیجیتالی بهره می‌برد. در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 10 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی نصب شده است.

Qingling Taga H - کینگ لینگ تاگا H

پیکاپ‌های آمریکایی معمولا کنسول وسط عریضی دارند و پیکاپ کینگ لینگ تاگا هم به دلیل ژن آمریکایی خود این ویژگی را به ارث برده و کنسول بسیار عریضی بین صندلی‌های جلو دارد که محل خوبی برای قراردادن آرنج در حین رانندگی است.

مشخصات فنی کینگ لینگ تاگا

کینگ لینگ تاگا با دو موتور بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود. نسخه دیزلی تاگا دقیقا از پیشرانه 3 لیتری توربو دیزل چهار سیلندر ایسوزو استفاده می‌کند که 140 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

گیربکس نسخه دیزلی یک جعبه دنده دستی پنج سرعته بوده که نیرو را به چرخ‌های عقب در حالت استاندارد و همچنین در دو حالت کمک سبک و سنگین به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

Qingling Taga H - کینگ لینگ تاگا H

جالب اینجاست که پیکاپ تاگا در نسخه بنزینی از پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و استفاده می‌کند. این پیشرانه قادر به تولید 227 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور بوده و از جمله موتورهای قدرتمندی است که روی پیکاپ‌های بازار ایران نصب شده.

تاگا در مدل بنزینی دارای گیربکس شش دنده دستی بوده و ترانسفر کیس آن دقیقا مشابه با نسخه دیزلی است. بنابراین نیرو را به چرخ‌های عقب در حالت استاندارد و در دو حالت 4H و 4L به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند.

Qingling Taga H - کینگ لینگ تاگا H

کینگ لینگ تاگا قرار است در نسخه بنزینی با دو فاصله محوری معمولی و همچنین لانگ عرضه شود. نسخه معمولی طولی معادل 5382 میلی متر داشته و نسخه لانگ طولی معادل 5692 میلی متر دارد. همچنین فاصله بین دو محور نسخه لانگ نزدیک به 300 میلی متر بیشتر بوده و 3406 میلی متر چرخ‌های جلو و عقب آن از یکدیگر فاصله دارند.

Qingling Taga H - کینگ لینگ تاگا H

تجهیزات ایمنی و رفاهی پیکاپ تاگا

کینگ لینگ تاگا یک خودرو کامل از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی بوده و در رده پیکاپ‌های لوکس صفر کیلومتر قرار می‌گیرد. تاگا از دو کیسه ایمنی هوا، سیستم کنترل پایداری، دوربین دید 360 درجه، هشدار خروج از خط، کروز کنترل، دوربین و سنسور عقب، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز دیسکی در هر چهار چرخ و سنسور باد تایرها بهره می‌برد.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10 اینچی میان داشبورد، فرمان با کلیدهای کنترلی، صندلی برقی 8 حالته راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر، صندلی برقی 4 حالته شاگرد، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و … اشاره کرد.

پادران موتور در ابتدا قصد داشت که پیکاپ کینگ لینگ تاگا H را به صورت مونتاژی به بازار عرضه کند. اما ظاهرا این شرکت واردات تاگا را آغاز کرده و تعداد قابل توجهی از این خودرو در رنگ‌های مختلف به تهران رسیده است.

مشخصات فنی کینگ لینگ تاگا چیست؟

تاگا با دو موتور بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود.نسخه دیزلی از پیشرانه 3 لیتری توربو دیزل ایسوزو استفاده می‌کند که 140 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد. تاگا در نسخه بنزینی از پیشرانه 1.8 لیتری توربو ب‌ام‌و بهره می‌برد. این پیشرانه 227 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور دارد.

امکانات رفاهی تاگا پادران موتور کدامند؟

نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10 اینچی میان داشبورد، فرمان با کلیدهای کنترلی، صندلی برقی 8 حالته راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر، صندلی برقی 4 حالته شاگرد، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا