اخبار داخلی

سومین همایش سپاس بی نی سی برگزار شد

سومین دوره همایش سپاس به میزبانی شرکت بی نی سی برای قدردانی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان قطعات خودرو برگزار شد. این مراسم به علت شیوع بیماری کرونا چند سالی به تعویق افتاده بود اما روز یکشنبه 22 مرداد 1402 با حضور بیش از 1500 نفر همایش «سپاس ۳» سرانجام به وقوع پیوست.

در ابتدای مراسم، ربات آرش به عنوان سفیر بی نی سی به میهمانان خوش‌آمد گفت. آرش ضمن اشاره به افزایش استفاده از ربات‌ها در جهان، تاکید کرد که ربات‌ها قصد ندارند جای انسان‌ها را بگیرند. بلکه کارهای وقت‌گیر را انجام می‌دهند تا انسان‌ها وقت بیشتری برای تفکر و خلاقیت داشته باشند.

همایش سپاس بی نی سی

سپس محمد حسین قرصی، یکی از بنیان‌گذاران و عضو هیئت مدیره بی نی سی، سخنرانی کرد. او در همایش سپاس بی نی سی تاکید کرد که شرکت‌های تولید و فروش قطعات خودرو می‌توانند با یکدیگر همکاری و گفتگو داشته باشند. بدین ترتیب صنعت خودروسازی می‌تواند رشد پیدا کند و ارتقا یابد.

هم بنیان‌گذار بی نی سی به تولید قطعات در این شرکت هم اشاره کرد:

همیشه تلاش کردیم صداقت را در راس کار قرار دهیم و در برای تامین هر چه بهتر بازار، قطعات با کیفیت را تولید کنیم.

در ادامه مراسم سپاس 3 از آقایان سید محمد موسوی، مدیرعامل شرکت فیروز و رضا سواری، بنیان‌گذار شرکت کیوان مرغ پرطلا تقدیر شد. این کارآفرینان ملی در حضور فعالان حوزه خودرو و اساتید دانشگاه به سرگذشت و چالش‌های خود در طول زمان اشاره کردند. موضوعی که می‌تواند ایده‌های جدیدی را در اختیار فعالان صنعت قطعه قرار دهد.

همایش سپاس بی نی سی

محمد ناصر معتمدی، مشاور عالی مدیرعامل در همایش سپاس بی نی سی بر اهمیت ربات‌ها تاکید کرد و گفت:

در ابتدا انسان نقش برنامه‌ریزی و اجرا را به طور کلی در دست داشت و سپس ربات‌ها وارد اجرای اموری شدند که برنامه‌ریزی شده بود. اما به‌زودی ربات‌ها آموزش می‌دهند و در آینده هم ربات‌ها امور برنامه‌ریزی و اجرا را به عهده می‌گیرند و انسان‌ها ناظر خواهند بود.

همایش سپاس بی نی سی

او ادامه داد:

در سال 2020 ارزش بازار ربات‌ها به 72 میلیارد دلار می‌رسد و در سال 2023 به بیش از 283 میلیارد دلار خواهد رسید که نشان از سرعت بالای بازار رباتیک دارد. برای مثال در صنعت خودروسازی به ازای هر 10 هزار نفر 1298 ربات وجود دارد که نشان می‌دهد استقبال صنعت خودرو از اتوماسیون رباتیک تا چه حد بوده است.

معتمدی در جریان همایش سپاس بی نی سی با آرش مصاحبه کرد و سوالاتی درباره چگونگی ارتباط انسان‌ و ربات پرسید. آرش در پاسخ گفت که ربات‌ها برای کمک و همکاری با انسان آمده‌اند:

ما ربات‌ها بر اساس آمارهای دانشگاه MIT در پیشبرد اهداف سازمان‌ها حدود ۲.۳ درصد عملکرد بهتری نسبت به انسان‌ها داریم و در ده سال آینده جمعیت ما بیشتر از جمعیت انسان‌ها خواهد شد.

همایش سپاس بی نی سی

در پایان سپاس ۳ از آقایان اسدالله توکلیان، حسین جلودارزاده، یوسف حسینی راد، کریم نوروزی و سعید پرویزیان به عنوان برگزیدگان حوزه بازار و فروش تقدیر گردید و یادواره «سپاس» به آن‌ها اهدا شد.

همایش سپاس بی نی سی

بی نی سی پیش‌تر از اولین فروشگاه دیجیتال قطعات خودرو رونمایی کرده بود. فروشگاهی با 24 هزار قلم کالا که با استفاده از ایستگاه فروش دیجیتالی می‌توانید قطعات را در ساده‌ترین حالت ممکن سفارش دهید و همان لحظه دریافت کنید. سهولت در سفارش، بسته‌بندی مناسب و تحویل فوری از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه دیجیتالی بی نی سی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا