اخبار داخلی

سایپا اطلس به زودی در بازار

سایپا اطلس جدیدترین محصول این شرکت ایرانی است که در چهار نسخه به زودی روانه بازار خواهد می‌شود. این خودرو براساس امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خود به دو تیپ ۱ و ۲ تقسیم بندی می‌شود. بر همین اساس نسخه‌های S و L برای تیپ ۱ و نسخه‌های G و E برای تیپ ۲ طراحی شده‌اند. جدیدترین محصول سایپا روی پلتفرم X200 (تیبا، ساینا و کوییک) تکوین و توسعه یافته است.

سایپا در طراحی تیپ ۱ و ۲ اطلس اندازه یکسانی را در نظر گرفته، به طوری که هر چهار نسخه دارای ۴۰۲۰ میلیمتر طول، ۱۶۸۵ میلیمتر عرض و ۱۵۴۰ میلیمتر ارتفاع هستند. همچنین فاصله بین محوری آنها ۲۴۱۰ میلیمتر در نظر گرفته شده.

سایپا اطلس - Saipa Atlas

تنها تفاوت ظاهری این چهار نسخه در رینگ‌های آن‌ها است. نسخه‌های S و L از تیپ ۱ و نسخه G از تیپ ۲ از رینگ‌های ۱۴ اینچی فولادی بهره می‌برند. ولی نسخه E به رینگ‌های ۱۴ اینچی آلومینیومی مجهز شده است.

سایپا اطلس از چراغ‌های بزرگ و کشیده در جلو بهره می‌برد و به همراه جلوپنجره نسبتا بزرگ با نوارهای کرومی ظاهری اسپرت پیدا کرده. طراحان سایپا بسته به تیپ خودرو رنگ سقف و بدنه را یکسان یا متفاوت طراحی کرده‌اند. درواقع باتوجه به درخواست مشتری، رنگ خودرو می‌تواند متفاوت باشد.

سایپا اطلس - Saipa Atlas

مشخصات فنی سایپا اطلس

سایپا اطلس از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ با کد M15-GSI بهره می‌برد. این موتور ۹۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۲۵۰ و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را در دور ۴۰۰۰ تولید می‌کند. نسخه‌های S و G اطلس با گیربکس ۵ سرعته دستی و نسخه‌های L و E با گیربکس CVT پانچ بلژیک عرضه می‌شوند که تیپ ترونیک دارد.

از دیگر تفاوت‌های نسخه S تیپ ‍۱ و نسخه G تیپ ۲ داشتن فرمان هیدرولیک است. درحالی‌که نسخه‌های L از تیپ ۱ و E از تیپ ۲ به فرمان الکتریکی مجهز خواهند بود. تمامی نسخه‌ها از سیستم تعلیق مک فرسون جلو و یکپارچه تیر پیچشی عقب بهره می‌برند. همچنین ترمزهای جلو و عقب تمامی نسخه‌ها یکسان و به ترتیب دیسکی و کاسه‌ای هستند.

کاهش ۶ الی ۷ درصدی مصرف سوخت، افزایش ۷ درصدی قدرت، افزایش 5 درصدی گشتاور، استفاده از دریچه گاز برقی و استفاده از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها یا VVT از دیگر امتیازات موتور M15-GSI سایپا اطلس به شمار می‌رود.

سایپا اطلس - Saipa Atlas

امکانات و تجهیزات سایپا اطلس

تیپ ۱ و ۲ اطلس با توجه به نوع امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی از یکدیگر متمایز می‌شوند. هر چهار نسخه از سیستم‌های کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز اضطراری و شروع حرکت در سربالایی بهره می‌برند. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ایموبلایزر و سیستم هشدار نبستن کمربند راننده از جمله تجهیزات ایمنی سایپا اطلس است.

سایپا اطلس - Saipa Atlas

سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده، ایزوفیکس صندلی عقب، سنسور پارک دنده عقب، دیلایت، مه شکن، قابلیت تنظیم دستی ارتفاع چراغ‌های جلو، سیستم محاسبه سفر، چراغ مشایعت تا درب منزل، صندلی 6 حالته دستی راننده و ۴ حالته دستی شاگرد از جمله امکانات رفاهی نسخه G است.

این تیپ را می‌توان نسخه فول آپشن اما دنده‌ای اطلس دانست. گران‌ترین نسخه اطلس، نسخه E است که احتمالا از بهار ۱۴۰۲ عرضه آن آغاز می‌شود. از امکانات مخصوص این نسخه می‌توان به ۲ عدد توییتر سیستم صوتی، رادار نقطه کور، سنسور باران، شیشه دودی عقب و صندلی دو حالته برقی راننده اشاره کرد.

سایپا اطلس - Saipa Atlas

تجهیزات مشترک بین هر چهار نسخه مواردی مثل غربیلک فرمان D-Cut، سیستم سنجش باد لاستیک‌ها، اتولایت، قابلیت شارژ موبایل USB، قابلیت Mirror Link، سیستم مسیریابی و نقشه آفلاین، نشانگر سرویس دوره‌ای EPS و باربند اسپرت را شامل می‌شود.

شرکت سایپا با تغییرات ظاهر داخلی و بیرونی اطلس و همچنین اضافه کردن امکانات و تجهیزات بیشتر به دنبال کسب رضایت مشتریان و بدست آوردن سهم بیشتری از بازار خودرو است. تفاوت امکانات عمومی و اختصاصی چهار نسخه خودرو اطلس را در ادامه مشاهده می‌کنید.

امکاناتنسخه S تیپ ۱نسخه L تیپ ۱نسخه G‌ تیپ ۲نسخه E‌ تیپ ۲
صندلی راننده ۶ حالت دستیداردداردداردندارد
رادیو پخش بلوتوث به علاوه USB و AUXنداردنداردندارددارد
صندلی عقب تاشونداردداردندارددارد
مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچیندارددارددارددارد
دوربین دید عقبندارددارددارددارد
کنترل صدا از روی فرمانندارددارددارددارد
صندلی با روکش چرمندارددارددارددارد
آینه جانبی تاشوی برقیندارددارددارددارد
آنتن سقفی باله کوسه‌ایندارددارددارددارد
تریم داخلی دورنگندارددارددارددارد
کروز کنترلنداردداردندارددارد
سیستم استارت دکمه‌اینداردداردندارددارد
سیستم ورود بدون کلیدنداردداردندارددارد
سانروفنداردندارددارددارد
بدنه با سقف رنگی متفاوت با بدنهنداردندارددارددارد
صندلی راننده ۲ حالت برقی با گرمکننداردنداردندارددارد
شیشه دودی عقبنداردنداردندارددارد
سنسور باراننداردنداردندارددارد
رادار نقطه کورنداردنداردندارددارد
توییتر ۲ عددنداردنداردندارددارد
Global Closingنداردندارددارددارد
مشخصات فنی سایپا اطلس چیست؟

سایپا اطلس از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ با کد M15-GSI بهره می‌برد. این موتور ۹۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۲۵۰ و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را در دور ۴۰۰۰ تولید می‌کند. نسخه‌های S و G اطلس با گیربکس ۵ سرعته دستی و نسخه‌های L و E با گیربکس CVT پانچ بلژیک عرضه می‌شوند که تیپ ترونیک دارد.

نسخه E سایپا اطلس چه امکاناتی دارد؟

نسخه E گران‌ترین نسخه اطلس است که از امکانات مخصوص آن می‌توان به ۲ عدد توییتر سیستم صوتی، رادار نقطه کور، سنسور باران، شیشه دودی عقب و صندلی دو حالته برقی راننده اشاره کرد. این نسخه از بهار ۱۴۰۲ عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا