اخبار داخلی

ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد + شرایط ثبت نام

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت متقاضیان ثبت نام خودروهای وارداتی از امروز شنبه هفتم اسفندماه می‌توانند نسبت به نام نویسی برای قرعه‌کشی این خودروها اقدام کنند. این فرآیند در حدود یک هفته ادامه خواهد داشت و تا روز پنجشنبه سایت ثبت نام برای پیش خرید باز خواهد بود.

وزارت صمت برای ثبت نام خودروهای وارداتی پیش‌پرداخت 500 میلیون تومانی را در نظر گرفته است تا بدین ترتیب نقدینگی لازم برای واردات اولین سری خودروهای وارداتی را تأمین کند. متقاضیان باید به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به آدرس saleauto.ir مراجعه و طبق شرایطی که در درگاه وزارت صمت shatanews.ir ذکر شده، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

شرایط عمومی خرید خودرو در طرح‌های فعلی مربوط به خودروهای داخلی، مانند داشتن گواهی‌نامه و نداشتن پلاک فعال، باید در ثبت‌نام برای قرعه‌کشی خودروهای وارداتی نیز رعایت شود.

چانگان CS35 پلاس - Changan CS35 Plus

همچنین افرادی که در 4 سال اخیر از خودروسازان داخلی ماشین خریداری کرده‌اند، امکان ثبت نام نداشته و نمی‌توانند نسبت به خرید این خودروها اقدام کنند. این شرط نیز همچون همیشه به منظور کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو مطرح شده است که البته به نظر نمی‌رسد چندان کارایی داشته باشد.

وزارت صمت اعلام کرده که پس از این قرعه‌کشی، تا حداقل 6 ماه آینده مشابه این لاتاری برای خودروهای وارداتی انجام نخواهد شد. نکته قابل‌توجه این است که پیش پرداخت 500 میلیون تومانی متقاضیان در حساب بانکی آن‌ها بلوکه خواهد شد و اگر فردی اقدام به برداشت حتی قسمت کوچکی از مبلغ کند، از فرایند قرعه‌کشی حذف خواهند شد.

بر اساس اعلام وزارت صمت، فرایند قرعه‌کشی 100 هزار برنده خواهد داشت که البته روند تعیین حق تقدم برنده‌ها هنوز مشخص نیست. به‌طور کلی گفته می‌شود هر متقاضی که در قرعه‌کشی برنده شود، بر اساس نوبتی که در صف 100 هزار نفره برندگان دارد، می‌تواند نسبت به خرید یک خودروی وارداتی اقدام کند.

فیات تیپو 2023 - Fiat Tipo 2023

شرکت‌های واردکننده، شرایط فروش خودروهای وارداتی مربوط به خود را بعدا اعلام می‌کنند. با این وجود قابلیت انتقال و همچنین خرید و فروش حواله خودروها وجود ندارد. حواله حداقل تا یک سال بعد از شماره‌گذاری هر خودرو، در رهن شرکت واردکننده باقی می‌ماند.

همچنین بر اساس شایعات مطرح شده اولین سری از خودروهای وارداتی محصولات سایپا، کرمان موتور و پارسیان موتور خواهند بود. یعنی چانگان CS35 پلاس، چانگان CS55 پلاس، هیوندای الانترا، فیات ۵۰۰ و فیات تیپو. وزارت صمت اعلام کرده است که عمده عرضه خودروها سه ماهه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا